دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

زندگی خصوصی منیژه حکمت و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 11 آذر 1399
منیژه حکمت (زاده ۱۳۴۱ در اراک) از تهیه‌کنندگان و کارگردانان ایرانی است. اولین فیلم وی فیلم زندان زنان بود و پس از آن فیلم سه زن و لالایی را ساخت.

بیوگرافی منیژه حکمت

منیژه حکمت متولد 1341 اراک است. وی فعالیت سینمایی را سال 1372 به عنوان دستیاری کارگردان فیلم «دلاوران کوچه دلگشا» به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد.

شروع فعالیت

من خودم از اراک آمدم. قبل از انقلاب از سینمای آزاد، سینمای جوان و از 18 سالگی وارد سینمای حرفه ای شدم. همه مسیر را خودم شروع کردم و ادامه دادم. بصورت جدی فعالیت هنری او از سال 1366 زمانی که 25 ساله بود بعنوان منشی صحنه فیلم خانه ای مثل شهر شروع کرد و همزمان مسئول لباس و طراح صحنه نیز بود.

بازیگری

اولین و آخرین تجربه بازیگری خانوم حکمت در سال 1369 با فیلم آپارتمان شماره 13 بود، و بعد از آن در هیچ فیلمی بازی نکرد.

شهرت

شهرت او در سال 1381 با جوایز مختلف و موفقیت فیلم زندان زنان به کارگردانی وی بود.

تهیه کنندگی و کارگردانی

در سال۱۳۸۱ با تهیه کنندگی و کارگردانی اولین فیلم بلند خود «زندان زنان» گوی رقابت را از دیگر بانوان سینمایی همدوره ای اش ربود و بیشترین جوایز را از جشن خانه سینما از آن خود کرد.

تهیه کنندگی میلیاردی

منیژه حکمت به همراه علی سرتیپی یکی از پرفروش ترین فیلم های کودک دهه ۹۰ را به کارگردانی مرضیه برومند تهیه کنندگی کرد تا به لیست تهیه کنندگان میلیاردی سینمای ایران بپیوندد.

حمایت و انتقاد از روحانی

حکمت از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد ولی بعدها از کار خود پشیمان شد و علنا اعلام کرداگر به سال 92 برگردم به روحانی رای نخواهم داد.

ازدواج

منیژه حکمت با جمشید آهنگرانی طراح صحنه و کارگردان ازدواج کرده است این زوج صاحب دو فرزند دختر بنام پگاه آهنگرانی و مهشید هستند که پگاه از بازیگران جنجالی سینماست.

بیوگرافی جمشید آهنگرانی

جمشید آهنگرانی، طراح صحنه، طراح لباس و نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «خواهران غریب»، فیلم سینمایی «زندان زنان» و فیلم سینمایی «گراند سینما» فعالیت داشته است.

بیوگرافی پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی بازیگر و کارگردان زن ایرانی متولد 2 مرداد 1363 در تهران می باشد و هم اکنون 33 سال سن دارد.وی فرزند منیژه حکمت کارگردان سینما است و پدرش جمشید آهنگرانی است و یک خواهر به نام مهشید دارد.وی مجرد است و ازدواج نکرده است.تحصیلات : وی تحصیلاتش را در هنرستان موسیقی ناتمام گذاشت.

بیماری قلبی

منیژه حکمت، به علت بیماری قلبی در صبح روز ۳ مرداد ۱۳۹۵ به مدت چند روز در بیمارستان پارس بستری، و تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت, و این عمل با موفقیت انجام شد.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت