دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

10 روتین طلایی برای مراقبت از پوست در تابستان 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
کد خبر: 398759
ساعدنیوز: در این مطلب با روتین های مراقبت از پوست در تابستان آشنا خواهید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، آشنایی با ترفندهای روتین پوستی در فصل تابستان به شما کمک میکند تا از پوست خود در برابر خشکی، قرمزی و التهاب محافظت کنید. در این مطلب میتوانید با مهمترین نکات مراقبت از پوست در تابستان آشنا شوید.

راهکارهای مراقبت از پوست در فصل گرما

مراقبت از پوست در تابستان، با دیگر فصول سال متفاوت است. در این فصل میزان خشکی و گرمای هوا به شدت زیاد است و اگر روتین پوستی مناسبی نداشته باشید، قطعا پوست شما دچار مشکل خواهد شد. در این بخش به مهمترین ترفندهای روتین پوستی در فصل تابستان اشاره شده است.

1- استفاده از ضد آفتاب: استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول سال به ویژه روزهای گرم تابستان اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از آسیب اشعه مضر نور خورشید به پوست، باید در این فصل هر 2 تا 3 ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. بهتر است در تابستان از ضد آفتاب با SPF بیشتر از 30 استفاده کنید و حتما کرم ضد آفتاب را با توجه به نوع پوست خودتان انتخاب کنید.

2- شستشوی پوست: گرمای هوا موجب افزایش تعریق پوست و تعریق موجب بسته شدن منافذ پوستی میشود. برای جلوگیری از ایجاد جوش و لکههای پوستی و به منظور افزایش شفافیت پوست، بهتر است روزانه 1 تا 2 بار پوست خود را با یک شوینده مالیم و مناسب بشویید. بهتر است یک بار صبحها بعد از بیدار شدن از خواب و یک بار شبها قبل از خوابیدن پوست خود را به طور کامل بشویید و تمیز کنید. به خاطر داشته باشید که در این فصل باید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

3- استفاده از لایه بردار: استفاده از لایه بردار به صورت هفتگی یا ماهانه به از بین بردن سلولهای مرده پوستی و افزایش شادابی پوست کمک میکند. برای درمان جوش صورت در تابستان و همچنین پاکسازی پوست سعی کنید هفتهای یک بار یا ماهانه 2 بار از یک الیه بردار مناسب استفاده کنید.

4- استفاده از بالم لب: خشکی هوا در تابستان موجب پوسته پوسته شدن لبها میشود. سعی کنید در فصل تابستان حتما از بالم لب دارای SPF استفاده کنید تا لبهایتان خشک و زبر نشوند.

5- نوشیدن آب کافی: شاید فکر کنید که نوشیدن آب هیچ ارتباطی با روتین پوستی در فصل تابستان ندارد، اما باید بدانید که در این فصل بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد و زمانی که به مقدار کافی آب مصرف نکنید، پوست شروع به خشک شدن میکند و ممکن است بیشتر در معرض چین و چروک قرار بگیرد. برای جلوگیری از بروز مشکالت پوستی و افزایش طراوت پوست در هوای گرم، باید بیشتر از دیگر فصول سال آب بنوشید.

6- کاهش استفاده از لوازم آرایش: پوست شما در هوای گرم بیشتر در معرض تعریق و خشکی قرار دارد. سعی کنید در هوای گرم از کرم پودرهای سنگین استفاده نکنید و مصرف لوازم آرایش را نیز محدود کنید. استفاده از یک خط لب یا ریمل ضد آب در کنار رژ لب 24 ساعته و ضد آفتاب رنگی میتوانند گزینههای مناسبی برای آرایش تابستانه باشند.

7- استفاده از آبرسان و مرطوب کننده: شاید تعریق زیاد پوست در تابستان این حس را ایجاد کند که پوست شما دیگر نیازی به آبرسان یا مرطوب کننده ندارد، اما بهتر است بدانید که هوای گرم تابستان بیشتر از هر زمان دیگری موجب خشکی پوست میشود. برای درمان خشکی پوست صورت در تابستان سعی کنید هر روز بعد از شستن پوست، از مقداری آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر پوست شما چرب است، باید از کرمهای مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

8- استفاده از آلوئه ورا: احتمال خشکی پوست، قرمزی، آفتاب سوختگی و التهاب پوست در فصل تابستان بسیار زیاد است. سعی کنید در این فصل برای تسکین خشکی پوست و بهبود التهاب از مقداری ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

9- استفاده از تونر: استفاده از تونر در روتین پوستی فصل گرما، به متعادل شدن چربی پوست و همچنین تنظیم PH پوست شما کمک میکند. در تابستان سعی کنید. این موضوع به خصوص برای پوستهای چرب اهمیت بیشتری دارد. در فصل تابستان سعی کنید برای پاکسازی پوست، بعد از هر بار شستشوی پوست، پوستتان را با تونر نیز پاک کنید تا چربی اضافه پوست به طور کامل پاکسازی شود. افرادی که پوست چربی دارند، باید از تونر مخصوص پوستهای چرب استفاده کنند و سایر افراد نیز از تونرهای آبرسان و مخصوص پوستهای معمولی و خشک استفاده کنند.

10- استفاده از ماسک صورت: یکی دیگر از نکات مراقبت از پوست در تابستان، استفاده از ماسک صورت است. ماسک صورت پوست را آبرسانی و تغذیه میکند و مانع خشکی و التهاب پوست میشود. برای استفاده از ماسک صورت میتوانید از ماسکهای آماده یا ماسکهای خانگی استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس)تصویری از نوه ی بانمک رهبر معظم انقلاب در آغوش پر مهر پدربزرگشان/لباس سیدی بر قامت رهبر معظم انقلاب و نوه شان در روز عید غدیر خم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
پربازدیدترین تصاویر از گریم حیرت انگیز صابر ابر در نقش پیرمرد 70ساله/ یادگار جنوب/ عمرا اگه بتونی بشناسیش؟!/ عشق دزدی صابر ابر
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟