دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

عکس /

(عکس) مرموزترین منطقه سحرآمیز در دل طبیعت شمال/شگفتی 75 میلیون ساله ی ایران 

چهارشنبه، 18 بهمن 1402
ساعد نیوز: طبیعت زیبای ماسال در استان گیلان به‌عنوان طبیعت سرسبز و ییلاقی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفر در بهار و تابستان است. حالا این بار می‌خواهیم یکی از جاذبه‌های مرموز و شگفت‌انگیز در این منطقه را به شما معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز به نقل از عصر ایران، طبیعت زیبای ماسال در استان گیلان به‌عنوان طبیعت سرسبز و ییلاقی یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای سفر در بهار و تابستان است که می‌توانید چند روزی را غرق زیبایی‌های آنجا شوید. حالا این بار می‌خواهیم یکی از جاذبه‌های مرموز و شگفت‌انگیز در این منطقه را به شما معرفی کنیم. جایی که بیشتر شبیه به فیلم‌های سینمای تخیلی است و با رفتن به آنجا احتمالا باور کردن زیبایی‌های سحرآمیزش کمی سخت باشد.

غار آویشو در ماسال و مناطق جنگلی شاندرمن آرام گرفته که یک نوع غار آهکی و آبی است و قدمتی حدود 75 میلیون ساله دارد که چندین سال پیش توسط افراد محلی کشف شد. این غار که در بین غارهای ماسال به عنوان بزرگ‌ترین غار شناخته می‌شود در زبان محلی به آبیشو هم معروف است که در زبان تالشی به معنی فرو رفتن آب است. دلیل نامگذاری آن هم چشمه‌ای است که در نزدیکی غار وجود دارد. در حال حاضر دو کیلومتر از این غار توسط غارنوردان کشف شده که چهره عجیب و رازآلودی در میان طبیعت سرسبز شمال ایران به نمایش می‌گذارد. در این غار عجیب و مرموز بیش از 70 چشمه و جریان‌های کوچک آب وجود دارد که تا کنون 9 حلقه چاه نیز در داخل آن کشف شده است.

در دیواره‌ها و سقف غار نیز می‌توانید قندیل‌های آهکی را به اشکال و در اندازه‌های مختلفی مشاهده کنید که حاصل میلیون‌ها سال هنر طبیعت است. در داخل آن نیز موجوداتی مثل خفاش، حلزون و چندین حشره مختلف وجود دارند. البته بازدید از این غار شگفت‌انگیز نیاز به تجهیزات و لوازم غارنوردی دارد چرا که در داخل آن چندین صعود و فرود خواهید داشت. اما حقیقتا به دیدن این حجم از شگفتی‌های طبیعت می‌ارزد.

در پایان، با وجود اینکه شمال ایران یکی از شناخته شده‌ترین و پرطرفدارترین مناطق برای سفر به‌شمار می‌رود ولی در دل همین شهرها و طبیعت شگفت‌انگیز، جاهای دیدنی ناشناخته زیادی وجود دارند که شما را به یک سفر ماجراجویانه دعوت می‌کنند. سفری که طبیعت با تمام زیبایی‌هایش میزبان شما خواهد بود و می‌توانید تجربه متفاوتی از سفر به شمال ایران داشته باشید. تا جایی که در فصل‌های مختلف اگر به دنبال یک مقصد نزدیک و در عین حال جذاب باشید، گزینه‌های مختلفی در ذهن شما می‌آیند که کافی‌ست برای سفر به آن‌ها فقط برنامه‌ریزی کرده و سفر خود را شروع کنید.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ستاره معصومی همسر سابق مهدیی قائدی عاشورا وتاسوعای حسینی را اینگونه تسلیت گفت + عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
ترجمه تخصصی متن
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی