دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / کوکو، کتلت وشامی /

10 دقیقه‌ای فلافل درست کن / طرز تهیه فلافل ساده به روش خوزستانی با طعم بسیار عالی 

جمعه، 04 آبان 1403
کد خبر: 414962
ساعدنیوز: شما در این مطلب می‌توانید آموزش تهیه فلافل ساده به روش خوزستانی‌ها را در عرض 10 دقیقه را بخوانید.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعدنیوز، فلافل یکی از غذاهای ساده و ارزان قیمت عربی است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است.

مواد لازم برای تهیه فلافل

طرز تهیه فلافل ساده

مرحله اول

برای تهیه فلافل خوشمزه و ساده ابتدا نخود را از شب قبل داخل یک ظرف حاوی آب می ریزیم و در صورت امکان چندین بار آب آنرا تعویض می کنیم تا علاوه بر اینکه نخود نرم شود، نفخ اش نیز به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

در این مرحله نخود را داخل میکسر یا چرخ گوشت می ریزیم، سپس پوست سیب زمینی، پیاز و سیر را می گیریم و آنها را نیز به همراه جعفری به چرخ گوشت یا میکسر اضافه می کنیم و مواد را به صورت درشت میکس می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که خمیر فلافل نباید کاملا مانند پوره شود و باید تکه های ریز نخود درون مایه فلافل احساس شوند. اگر چرخ گوشت در دسترس داشته باشیم، بهتر است مواد را دو بار چرخ کنیم تا کاملا له و شبیه پوره نشوند.

مرحله چهارم

حالا خمیر فلافل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در صورتی که خمیر آب انداخت مقدار کمی آرد نخودچی به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مایه فلافل منسجم شود. توجه داشته باشید که مایه فلافل نباید خیلی سفت باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله ادویه فلافل را به همراه پودر گشنیز، زیره، پاپریکا، ادویه کاری، پودر گشنیز، فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه فلافل اضافه می کنیم و چند دقیقه آنرا با دست ورز می دهیم تا ادویه ها به خوردش بروند.

مرحله ششم

پس از اینکه مایه فلافل آماده شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد با هم تلفیق شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که فلافل ها هنگام سرخ شدن به طور کامل درون روغن شناور باشند. در ادامه قالب فلافل زن را درون یک کاسه آب می زنیم تا نمدار شود.

مرحله هشتم

حالا با قاشق از مایه فلافل درون قالب می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم، سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم فلافل ها مغز پخت شوند. حرارت باید کم باشد و روغن باید کاملا داغ و جوشان باشد.

مرحله نهم

پس از اینکه یک سمت فلافل ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود. در پایان فلافل های سرخ شده را روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس با مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره آشپزی با ما همراه باشید.

  برچسب ها: ساندویچ فلافل

2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
بسته فیلم امروز | سفارش عجیب عمو رشید برای یک اعدامی، عصبانیت مریم امیرجلالی از رضا عطاران، دلخوری اکبر عبدی از قضاوت‌ها و مجسمه جالب مهران غفوریان با تمام جزئیات
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اگه میخوای پول اضافی برای خرید فینگرفود برای مهمونیهاتو ندی این ویدیو رو تا آخر ببین تا طرز تهیه چند مدل فینگرفود سه سوته و خوشمزه رو یاد بگیری+ویدیو
(ویدئو) تراپی؟ نه ممنون، پشت صحنه خنده‌دار «درحاشیه» هست/ «جواد رضویان»: 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده کم میشِداا/ مهران غفوریان: دکتر هومن چجوری کم میشد