دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

(فیلم 18+) لحظه خونریزی شدید وزنه بردار سنگین روسی هنگام بلند کردن وزنه 426 کیلویی/ فقط اراده رو تو چشماش ببین 

شنبه، 03 شهریور 1403
ساعدنیوز: میخائیل شیولیاکوف یکی از پاورلیفترهای بسیار معروف در دنیای وزنه برداری است. او در این ویدئو بعد از بلند کردن وزنه نیم تنی دچار خونریزی شدید از ناحیه بینی می شود و به کار خودش ادامه می دهد.

پاورلیفتینگ یا همان وزنه برداری قدرتی، یکی از قدرتی‌ترین ورزش‌های جهان است. این ورزش به نوعی یک رقابت نفس‌گیر نیز محسوب می‌شود که ورزشکاران حرفه‌ای همه توان خود را برای پیروزی در میدان به کار می‌گیرند. اگر می‌خواهید درباره پاورلیفتینگ بیشتر بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

یکی از ورزش‌های قدرتی و هیجان انگیزِ دنیا، پاورلیفتینگ است. ورزشکارانِ این ورزش در چند حرکت مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ببینند چه کسی می‌تواند سنگین‌ترین وزنه را بلند کند. در حقیقت پاورلیفتینگ شباهت زیادی به وزنه برداری دارد. در پاور لیفتینگ مثل وزنه برداری، ورزشکار وزنه می‌زند و هر کس که سنیگن‌ترین وزنه را زده باشد، قهرمان است. از نقطه نظر علم ورزش، هدف پاورلیفتینگ تولید حداکثر نیروی عضلانی برای انجام حرکات است.

در مسابقات پاور لیفتینگ، سه داور به ازای هر بار لیفت، یک نمره قبولی به ورزشکار می‌دهند. با فرض اینکه لیفت را طبق استانداردهای تکنیکی مناسب اجرا کنید، تنها معیار عملکرد شما در هر لیفت، وزنی است که لیفت می‌کنید. سپس امتیاز شما بر حسب وزن مطلق برداشته شده و وزن برداشته شده نسبت به وزن شما محاسبه می‌شود.

رشته پاورلیفتینگ از سال 1973 دارای فدراسیون بین المللی مستقل شد، اما این رشته خیلی خیلی قبل از آن وجود داشت و بسیار هم محبوب بود.

تاریخچه این ورزش به دوران یونان باستان و ایران باستان بازمی‌گردد. ایده پاورلیفتینگ از یونان باستان سرچشمه گرفت، زیرا مردان برای اثبات قدرت و مردانگی خود سنگ‌های سنگین بلند می‌کردند. هر مردی که سنگ سنگین‌تری بلند می‌کرد، قوی‌تر به حساب می‌آمد. چنین مسابقه‌ها و نمایش‌هایی از قدیم بسیار پرطرفدار بوده است. اما در سال 1896 بود که وزنه‌برداری و لیفت به بازی‌های المپیک رسما اضافه شد.

پاور لیفتینگ در انگلستان و ایالات متحده در دهه 1950 شکل مدرن امروزی‌اش را به خود گرفت. بعضی کشورهایی که نگاه ویژه‌ای به پاورلیفتینگ دارند و بسیار حرفه‌ای مسابقات آن را برگزار می کنند عبارتند از سوئد، ایالات متحده، انگلستان، کانادا و بعضی کشورهای اروپای شرقی.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 03 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
وقتی کودک درون شاهرخ استخری فعال میشه و این چنین با دختراش توی خونه ماهیگیری میکنه +ویدیو/ جمعه های باباهای دختردار اینطوری سپری میشه😍
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ویدیو/ داستان انگلیسی «پادشاه گوش‌دراز و کلاه جادویی» با زیرنویس فارسی چسبیده
سفره غذای مفصل وحید بادپی، رقیب لرستانی هادی چوپان در خانه شخصی برای مهمانان ویژه اش+عکس/ماشاء الله خونه نیس هتل 5 ستاره اس!
رونمایی از شاهین رضایی رقیب مو طلایی و خوش چهره ی هادی چوپان با عضله های آهنین و استایل های شیکش/ الحق که لقب آرنولد ایرانی برازندشه
با این فیلم پرتاب می‌شوید به دهه شصت و خاطراتش / کاش می‌شد برگردیم به اون دوران ...
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی