دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

زندگی خصوصی و جنجالی روح الله زم و همسرش + عکس های جالب 

دوشنبه، 22 مهر 1398
روح‌الله زم (زادهٔ شهریور ۱۳۵۲ در تهران) سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز می‌باشد.

بیوگرافی روح الله زم

روح الله زم (زادهٔ شهریور ۱۳۵۲ در تهران) سازنده سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز می باشد. او یکی از مخالفان فعال حکومت فعلی ایران است که به انتشار اسناد فساد حکومتی معروف شده است. وی پس از دستگیری و سپس خروج از ایران با تشکیل سایت و کانال تلگرامی به نام آمدنیوز، به کار خود به عنوان خبرنگار ادامه داد.

خانواده

روح الله در یک خانواده مذهبی بدنیا آمد، پدرش محمدعلی زم روحانی، تهیه کننده و پژهشگر و مادرش خانه دار است، یک برادر بنام محمدامین و دو خواهر دیگر نیز دارد. پدر روح الله زم مدتی در کسوت تهیه کننده در سینمای ایران فعالیت داشت و سبب ورود فرزندش به آثار سینمایی شد. محمد علی زم همچنین نامزد پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ۱۳۹۶ بود اما نتوانست رای لازم را کسب کند و در سمت پیشینش یعنی معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران به کار خود ادامه داد. دفتر سینمایی او به طرز مشکوکی طعمه حریق شد.

ازدواج اول و دوم

روح الله زم یک بار در سال 81 ازدواج کرد که ثمره آن یک دختر می باشد، این زندگی در نهایت بعد از سه سال به جدایی و طلاق ختم شد. روح الله زم بعد از فرار در پاریس برای بار دوم ازدواج کرده است.

شروع فعالیت

روح الله که بخاطر جایگاه پدر توانسته بود به برخی چهره ها در کشور نزدیک شود پس از مدتی و در ۸۴ راه خود را از پدرش جدا کرد و برای شروع فعالیت های سیاسی عضو ستاد انتخابانی هاشمی رفسنجانی شد و به عنوان فعال خبری و رسانه ای این گروه تا مدت ها مشغول بود.

دستگیری در سال 88

مدتی گذشت تا این که قائله های پس از انتخابات ۸۸ رخ داد؛ روح الله زم که حضور فعال و میدانی فراوانی در اغتشاشات داشت در هفته اول تیر ماه در یک قرار خیابانی دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد؛

فرار در مرخصی

زم پس از مدتی حضور در زندان با نقشه فرار از کشور درخواست مرخصی می کند و پس از خروج از زندان نقشه خود را عملی می کند، او ابتدا به مالزی و سپس توانست اقامت کشور فرانسه رو بگیرید و در پاریس ساکن شود، زم در همین زمان وارد فعالیت تبلیغاتی علیه نظام حمهوری اسلامی ایران در شبکه های اجتماعی شد.

تاسیس آمدنیوز

زم وقتی به فرانسه رسید در آنجا سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه اندازی کرد. در دوران فعالیت آمدنیوز همواره نقدهایی در مورد صحت و سقم اخبار منتشره و منابع خبری این رسانه وجود داشت. با این حال تأثیر اخبار آمدنیوز بر جامعه و حتی روابط بین سران جمهوری اسلامی را نمی توان انکار کرد. در جریان اعتراضات سال ۱۳۹۶ آمدنیوز به عنوان رسانهٔ اصلی مورد اعتماد معترضان شناخته می شد. زمانی که این کانال با درخواست وزیر مخابرات ایران از شرکت تلگرام بسته شد حدود ۱/۵ میلیون نفر مخاطب داشت و زمانی که کانال «صدای مردم» به عنوان جایگزین آن ایجاد شد، در مدت کوتاهی اعضایش به صدها هزار نفر رسید. مدتی بعد این کانال ادعا کرد دختر رئیس دستگاه قضایی وقت به اتهام جاسوسی برای سفارت بریتانیا، به دستور وحید حقانیان و توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است. در آن مقطع، میزان پذیرش این اتهام در حدی بود که حداقل ۱۰ مقام ارشد حکومتی (از رئیس و سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور گرفته تا وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه) شخصاً برای تکذیب آن وارد صحنه شدند.برخی اصول گرایان تندرو در ایران دولت حسن روحانی را به دادن اطلاعات به سایت «آمد نیوز» متهم می کردند و پس از بازداشت زم در سال ۱۳۹۸ این فرضیه مطرح شد که این پرونده، بهانهٔ تازه ای برای بازداشت ها و تسویه حساب های سیاسی در ایران است.

نظر حجت الاسلام محمدعلی زم درباره پسرش

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی زم در یکی از مصاحبه های خود به موضوع فعالیت های پسرش، روح الله زم و وارد نشدن خود به بسیاری از مسائل به دلیل خودگویی و دفاع نکردن از خود اشاره کرد زیرا وی معتقد است که بدترین دفاع دفاع کردن از خود می باشد و عنوان کرد حتی مطرح کردن این موضوع باعث آزرده خاطر شدنش می شود.

وی در ادامه مصاحبه خود گفت:« بنده یعنی شخص محمد علی زم بعد از این همه عمل شفاف، نیازی به توضیح و اثبات خود ندارم. اینکه یک نفر منسوب به من کاری بکند و به دنبال آن در مورد من قضاوت نادرستی شود عملی به دور از انصاف، اخالق و غیر شرعی است. مگر هر پسری از پدرش تبعیت می کند؟ مگر هر پدری همه فعل و عمل فرزندش را تأیید می کند! هر انسانی در نظام الهی و هستی برای خودش کارنامه و شخصیت مستقلی دارد، بنده از ابتدا گرایش به اعتدال داشته ام. محکوم و حمله کردن از جانب هیچ کسی، خط فکری و مورد تأیید من نیست. با فکر و عمل همواره اطرافیانم را به میانه روی دعوت کردم، البته من فرصت کافی صرف فرزندان خودم نکرده ام و ممکن است این نقص از من هم باشد، اما این نقص معلول یک دیدگاه و مسئولیت پذیری ای بود که من داشتم و همواره منافع ملی را بر مسائل زندگی شخصی ترجیح دادم. وفاداری من بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب باید ثابت شده باشد اگر اینطور نباشد با توضیح و اعتراف من هم چیزی عوض نخواهد شد. اساساً با تندروی مخالفم نه پسرم و نه هیچ کس دیگر حق ندارد با تندروی انقلابی و غیر انقلابی، با حکومتی که در به سرانجام رسیدنش مرارتهای زیادی کشیده شده، مخالفت کند. بارها برای او پیغام فرستادم، که در رویه خود تجدیدنظر کن و دلخوری هایم را از برخی حرفها و موضع گیریهای او به گوشش رساندند. جواب داده که به پدرم بگویید؛ “او فرزندی چون روح الله گذشته ندارد و من بر اساس عقل و تکلیفی متفاوت از گذشته رفتار می کنم.

دستگیری خانواده

سال ۱۳۹۶ برادر، دو خواهر و همسر یکی از خواهران روح الله زم در مقاطع مختلف بازداشت شده و مدتی زندانی بودند.مدیر آمد نیوز مدعی شد که این اقدامات جهت تحت فشار قرار دادن او و تیم خبری اش است. در روز ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۶، سردبیر کانال تلگرامی آمد نیوز پستی را منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: به دلیل بازداشت دو نفر از اعضای خانواده روح الله زم، اسناد دست اولی را منتشر خواهیم کرد. ساعاتی پس از این پست، پدر روح الله زم در نامه ای دو پهلو، دستگیری دو فرزندش را تأیید و در کنار انتقاد نرم از مسئولین جمهوری اسلامی ایران فرزندش را به آرامش بیشتر فراخواند.

نحوه دستگیری روح الله زم

سازمان اطلاعات سپاه 22 مهر 98 با انتشار بیانه ای اعلام کرد این مزدور خائن به وطن را در یک کار اطلاعاتی دقیق دستگیر کرده است و هم اینک کانال آمدنیوز نیز دست سپاه پاسداران می باشد.


57 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل سابمیت مقاله
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک