دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

زندگی خصوصی شهرام شب پره خواننده ایرانی و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی 

سه شنبه، 10 دی 1398
شهرام شب‌پره (زاده ۱۷ بهمن ۱۳۲۶، تهران) خواننده، آهنگ‌ساز، هنرپیشه و ترانه‌سرای ایرانی است. وی پیشگام موسیقی پاپ ایرانی است.

بیوگرافی شهرام شب پره

شهرام شب پره متولد 17 بهمن 1326 در تهران، خواننده است در بیمارستان ورجاوند تهران بدنیا آمد و در محله تهران نو بزرگ شده و در دبیرستان خامنه ای پور دیپلم گرفت، بسیاری شهرام شبپره را پس از ویگن، مرد اول موسیقی پاپ ایران میخوانند.

پدر و مادر هنرمند

در خانواده ای فرهنگی و موسیقی دوست رشد کرد پدر وی محمد که افسر ارتش بود در فراغت خود سنتور می نواخت و مادر وی فروغ الزمان که مدیر و معلم دبیرستان بود، در فراغت خود تار مینواخت.

خواهر و برادران موزیسین

برادر و خواهر شهرام نیز همه موسیقی را به صورت حرفه ای پیگیری کردند شهبال، خالق و حامی گروه بلک کتس کلارینت (قره نی) مینواخت و شهنام که در تگزاس زندگی میکند گیتار را به صورت حرفه ای مینوازد شهناز، خواهر شهرام نیز از کنسرواتوار معتبر موزیک وین اتریش در پیانو فارغ التحصیل شد.

ازدواج

شهرام شب پره سالهاست با زنی بنام نسترن ازدواج کرده و یک دختر دارد.

شروع فعالیت شهرام

شهرام از ۱۳ سالگی درام (تنبک) مینواخت و سپس در ۱۶ سالگی در تابستان ۱۳۴۳ کار حرفه ای خود را در هتل مجلل قو در شمال ایران با بازسازی و اجرای کاری از گروه بیتل ها به سبک پاپ ایرانی آغاز کرد در سن ۱۷ سالگی گروه شورشیان را به همراه ابراهیم حامدی معروف به ابی و سیاوش قمیشی تشکیل داد و بعدها هر ۳ نفر جداگانه به فعالیت خود ادامه دادند.

مهاجرت

شهرام قبل از انقلاب از ایران مهاجرت کرده و در لس آنجلس اقامت گزید و تاکنون بیش از ۲۰ آلبوم موفق و محبوب، اکثراً در موسیقی پاپ از آثار خود منتشر کرده است. او هم اکنون در لس آنجلس زندگی می کند.

مشکل با سیاوش قمیشی

این خواننده خارج از کشور گفت که آقای قمیشی کلاهبردار است و برای شعور و احساسات مردم ارزش قائل نیست و تنها به دنبال راهی است که درآمد بیشتری از قراردادهایش به جیب بزند وی ابراز داشت که آقای قمیشی در کنسرت هایش زنده نمی خواند و روی آهنگ ها لب می زند، همچنین قمیشی را انسان مادی و بی محبتی خواند که خیرش حتی به پسر خودش هم نمی رسد.

حمله در کنسرت

در یکی از کنسرت های او در 11 فروردین 1396 در مالزی چند مهاجم ایرانی در روی سن کنسرت به وی حمله کردند که شب پره به دلیل مجروحیت در این حمله بستری شد او دچار شکستی سر و استخوان شده بود.

بازیگری

این خواننده و ترانه سرا تجربه حضور در سینمای ایران قبل از انقلاب را نیز دارد، او بعنوان بازیگر در 5 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است.

همکاری با بزرگان

او تاکنون با خوانندگانی همچون گوگوش، لیلا فروهر، شهره صولتی و ناهید همکاری داشته و علاوه بر ارائهٔ آلبوم هایی، خوانندگانی را نیز شناسایی و به موسیقی پاپ ایران معرفی کرده است.

حاشیه ها

در تیر ماه سال ۱۳۹۴ طی مصاحبه حمید شب خیز با این خواننده قدیمی که از شبکه آی تی ان پخش شد، شهرام شب پره نسبت به موضوع کلاهبرداری «یاشار ر.» که توسط خبرگزاری های ایران به او ربط داده شده بود اعتراض کرد و هر گونه شراکت با یاشار را تکذیب کرد. او گفت که یکی از شاکی ها همسر وی بوده که به ایران رفته و از «یاشار ر.» شکایت کرده است زیرا یاشار از شهرام شب پره، معین و ستار کلاه برداری کرده و از ترکیه به ایران گریخته بود.

او گفت که با اعتماد به پدر زن یاشار، امیر احتشام زاده که از پیشکسوتان پینگ پنگ ایران و از دوستان قدیمی شهرام شب پره است برای خرید خانه در آلانیا به یاشار اعتماد کرده است. این رویداد پس از اتهام های بدون مدرکی بود که خبرگزاری های ایران با عنوان شراکت در کلاهبرداری به شهرام شب پره وارد کرده بودند.


23 پسندیدم 9 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
9 ماه پیش

امید کی بابا الان صحبت شهرام شپره است تومیگی سلطان صدا امیده دوست منم میگه سلطان صدا هایده است
پاسخ
بهار
11 ماه پیش

این موزیسین و خواننده که عشق و امید 5 نسل هست نبایددست کم گرفته بشه . به شهرام بگید پیر نشو نباید خداحافظی کنی .. تو میتونی دلمون رو شاد کنی 😘
پاسخ
مری
3 سال پیش

دوست عزیز هر کس یک علاقه ای داره باید به علاقه هم احترام بگذاریم.
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

در پاسخ به: زرشک
امید واقعا بی نظیره ❤ از اولین آهنگش که باران بود عاشقش شدم و یکی از طرفدارای پروپاقرصش هستم❤❤❤
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

زرشک
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

از بچگی تا الان با اهنگشهاش شاد بودم
پاسخ
گلنار
3 سال پیش

خیلی آهنگهاتون باحاله ولی هیچ کس به صدای حضرت عشق امید نمیرسه هر چقدرم تلاش کنه استاد امید توی جهان بهترینه برین آهنگ نگاه اول و بت رو گوش کنین عاشقشون میشین اگه خوشتون اومد که مطمئنم میاد برین تو اینستا در پیج اصلیشون ایشون رو فالو کنین
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

کاش این خواننده بزرگ وپر افتخار ایران اینجا بود تا همه از صدای دلنشینش از نزدیک لذت میبدند
پاسخ
ناشناس
4 سال پیش

خدا حفظش کند که با آهنگ‌هایش مردم شاد. خوشحال می کند
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم