دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

(ویدئو) گانگسترهای زندان السالوادور؛ یک تتو یا تلفن ناشناس 

یکشنبه، 08 مرداد 1402
ساعد نیوز: حامیان رئیس جمهور السالوادور می‌گویند او موازنه ترس از اخاذی در محله‌های شهر‌ها را تغیییر داده است. پیش از این اگر یک خلافکار پول زور از کسی می‌خواست آن شهروند باید پول را می‌داد و یا با یک گلوله کارش تمام می‌شد. حالا این گانگستر‌ها هستند که می‌ترسند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرارو، السالوادور، کشوری که زمانی بالاترین آمار قتل و جنایت را داشت، حالا بالاترین تعداد زندانی را دارد. گانگستر‌هایی که فقط زبان جنگ را می‌شناسند.

این تصاویر بهت آور از زندان بزرگ سان سالوادور پایتخت السالوادور منتشر شده است. وزیر امنیت دولت رئیس جمهور نجیب بوکیله اعلام کرده که در چارچوب قانون وضعیت اضطراری بیش از 71700 تن خلافکاران این کشور در حال حاضر در زندان بسر می‌برند. معادل هفت درصد از جمعیت مردان 14 تا 29 ساله السالوادور، کشوری که به زحمت هفت میلیون نفر جمعیت دارد.

برای بازداشت شواهد زیادی نیاز نیست، یک خالکوبی مشکوک یا یک تلفن ناشناس کافی است تا افرادی را که مظنون ارتباط به باند‌های خلافکار هستند شناسایی و برای مدتی نامعلوم به یک زندان شلوغ انداخت.

خلافکارانی مثل باند MS13 و یا گنگ‌های خیابان 18 پایتخت که تشکیلات مخصوص دارند، نام، برند، لوگو و علامت‌های ویژه. سلطه آن‌ها از خانه‌های مردم و خیابان‌ها و بیمارستان‌ها تا مغازه‌ها و مدرسه هاست. باند‌هایی که درآمدشان از محل فروش مواد مخدر، اسلحه، انسان تا فحشا و زورگیری است.

تا سال 2019 که نجیب بوکیله 38 ساله در انتخابات ریاست جمهوری با شعار مبارزه با فساد پیروز شد. کمی بعد از آن به درخواست او پارلمان السالوادور قانون وضعیت اضطراری جهت مبارزه با باند‌های تبهکار را تصویب کرد.

آمار‌ها نشان می‌دهد طی همین مدت تعداد قتل در این کشور آمریکای مرکزی از 51 مورد در 100 هزار نفر در سال قبل از روی کار آمدن نجیب بوکیله به 18 مورد در سال 2021 و 8 مورد در سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

حامیان رئیس جمهور السالوادور می‌گویند او موازنه ترس از اخاذی در محله‌های شهر‌ها را تغیییر داده است. پیش از این اگر یک خلافکار پول زور از کسی می‌خواست آن شهروند باید پول را می‌داد و یا با یک گلوله کارش تمام می‌شد. حالا این گانگستر‌ها هستند که می‌ترسند. گروهی که وحشت، فقر و نکبت اعتیاد را تا مغز استخوان این کشور فقیر آمریکای مرکزی رسوخ داده بودند و باعث مهاجرت‌های گروهی مردم و در نتیجه تخلیه کشور شده بودند

در این بین برخی از گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که برنامه ضد فساد رئیس جمهور السالوادور علیه متهمان غیر انسانی است. بوکیله در پاسخ گفته بله آن‌ها حقوق بشر خواهند داشت، اما حقوق بشر شهروندان درستکار مهمتر است.

دیکتاتور یا اصلاح گر، تحلیلگران درمورد اینکه چقدر باید به رئیس جمهور بوکیله اعتبار دهند اختلاف نظر دارند کسی که در السالوادور هستند گروه‌هایی که معتقدند او باید مدعی سطح بالایی از اعتبار باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
8 میوه مفید برای رشد سریع مو/ بنظرتون استفاده از قرص‌های مکمل ارزونتر و بصرفه‌تره یا این میوه‌ها؟+ عکس
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بیدار کردن علیرام نورایی از خواب خوش صبحگاهی به دست پسرش با مجسمه‌های T -REX +ویدیو/ مذاکره مسالمت آمیز آقای بازیگر با نویان برای خوابیدن بیشتر😂
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
طنازی هادی چوپان در باشگاه هنی رامبد در آمریکا +فیلم/ گرگ پارسی با این ژست دلبری کرد
کلیپ طنز خنده دار؛ طنز حسن ریوندی/میراث احسان علیخانی: میگه احسان از بس بغض میکرد گفتن ماه عسل و ول کن اونم رفت عصر یخبندان و راه انداخت حالا این ول میکنه شبکه 3 ول کن نیس
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟