دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

زوج عجیبی که بدون دعوت برای تفریح به عروسی مردم میروند! 

شنبه، 27 خرداد 1402
کد خبر: 344549
ساعدنیوز : فیلم عروسی مردم روایتی جالب از دختر و پسر جوانی است که بی‌دعوت به عروسی ثروتمندان میروند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از آخرین خبر، «عروسی مردم» ماجرای دختر و پسر جوانی است که بی‌دعوت به عروسی آدم‌های ثروتمند می‌روند، چون جای دیگری برای تفریح و خوش گذراندن ندارند.
مجید توکلی پیش از این، فیلم «متولد 65» را ساخته که آن هم در باره زوج جوانی است که به بهانه بازدید آپارتمان برای اجاره به دیدن خانه‌های اعیانی می‌روند. او می‌گوید متولد 65 و عروسی مردم یک سه گانه خواهد بود که امیدوار است سومینش به زودی ساخته شود. در باره عروسی مردم با مجید توکلی صحبت کردیم:

دوست دارید تماشاگر قبل از دیدن فیلم چه چیزی در باره آن بداند؟
خوراک تبلیغاتی و محتوایی که قبل از نمایش فیلم چه در فضای مجازی و چه در سینماها پیش از شروع فیلم‌ها، در اختیار تماشاگر قرار می‌دهیم، طبیعتا سلیقه ماست برای این که تماشاگر از فیلم قبل از دیدن آن آگاهی داشته باشد. می‌گویم سینماها و فضای مجازی چون صداوسیما تبلیغات فیلم‌های در حال اکران را پخش نمی‌کند. به هر حال من شخصا تنها چیزی که دوست دارم تماشاگر بداند این است که بعد از دیدن فیلم با حال خوبی سالن را ترک می‌کند. البته به این معنا نیست که فیلم خوبی می‌بیند، منظورم این است که فیلم مفرح و سرگرم‌کننده‌ای می‌بیند. ضمن این که حرف‌هایی هم برای گفتن دارد و مناسبات اجتماعی هم در آن دیده می‌شود.

داستان فیلم تا به حال جایی منتشر نشده و فقط این را می‌خوانیم که دختر و پسری به عروسی مردم می‌روند. چرا خواستید در همین حد داستان فیلم مطرح شود؟
واقعیتش این است که داستان فیلم همین است. همین را هم من نمی‌خواستم جایی نوشته شود، اما سایت‌های مختلف این خلاصه را نوشتند. می‌دانستم قصه قابلیت این را دارد که دهان به دهان بچرخد و منتشر شود. داستان فیلم در باره دختر و پسری است که از روری بی کاری و این که جایی برای تفریح ندارند، تصمیم می‌گیرند به عروسی مردم بروند.
فیلم قبلی‌تان، متولد 65، هم سوژه اجتماعی جذابی داشت و داستان دختر و پسری بود که به بهانه اجاره کردن خانه، به خانه‌های اعیانی سر می‌زنند.
بله تصمیم می‌گیرند، یک روز ادای زن و شوهرهای پولدار را دربیاورند.

حالا هم دختر و پسر تصمیم می‌گیرند، در عروسی‌آدم‌های متخلف شرکت کنند. این شباهت این دو فیلم است. تفاوت‌ها در کجاست؟
وجه تشابه دو فیلم خیلی بیشتر از تفاوت‌هاست. دوست دارم این یک سه‌گانه باشد. یعنی دختر و پسری از نسل دهه 60، با توجه به شرایط آن دهه و اوضاع اجتماعی امروز.
در متولد 65 فاصله طبقاتی و اقتصاد بیمار را مطرح کردم. زمان ساخن متولد 65 تأکیدم بر این بود که طبقه متوسط کم‌کم در حال از بین رفتن است. امروز شاهدیم که این طبقه تقریبا از بین رفته است. در عروسی مردم مسئله فاصله طبقاتی به اضافه خوشگذرانی در شهر مطرح می‌شود. این که این نسل جایی برای خوشگذرانی در شهر به جز کافه‌نشینی یا کنسرت و سینما ندارد. به همین دلیل این دو تصمیم می‌گیرند به عروسی آدم‌ها بروند. مسئله فاصله طبقاتی هم مطرح می‌شود، چون این دختر و پسر عروسی‌های آدم‌های خیلی پولدار و کسانی را که در عروسی‌هایشان دلار شاباش می‌دهند، انتخاب می‌کنند. ماجرای اقتصاد بیماری که سال‌هاست وجود دارد، پشت هر دوی این فیلم‌ها وجود دارد.

گفتید فیلم یک سه گانه است. سومین فیلم از این سه گانه چه خواهد بود؟
نمی‌دانم. واقعیتش این است که اصلا در باره‌اش تصمیم نگرفته‌ام. ولی دوست دارم سه فیلم با این مضمون داشته باشم که یک شیطنت و شوخی کوچک تبدیل به بحران می‌شود. هنوز هیچ تصمیمی‌در باره سومی ‌نگرفته‌ام. ولی به زودی آن را خواهم ساخت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 05 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید