10 ترفند مخفی گوشی شیائومی که نمی‌دانستید / بهترین قابلیت های مخفی گوشی شیائومی

  یکشنبه، 06 آبان 1403 ID  کد خبر 415223
10 ترفند مخفی گوشی شیائومی که نمی‌دانستید / بهترین قابلیت های مخفی گوشی شیائومی
ساعدنیوز: گوشی‌های برند شیائومی از پرطرفدارترین گوشی‌های هوشمند در کشور ما محسوب می‌شوند. وجود برخی امکانات متنوع و ویژگی‌های منحصر به فرد باعث شده است تا بسیاری از کاربران استفاده از این برند را به دیگر گوشی‌های موجود در بازار ترجیح دهند. این مدل گوشی‌ها دارای امکانات مخفی هستند که برای بسیاری از کاربران گوشی‌های شیائومی پنهان باقی مانده است.

به گزارش سرویس علم و فناوری ساعدنیوز، شیائومی در چند سال اخیر با نوآوری های نرم افزاری خود توانسته سطح جدیدی از خلاقیت را در گوشی های خود قرار دهد. رابط کاربری MIUI پر از ویژگی ها مختلف است که گوشی های شیائومی را خاص می کند. اکنون شیائومی با بروزرسانی رابط کاربری خود و جایگزینی آن با Hyper OS حتی این ویژگی ها را بیشتر هم کرده است. در ادامه بهترین قابلیت های مخفی گوشی شیائومی را بررسی می کنیم.

ترفندهای مخفی شیائومی

1. فناوری شارژ سریع گوشی‌های شیائومی

یکی از تولید‌کنندگان موبایل با فناوری‌های پیشرفته در زمینه شارژ شرکت شیائومی است. این شرکت با هدف حفظ و دوام عمر باتری به طور پیش فرض از قابلیت شارژ سریع در گوشی‌های خود استفاده نکرده است. اما با استفاده از یک ترفند می‌توان قدرت شارژ را تا 120 وات افزایش داد. این ویژگی برای گوشی‌های ردمی یا پوکو امکان‌پذیر خواهد بود. برای استفاده از این ویژگی به عنوان کاربردی ترین قابلیت های مخفی در شیائومی باید مراحل زیر را طی کنید.

  • در قسمت تنظیمات به بخش Battery رفته و در قسمت بالا سمت راست روی صفحه ضربه بزنید.

  • گزینه Boost charging speed را انتخاب کنید.

  • گزینه Boost charging speed را فعال کنید.

2. انتقال فضای ذخیره سازی به رم گوشی

در ادامه معرفی قابلیت های مخفی گوشی شیائومی به قابلیت مهم دیگر می‌رسیم. این ویژگی در بسیاری از گوشی‌های هوشمند برند شیائومی قرار داشته و با استفاده از آن می‌توان فضای ذخیره‌سازی را به رم منتقل کرد. بدین ترتیب می‌توان به صورت مجازی رم گوشی را افزایش داد. این قابلیت در زمان استفاده از بازی‌های موبایلی و اجرا شدن راحت‌تر آن‌ها مفید خواهد بود. برای فعال کردن این ویژگی باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • به بخش Setting و سپس به قسمت additional setting بروید.

  • گزینه Memory Expansion را در قسمت Special Features انتخاب کنید.

  • در این قسمت یکی از دو فضای ذخیره‌سازی 3.5 و 7 گیگابایت را انتخاب کنید.

پیش از انتخاب و اجرای این مراحل از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی، بهتر است نسبت به وجود فضای خالی کافی در گوشی هوشمند خود مطمئن شوید.

3. امکان مخفی کردن فایل در بخش گالری

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه مربوط به گوشی‌های شیائومی امکان مخفی کردن فایل‌ها در قسمت گالری است. این ویژگی با استفاده از روش زیر فعال خواهد شد.

  • انتخاب فایل‌های مورد نظر در بخش گالری

  • انتخاب گزینه Add to Album

  • انتخاب گزینه Private Album

با طی کردن مراحل گفته شده می‌توانید فایل‌های خود را در قسمت گالری مخفی کنید. برای بازگرداندن این مراحل باید مجدداً به بخش گالری رفته و با نگه داشتن دست خود روی صفحه آن را به سمت پایین بکشید تا منوی پاپ آپ را مشاهده کنید. در این قسمت بار دیگر Private Album قابل مشاهده خواهد بود. این کار برای فایل‌ها در قسمت فایل منیجر نیز قابل انجام است.

4. از گوشی به جای کنترل استفاده کنید

از دیگر قابلیت‌های مخفی گوشی‌های شیائومی استفاده از آن به عنوان کنترل است. این قابلیت با نام Mi Remote در گوشی قرار داشته و با استفاده از آن کاربران می‌توانند از گوشی به عنوان ریموت کنترل برای دستگاه‌های مختلف نظیر تلویزیون هوشمند، دستگاه‌های صوتی و یا روشنایی استفاده کنند. استفاده از این قابلیت از طریق مراحل زیر امکان‌پذیر است.

  • به بخش تنظیمات گوشی بروید.

  • پس از انتخاب گزینه Device and connection، روی گزینه Remote control ضربه بزنید.

  • در نهایت گزینه Mi Remote را انتخاب کنید.

با فعال شدن این گزینه کاربر می‌تواند همانند یک اسکن دستگاه‌های اطراف را شناسایی، سپس به آن متصل شده و تنظیمات لازم را انجام دهد. استفاده از این اپلیکیشن به جای کنترل بسیار ساده و آسان است.

5. بدون کابل فایل ها را منتقل کنید

یکی دیگر از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی انتقال فایل‌ها به کامپیوتر بدون نیاز به هیچگونه کابلی است. گوشی‌های شیائومی راه حل ساده‌ای را برای انتقال فایل به کامپیوتر در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از مراحل زیر به راحتی می‌توان بدون کابل به کامپیوتر متصل و به انتقال فایل‌ها پرداخت.

  • بخش File Manager را انتخاب کنید.

  • وارد بخش تنظیمات شوید.

  • روی گزینه FTP ضربه بزنید.

  • آدرس به نمایش در آمده را در مرورگر کامپیوتر وارد کرده و بدین ترتیب ه انتقال فایل‌های تلفن همراه خود بپردازید.

6. استفاده از حسگر اثرانگشت برای اندازه‌گیری ضربان قلب

با استفاده از این ویژگی می‌توانید به راحتی ضربان قلب را از طریق حسگر اثر انگشت اندازه‌گیری کنید. این ترفند تنها در گوشی‌هایی قابل استفاده خواهد بود که حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایشگر قرار دارد. استفاده از آن برای حسگر‌هایی که روی دکمه پاور و روی لبه گوشی قرار دارند کاربردی ندارد. با استفاده از مراحل زیر می‌توانید به راحتی این گزینه را فعال کنید.

  • به بخش تنظیمات رفته و سپس وارد additional settings شوید.

  • گزینه ضربان قلب Heart rates را در قسمت Special Features انتخاب کنید.

  • با استفاده از اسکن اثرانگشت دستورالعمل‌های گفته شده را دنبال کنید.

7. با چرخاندن گوشی سایلنت کنید

ویژگی دیگر مربوط به تنظیمات ساده‌ای است که از طریق آن می‌توان تنها با چرخاندن گوشی به سمت پایین و به صورت افقی و یا نگه داشتن آن زنگ تماس‌های ورودی را سایلنت کنید.

  • برای فعال کردن این ویژگی از قابلیت های مخفی گوشی شیائومی ابتدا به قسمت تنظیمات و سپس به بخش اپلیکیشن‌ها Apps بروید.

  • گزینه‌های System apps و سپس گزینه Call Settings را انتخاب کنید.

  • در قسمت Incoming Call Settings دکمه Felip to Silence Ringer را فعال کنید.

8. دریافت به روز‌رسانی های جدید MIUI از بهترین قابلیت های مخفی گوشی شیائومی

همانطور که می‌دانید شیائومی نسخه‌های به روز MIUI را ابتدا در چین عرضه کرده و سپس کاربران در سراسر جهان می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. با استفاده از یک ترفند ساده می‌توان به راحتی پیش از دیگران به روز‌رسانی‌های MIUI دسترسی پیدا کرد.

  • ابتدا به قسمت تنظیمات رفته سپس به بخش about phone بروید.

  • گزینه‌ MIUI Version در بالا سمت چپ را انتخاب کنید.

  • در بالا سمت راست روی منوی همبرگری شکل ضربه بزنید

  • گزینه تنظیمات به روز‌رسانی یا update settings را انتخاب کنید.

  • در بخش Other در قسمت دریافت به روز‌رسانی‌های اولیه گزینه Receive updates early را برای دریافت به روز‌رسانی‌های جدید فعال کنید.

در صورتی که این گزینه در گوشی هوشمند شما فعال باشد، شما در لیست کاربرانی قرار می‌گیرید که می‌توانند از نسخه‌های پایدار MIUI استفاده کنند. بدین ترتیب کامان دریافت نسخه‌های جهانی چند روز قبل از دیگر کاربران برای شما فراهم می‌شود.

9. ساخت میانبر‌های جدید از طریق ضربه زدن به گوشی

گوشی‌های شیائومی مجهز به یک ویژگی جدید به نام Back Tap MIUI هستند. با استفاده از این ویژگی و تنها با ضربه دو یا سه باره به پشت گوشی می‌توان میانبر‌های جدید از قبیل گرفتن اسکرین شات را فعال کرد. ویژگی Back Tap MIUI توسط مراحل زیر فعال خواهد شد.

  • به قسمت تنظیمات و سپس بخش‌های Additional Settings > Gesture Shortcuts بروید.

  • گزینه Back Tap را برای فعال کردن قابلیت های مخفی گوشی شیائومی انتخاب کنید.

  • تعداد ضربه به پشت برای فعال کردن گزینه را انتخاب کنید.

  • میان‌بر‌های مورد نظر و مرتبط با ضربه‌ها را انتخاب کنید.

با استفاده از این ویژگی به راحتی می‌توان تنها با دو یا سه ضربه، میانبر‌هایی از جمله گرفتن اسکرین شات، دسترسی آسان به کنترل سنتر، دوربین، باز کردن ماشین حساب و حتی دستیار صوتی گوگل را فعال کرد.

10. استفاده از کلید ولوم برای باز کردن دوربین

برای دسترسی سریع به دوربین و باز کردن آن می‌توان تنها دو بار کلید کم کردن صدا را فشار داده و سپس به دوربین دسترسی پیدا کرد. برای فعال کردن این ویژگی باید مراحل زیر طی شود.

  • به قسمت تنظیمات و سپس بخش Lock screen بروید.

  • روی گزینه Launch camera ضربه بزنید.




  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز