دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

زنان باردار تا زمان زایمان ردیابی می‌شوند! 

یکشنبه، 16 آبان 1400
کد خبر: 176687
ساعد نیوز: طرح جوانی جمعیت در روزهای اخیر در حالی در شورای نگهبان تایید و وارد فاز اجرایی شد که گفته می‌شود؛ قرار است مشوق‌هایی به خانوارها داده شود، بسته‌های تشویقی که به دلیل بار مالی برای دولت، به نظر می‌رسد اجرای آن چندان هم قابل تحقق نباشد. با این حال بخش دیگر این طرح که شامل «ممنوعیت»‌هاست، خیلی سریع‌تر اجرایی شده است!

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ‏برترین ها، طرح جوانی جمعیت در روزهای اخیر در حالی در شورای نگهبان تایید و وارد فاز اجرایی شد که گفته می شود؛ قرار است مشوق هایی به خانوارها داده شود، بسته های تشویقی که به دلیل بار مالی برای دولت، به نظر می رسد اجرای آن چندان هم قابل تحقق نباشد. با این حال بخش دیگر این طرح که شامل «ممنوعیت» هاست، خیلی سریع تر اجرایی شده است!

در همین رابطه روزنامه توسعه ایرانی در بخشی از گزارش روز گذشته خود با عنوان «تشویق به فرزندآوری زیر سایه تهدید» نوشته است:

* طرح جوانی جمعیت در روزهای اخیر در حالی تایید شد که قرار است مشوق هایی مانند خودروی بدون قرعه کشی، ۲۰۰ متر زمین و تسهیلات مالی به خانوارهایی داده شود که فرزند سوم به دنیا آورند و تسهیلاتی کمتر، برای آنان که اقدام به ازدواج می کنند و برای فرزند اول و دوم دست به کار می شوند.

* از سوی دیگر در حالی که در ماده ۵۲ این قانون عقیم سازی موقت و دائم جرم انگاری شده، در ماده ۵۴ آن نیز تاکید می کند که تمام آزمایشگاه ها باید به صورت آنلاین اطلاعات مراجعه کنندگان را ثبت کند تا اگر زنی برای تشخیص بارداری اقدام کند اطلاعاتش ثبت و تا زمان زایمان ردیابی شود. در حالی که این ردیابی برای جلوگیری از سقط های غیر قانونی عنوان شده است، اما بسیاری از کارشناسان بهداشتی معتقدند، این ماده، روش بهداشت باروری را در کشور به شدت کاهش می دهد و سبب می شود بسیاری از زنان از وحشت این پیگیری از مراجعه به پزشک خودداری کنند و در این میان زنان در مناطق محروم کشور بیش از پیش در معرض آسیب ناشی از بارداری های ناخواسته قرار خواهند گرفت.

همزمان یکی از بخش های جنجالی این قانون (ماده ۵۴) در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک