زیباترین مومیایی زنده دنیا که میتواند چشمانش را باز کند/ معمای این زیبای خفته فاش شد+تصاویر واقعی

  جمعه، 23 تیر 1402 ID  کد خبر 348288
زیباترین مومیایی زنده دنیا که میتواند چشمانش را باز کند/ معمای این زیبای خفته فاش شد+تصاویر واقعی
ساعدنیوز: روزالیا کودک ایتالیایی 2 ساله ای بوده که حدود 100 سال پیش از دنیا رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، روزالیا لومباردو! دختربچه زیبایی که به نام های «زیبای خفته»، «دختری در تابوت شیشه ای»، «زیباترین مومیایی جهان»، «سالم ترین مومیایی جهان» و … شهرت پیدا کرده است. این دختربچه در شهر سیسیل ایتالیا قرار دارد و به همان شکل روز اول حفظ شده است و حتی مژه های بلندش هم کاملا دیده می شوند. نکته جالب تر اینکه روزالیا لومباردو این است که او می تواند پلک بزند! چشمان او در چند عکس گرفته شده گاهی باز و بسته میشود!

امروزه بدن روزالیا لومباردو درون تابوتی شیشه ای و در دخمه کپیو شین شهر پالرمو در معرض دید عموم مردم قرار دارد.

تاریخ تولد: 13 دسامبر 1918

تاریخ فوت: 6 دسامبر 1920

محل نگهداری: دخمه کپیو شین، پالرمو ایتالیا

روزالیا

آیا روزالیا واقعا پلک می زند؟

تصاویر و تایم لپس هایی که از صورت روزالیا گرفته شده نشان می دهند که این دختربچه زیبا هر از گاهی چشمانش را باز می کند و دوباره می بندد! هنگامی که پلک های این دختر باز است می توان حتی چشمان آبی اش را دید که صحیح و سالم باقی مانده اند. همان طور که تصویر هم می بینید چشمان روزالیا در عکس سمت راست واقعا باز شده است. انتشار این تصاویر در دنیای مجازی باعث شگفتی همه شد و بسیاری دوست داشتند این مومیایی عجیب را از نزدیک ببینند. در کاتاکمب کاپوچین حدود 8000 قرار دارند اما مومیایی روزالیا لومباردو بدون شک مشهورترین آن هاست. خیلی ها باز شدن چشمان روزالیا را نشانه معجزه می دانستند و بعضی دیگر آن را حاصل دستکاری عکس ها می دانستند. البته مدیر کاتاکمب نظر دیگری دارد و آن را حاصل توهم بینایی می داند: «پلک زدن روزالیا تنها به خاطر توهم بینایی است که بر اثر عبور نور از شیشه تابوت به وجود می آید. در طول روز نور تغییر می کند و این توهم را به وجود می آورد. علاوه بر این، چشمان روزالیا هیچ وقت کاملا بسته نبوده است و از همان اول هم کمی باز بوده.»

مومیایی

وقتی از نزدیک صورت زیبا و معصوم این دختربچه را نگاه می کنید به هیچ وجه نمی توانید باور کنید که با جسدی 100 ساله روبرو هستید. هیچ اثری از مرگ و گذر زمان روی چهره او دیده نمی شود و همین برخی را بدگمان کرده است.

راز مومیایی کردن روزالیا چیست؟

آلفردو سالافیا برای مومیایی کردن روزالیا از روشی خاص استفاده کرده است که فرمولاسیون آن تا به امروز یک راز باقی مانده است. در سال 2009 یک انسان شناس زیستی به نام داریو پیومبینو ماسکالی فرمول جاودانگی جسد روازلی لومباردو را از نوادگان سالافیا به دست آورد. این ماده شیمیایی شامل فرمالین، نمک زینک، الکل، اسید سالیسیلیک و گلیسیرین است. ترکیب الکل و شرایط آب و هوایی داخل کاتاکمب باعث خشک شدن جسد روزالیا لومباردو شده،گلیسیرین باعث مومیایی شدن آن شده است. از طرفی اسید سالیسیلیک از رشد کپک و قارچ روی پوستش جلوگیری کرده است. اما این وسط ماده معجزه گر زینک است که باعث حفظ شکل بدن شده و جسد روزالیا لومباردو را به بافتی مومی شکل تبدیل کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان