زنده شدن دختر ۱۵ ساله تهرانی همه را شوکه کرد

  یکشنبه، 10 مرداد 1400 ID  کد خبر 161130
زنده شدن دختر ۱۵ ساله تهرانی همه را شوکه کرد
ساعد نیوز : دختر ۱۵ ساله بعد از ۴۰ دقیقه ماساژ قلبی به زندگی برگشت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از کارگر آنلاین، «حالا که از مرگ نجات پیدا کرده ام، بیشتر قدر زندگی ام را می دانم و از نجات دهنده ام تشکر می کنم. مرگ بیش از آنچه که آدم ها فکر می کنند، به آنها نزدیک است.» اینها حرف های پریا برانیمه است.

دختر نوجوان ۱۵ ساله تهرانی که در یک سفر تفریحی و در اثر تصادف خودرو، برای دقایقی از دنیا رفت اما با سماجت یک کارمند هلال احمر شهرستان خداآفرین و انجام ماساژ قلبی، شانس زندگی دوباره پیدا کرد.

پریا هنوز هم باورش نمی شود از آن حاثه جان سالم به در برده باشد. همه سرنشینان خودرو زنده بودند اما پریا فوت شده بود. ماجرا به روز جمعه، یکم مردادماه برمی گردد. آن روز همراه با پدر و چند نفر از اعضای فامیل درحال بازگشت به خانه شان در روستای صومعه بودند.

خودروی سمند پدر جلوتر بود و اسلام غضنفری، پسردایی پدر که کارمند هلال احمر شهرستان خداآفرین است، هم پشت سرش حرکت می کرد. پریا از روز حادثه تعریف می کند: «آن روز بچه ها مشغول بازی و شیطنت در خودرو بودند که ناگهان یکی از آنها به پشت صندلی پدرم لگد زد.

با لگد او، پدرم سعی کرد ترمز کند اما ترمز داغ کرده بود و کار نمی کرد، برای همین به دره سقوط کردیم. من از لحظه وقوع حادثه و حوادث بعد از آن هیچ چیز یادم نمی آید.» عقربه های ساعت، ۱۹ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر را نشان می داد؛ ساعت مرگ بود و پر از دلهره.

غضنفری، پس از سقوط سمند به داخل دره، خودرو را متوقف کرد و به سمت سمند دوید.

در ارزیابی های اولیه متوجه شد یکی از سرنشینان خودرو به کمک های اولیه سرپایی نیاز دارد. او همیشه در خودرواش کیف لوازم امدادی دارد و برای همین با استفاده از لوازمی که داشت، جراحت او را پانسمان کرد، اما سرنشین دیگر، دختر نوجوان ۱۵ ساله ای بود که نه نبض داشت، نه ضربان قلب و نه تنفس.

این یعنی او فوت شده بود اما غضنفری بر حسب ذات شغلی اش و این که بارها در عملیات های مختلف امداد و نجات حضور داشت، آستین هایش را بالا زد و بدون توجه به این که او هیچ علائم حیاتی نداشت، عملیات احیای قلبی را آغاز کرد.

همان لحظه هم به پسر ۱۵ ساله اش گفت با اورژانس و هلال احمر شهرستان تماس بگیرد و درخواست کمک کند. به همسرش هم گفت تا زمانی که نیروهای امدادی و درمانی از راه برسند، مردم روستا را که برای کمک به سرنشینان سمند خود را به محل حادثه رسانده بودند، آرام و از صحنه حادثه دور کند.

غضنفری به خبرنگار ما می گوید: «۳۵ الی ۴۰ دقیقه به طور مداوم مصدوم از دست رفته را ماساژ قلبی دادم. خانواده اش که بالای سرم ایستاده بودند، به شدت نگران بودند و گریه می کردند. به آنها دلداری دادم و گفتم آرام باشند تا بتوانم کارم را انجام دهم.

پس از این مدت و در حالی که منتظر نیروهای امدادی بودم، دختر نوجوان به زندگی بازگشت و همان موقع هم تکنیسین های اورژانس از راه رسیدند، دختر نوجوان را تحویل عوامل اورژانس دادم و بعد همراه آنها به بیمارستان شهرستان کلیبر رفتیم.» این مربی ۴۲ ساله امداد و نجات هلال احمر در ادامه توضیح می دهد: «خدا را شکر حال دختر نوجوان خوب است و با توسل به خدا، او به زندگی دوباره برگشت. با این که چند روز از این حادثه می گذرد اما هنوز هم مچ و شانه ام درد می کند. با این حال خوشحال هستم که توانستم جان یک انسان را نجات دهم.»

وی به مردم توصیه می کند: «آموزش و یادگیری کمک های اولیه در زمان وقوع حادثه، از مهم ترین مسائلی است که دانستن آن هم به خود آنها کمک می کند و هم باعث می شود با این مهارت، جان دیگر انسان ها را نجات دهند؛ ضمن این که هلال احمر در قبال ارائه این آموزش ها، هیچ هزینه ای از مردم دریافت نمی کند.»


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (135 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (85 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (80 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (80 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (78 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (57 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (37 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (32 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (32 نظر) نگاهی به حجاب تحسین برانگیز سارا شعری قهرمان بلژیکی تکواندو در المپیک پاریس/ خانم ورزشکار حجاب محدودیت نیست را تعریف کرد+تصاویر (29 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (25 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (24 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (21 نظر) همزاد مهدی طارمی با شباهت صد در صدی پیدا شد/ بدل طارمی در کنار محمد نادری، هوشنگ سریال شمعدونی/ +عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور