10 مورد از عجیب‌ترین قوانین در کشورهای مختلف

  جمعه، 15 تیر 1403 ID  کد خبر 395745
10 مورد از عجیب‌ترین قوانین در کشورهای مختلف
ساعدنیوز: با 10 مورد از عجیب ترین قوانین کشورها آشنا شوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، در کشورها و حتی شهرهای مختلف، مردم با قوانین عجیب و غریب زیادی سروکار دارند که این قوانین در برخی موارد باعث خنده یا تعجب بیش از حد سایرین می‌شود. به هر حال باید به تمام قوانین کشورهای مختلف حتی عجیب ترین آنها نیز احترام بگذارید و به هنگام مسافرت به این کشورها قوانین کلی آن را رعایت کنید. در ادامه این مقاله با برخی از عجیب ترین قوانین در کشورهای مختلف آشنا می‌شوید.

آیا اطلاعاتی در مورد عجیب‌ترین قوانین در کشورهای مختلف دارید؟ به زبان ساده آیا تا به حال در مورد قوانین عجیب و خاص کشورهای مختلف مطلبی مطالعه کرده‌اید یا چیزی به گوشتان خورده است؟ در ادامه این بخش قصد داریم 10 مورد از عجیب ترین قوانین در کشورها و شهرهای مختلف همانند سنگاپور، ونیز، انگلستان، دانمارک، مکزیک، سوئیس، کانادا، گرجستان، یونان و فرانسه را برای شما شرح دهیم.

1.در کشور انگلستان ماهی سالمون در دست نگیرید

براساس قانون و مصوبه‌ای که در سال 1986 در مجلس کشور انگلستان تصویب شده، افراد حاضر در این کشور نباید در شرایط خاص و بحرانی جامعه زمانی که اوضاع مشکوک است، ماهی سالمون در دست داشته باشند. در واقع این عمل نوعی جرم محسوب می‌شود و عملی غیر قانونی است.

اگر برای مسافرت به این کشور می‌روید، با توجه به اینکه شما یک شهروند انگلیسی نیستید و از شرایط مشکوک انگلستان خبری ندارید، بهتر است هرگز در این کشور ماهی سالمون در دست نداشته باشید تا به عنوان مجرم شما را دستگیر نکنند، زیرا این یکی از قوانین حاضر و تصویب‌شده در این کشور است.

2.در سنگاپور آدامس نجوید

مردم سنگاپور آدامس جویدن را عملی غیرقانونی می‌دانند، زیرا آدامس‌های جویده شده به سختی از روی زمین یا محل‌های مختلف تمیز می‌شوند، از این‌رو جویدن آدامس عملی غیر قانونی است. در واقع این قانون برای توسعه بهداشت کشور و کم کردن زحمات کارکنان بهداشتی سنگاپور تعبیه شده است.

از این‌رو اگر به سنگاپور سفر می‌کنید با خود آدامس نبرید و هرگز در سطح هیچ یک از شهرهای این کشور آدامس نجوید. برای خوش‌بو شدن یا عوض کردن طعم دهان خود می‌توانید از قرص‌های نعنا استفاده کنید یا آدامستان را در خانه بجویید و سپس منزل را ترک کنید.

3.در دانمارک با محدودیت انتخاب نام فرزند روبه‌رو هستید

اگر قصد دارید به کشور دانمارک مهاجرت کنید، در نظر داشته باشید یکی از قوانین عجیب این کشور محدودیت نام در انتخاب فرزندتان خواهد بود. دانمارک برای انتخاب نام فرزندان خانوده‌های دانمارکی قوانین و دستورالعمل‌هایی تعبیه کرده است.

طی این قوانین تنها 7000 نام به تایید دولت دانمارک می‌رسد. در واقع اگر بخواهید نامی خارج از لیست 7000تایی دولت دانمارک بر روی فرزند خود بگذارید باید روند قانونی ویژه‌ای را پیش بگیرید و بعد از کاغذبازی‌های اداری نامی که برای فرزند خود انتخاب کرده‌اید را به دولت اعلام کنید. در صورتی که دولت دانمارک با نام منتخب شما موافقت کند، شما می‌توانید برای فرزند خود آن نام را در نظر بگیرید.

4.در مکزیک پای خود را از روی پدال دوچرخه برندارید

کشور مکزیک به قوانین رانندگی بسیار پایبند است به‌طوری که این قوانین حتی دوچرخه‌سواران را تحت کنترل دارد. از آنجایی که با برداشتن پا از روی پدال ممکن است کنترل دوچرخه از دست راننده خارج شود، بنابراین در کشور مکزیک حق ندارید پای خود را از روی پدال بردارید.

این قانون به خاطر حفظ جان دوچرخه‌سواران در سال 1892 به تصویب دولت مکزیک رسید. بدین‌ترتیب اگر در این کشور دوچرخه‌سواری می‌کنید هرگز پای خود را از روی پدال برندارید؛ ولی شما می‌توانید بدون گرفتن فرمان دوچرخه آن را برانید و این کار غیرقانونی محسوب نمی‌شود.

5.در سوئیس برهنه به کوه‌نوردی نروید

با شنیدن این قانون عجیب تعجب می‌کنید و از خودتان می‌پرسید آیا کسی برهنه به کوهنوردی می‌رود؟ باید گفت اینطور به نظر می‌رسد که خانواده‌ای گردشگر در تپه‌های آلپ به مرد کوهنورد برهنه‌ای برخورد کردند و همین اتفاق جرقه‌ای برای تصویب چنین قانونی شد.

از این‌رو پس از تصویب این قانون دولت سوئیس از شهروندان و گردشگران حاضر در این کشور درخواست کرد، هرگز برهنه و بدون لباس به کوهنوردی یا کوهپیمایی نروند زیرا این کار خلاف قوانین کشور سوئیس است و باعث ناهنجاری‌های قانونی می‌شود.

6.در ونیز به پرنده‌ها غذا ندهید

غذا دادن به حیوانات همان‌طور که عملی پسندیده، قابل‌قبول یا حتی انسانی است، در برخی از کشورها امری غیرقانونی محسوب می‌شود و برخلاف سیاست‌های کشورها خواهد بود. یکی از همین شهرها که با غذا دادن به پرندگان مخالف است، شهر ونیز خواهد بود. ولی دلیل تصویب چنین قانونی چیست؟

با غذا دادن به پرنده‌ها به خصوص در میدان سنت مارک ونیز، ممکن است به آثار تاریخی این شهر آسیب وارد شود. در ضمن غذا دادن به پرنده‌ها برای سلامت آنها مفید نیست و بهتر است اجازه دهید پرندگان خودشان برای خوراک روزانه خود دست به کار شوند. اگر در شهر ونیز به پرنده‌ها غذا بدهید باید جریمه‌ای بیش از 700 دلار پرداخت کنید.

7.در کانادا سوت نزنید

اگر به جزیره کیش سفر کرده باشید، می‌دانید که بوق زدن و تولید صداهای بلند در این جزیره غیرقانونی است. یکی از شهرهای کانادا به نام پترولیا نیز همانند جزیره کیش ایران دارای چنین قانونی خواهد بود. در واقع هیچ صدای بلندی در این شهر نباید شنیده شود.

حتی فریاد زدن، آواز خواندن و سوت زدن در شهر پترولیا کانادا غیر قانونی و با شخصی که این کار را انجام داده است برخورد می‌شود. پس به هنگام سفر به این شهر از کانادا سعی کنید؛ هیچ صدای بلندی تولید نکرده یا حتی با دوچرخه خود بوق نزنید.

8.در گرجستان نباید مرغ‌ها از خیابان رد شوند

یکی از عجیب‌ترین قوانین در کشورهای مختلف مربوط به عدم رد شدن مرغ‌ها از خیابان در کشور گرجستان است. در صورتی که مرغ یا جوجه مرغ‌داری از خیابان عبور کند فرد مالک جریمه می‌شود، این قانون در واقع به خاطر مراقبت بیشتر از دارایی‌های مالکان تصویب شده است.

قانون عدم رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان بیشتر در شهر کوییتمن این کشور به چشم می‌خورد. اگر به گرجستان مهاجرت کردید و صاحب گله‌ای مرغ و جوجه شدید، حواستان باشد مرغ‌ها و جوجه‌های شما از خیابان عبور نکنند که در غیر این صورت جریمه می‌شوید.

9.در یونان کفش پاشنه بلند نپوشید

با توجه به اهمیت و قدمت تاریخی کشور یونان و وجود آثار باستانی ارزشمند در این کشور، شما اجازه ندارید با کفش پاشنه بلند در این کشور به خصوص محل‌های مربوط به آثار باستانی قدم بزنید. فراموش نکنید هنگام سفر به یونان و بازدید از آثار تاریخی و باستانی این کشور هرگز کفش پاشنه بلند به پا نداشته باشید، زیرا جریمه می‌شوید.

10در فرانسه نباید نام سران دولتی را بر روی حیوانات بگذارید

البته این قانون خیلی عجیب نیست و در بسیاری از کشورها نباید نام و اسامی بزرگان کشور را بر روی حیوانات گذاشت؛ زیرا با این کار به مقام و منزلت فرد مورد نظر توهین می‌شود. کشور فرانسه نیز به همین دلیل نام‌گذاری خوک‌ها به نام ناپلئون را غیرقانونی اعلام کرد.

اگر شما بر روی یکی از خوک‌ها یا حیوانات خود در این کشور نام یکی از سران دولتی را بگذارید، بدون‌شک جریمه می‌شوید؛ زیرا این کار شما غیر قانونی است. این قانون از سال 2013 به تصویب نهایی رسید و در کشور فرانسه به مرحله اجرا درآمد. شهروندان فرانسوی از این قانون مطلع هستند و آن را قبول دارند.

از عجیب ترین قوانین در کشورها تعجب نکنید

هر یک از قوانین عجیبی که در یکی از کشورها تعیین و تصویب می‌شوند، دارای یک تاریخچه و دلیل موجه است. بنابراین نمی‌توان هیچ قانونی را عجیب دانست، زیرا ما از اتفاقی که پیش‌تر رخ داده است باخبر نیستیم.

برای مثال اینکه نباید باک اتومبیل شما در آلمان خالی باشد، شاید قانون عجیبی به نظر برسد ولی در واقع امری حیاتی و مهم تلقی می‌شود. یا شاید برایتان مسخره باشد، که کشور پرتغال ادرار کردن در اقیانوس را امری غیرقانونی اعلام کرده است.

ولی با این قانون شهروندان و گردشگران این کشور از لحاظ اخلاقی غنی می‌شوند و یاد می‌گیرند بهترین رفتار را در موقعیت‌های مختلف از خود نشان دهند. پس نمی‌توان قوانین هیچ یک از کشورها را عجیب دانست یا آنها را مورد تمسخر قرار داد. برای سفر به این کشورها و تجربه این قوانین عجیب، می‌توانید از سرویس بلیت سفر اسنپ، استفاده کنید.

برچسب ها: قانون عجایب

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (543 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (520 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (343 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (212 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...