12 راهکار برای مقابله با استرس روزانه

  پنجشنبه، 22 اسفند 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
12 راهکار برای مقابله با استرس روزانه
80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید و تنها 20 درصد از زمان خود را صرف در رویارویی با مشکل یا به چالش کشیدن خود قرار دهید. در صورتی که نتیجه نگرفتید به جای انجام این کار راه دیگری را انتخاب کنید. این باعث می شود زندگی سبک تر و پرانرژی تری داشته باشید و در گودال درگیری های ذهنی گیر نکنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سلام دنیا، آلبرت انیشتین : «سه قاعده کار: از درهم ریختگی نظم پیدا کنید؛ از ناسازگاری هماهنگی پیدا کنید و در وسط مشکل، فرصت بیابید.»
کارهای روزانه ای که ما انجام می دهیم (در مدرسه، در محل کار و یا در یک کسب و کار) به راحتی می تواند تبدیل به یک کار روتین خسته کننده و ناکارآمد شده و انرژی و لذت بردن از لحظات را از ما بگیرد.
پس چگونه می توانید با روش ساده تر و راحتتری به گونه ای کار کنید که به شما کمک کند تا کار خود را در زمان کمتر و با استرس کمتری انجام دهید؟

12 عادت برای مقابله با استرس و انجام دادن کارها بدون استرس

تصویر

1. بعد از ظهر روز قبل خود را برای روز بعد آماده کنید

کیف یا چمدان خود را بسته و آماده کنید. باقی مانده شام را در ظرف و در یخچال قرار دهید. کلید و کیف و بقیه وسایل را در جایی قرار دهید که در دسترس باشند.
این آمادگی به شما کمک می کند تا صبح بدون استرسی را سپری کنید.


2. 5 الی 10 دقیقه زودتر به محل قرار ملاقات ها بروید

این کار زمانی را در طول روز به شما می دهد تا به جای استرس و اضطراب به آرامش دست پیدا کنید. علاوه بر این، مردم به افراد وقت شناس علاقه دارند.

3. در هر زمان تنها یک کار را انجام دهید

این کار باعث تمرکز و انجام درست آن کار در زمان کمتری می شود.

4. در یک گوشه خلوت کار کنید

درست قبل از شروع کار برنامه های ایمیل و پیام رسان ها را خاموش کنید. درب دفتر را ببندید. تلفن همراه خود را خاموش یا در حالت پرواز قرار دهید و آن را در کشو میز قرار دهید و در صورت امکان اتصال اینترنت را قطع کنید.

5. در طول روز مدام از خود در مورد سادگی و تمرکز سؤال کنید

به راحتی می توان در طول یک روز کاری، نظم و تمرکز شما بر هم زده شود. برای اینکه از داشتن تمرکز اطمینان حاصل کنید سوالات زیر از خود بپرسید:
مهم ترین چیزی که من اکنون می توانم انجام دهم چیست؟
آیا انجام این کار من را به هدف نزدیک تر می کند؟
آیا ساده ترین راه را انتخاب کرده ام؟


6. وقت ناهار خود را در آرامش بگذرانید

به آرامی غذا میل کنید. هنگام غذا خوردن از چنگال استفاده کنید و به چیزی که میل می کنید دقت کنید. علاوه بر این، آرام غذا خوردن باعث می شود که پرخوری نکنید، زیرا 20 دقیقه طول می کشد تا مغز احساس سیری را در بدن ایجاد کند.

7. 80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید

80 درصد وقت خود را صرف تمرکز بر یک راه حل کنید و تنها 20 درصد از زمان خود را صرف در رویارویی با مشکل یا به چالش کشیدن خود قرار دهید. در صورتی که نتیجه نگرفتید به جای انجام این کار راه دیگری را انتخاب کنید. این باعث می شود زندگی سبک تر و پرانرژی تری داشته باشید و در گودال درگیری های ذهنی گیر نکنید.


8. کمک بخواهید

شما مجبور نیستید همیشه به تنهایی همه کارها را انجام دهید. شما می توانید از دیگران برای کمک بخواهید.
شاید همیشه کمک دریافت نکنید ولی شگفت زده خواهید شد که مردم مهربانی هستند که آماده کمک به شما برای رویارویی با مشکلات می باشند. فراموش نکنید که شما نیز همین کار را برای آنها در زمان نیاز انجام دهید.

9. ایمیل خود را یک بار در روز بررسی کنید

بررسی ایمیل و یا حساب های کاربری اجتماعی چند بار در روز زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد و شما را با عدم تمرکز و استرس همراه می کند. تلاش کنید تنها یک بار در روز این کار را انجام دهید. من اصولا این کار را در آخر روز کاری انجام می دهم. اگر این امکان برای شما وجود نداشته باشد، سعی کنید حداقل چند ساعت این کار را به تعویق بیندازید و انرژی صبح خود را برای تمرکز روی وظایف مهمتر روز صرف کنید.

10. ایمیل ها را کوتاهتر بنویسید

ایمیل های خود را به 1 تا 5 جمله محدود کنید و همچنین می توانید پاسخ های آماده برای سوالات معمول ذخیره کنید و از آنها استفاده کنید تا زمان کمتر و انرژی کمتری از شما بگیرد.


11. مرز زمان کار و زمان شخصی خود را آگاهانه تنظیم و حفظ کنید

یک زمان توقف برای کار روزانه خود در نظر بگیرید (حداقل 7 ساعت). در آخر هفته ها کار نکنید. اگر مرز بین کار و زندگی شخصی را به صورت آگاهانه حفظ کنید هر دو را با کیفیت بیشتری خواهید داشت. در این مقاله این یکی از مهمترین عادات است.


12. در مورد 3 اصل انرژی دقت کنید

داشتن خواب کافی، ورزش چند بار در هفته و خوراک سالم. این ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما امکان پذیر است.

شاید این 12 عادت دست کم گرفته شوند، اما در عمل دنیای متفاوتی مملو از خوش بینی، سطوح انرژی بالا، توانایی برای مقابله با استرس و تفکر بهتر را فراهم می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (220 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (112 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (38 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (37 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (24 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
جراحان زیبایی زیرزمینی و اینستاگرامی و نیازِ فیکِ زیبا شدن!
آغاز ثبت‌نام کاروان دانشجویی پیاده‌روی اربعین
امکان انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد به پردیس‌های شهریه‌دار دانشگاه دولتی امکان‌پذیر شد
(ویدئو) سوتی‌های وحشتناک غول‌های تکنولوژی/ 10 لحظه شوکه‌کننده از رویدادهای معرفی محصول در کمپانی‌های بزرگ!/ قیافه‌ی استیو جابز و ایلان ماسک محشره 😂
(ویدئو) قایق‌های برقی پرنده؛ گامی نوین در جهت حفظ محیط زیست! / استکهلم میزبان اولین قایق برقی پرنده‌ی جهان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موشک" متفاوت در سایت موشکی را در عرض 5 ثانیه شناسایی کنند
تست دقت/ حتی افرادی با قدرت بینایی 10 از 10 نمی‌توانند در 4 ثانیه "پاندای" متفاوت را در این "باغ وحش" شلوغ پیدا کنند
(ویدئو) رقص تراشه‌های چوب در دستان هنرمند خلاق/ نابغه‌ای که از ابزارآلات ساختمانی برای خلق اثرهای هنری زیبا استفاده می‌کند
ویدیو/ وقتی "آقا رشید" قربانی آتیش سوزوندن همکلاسی‌هاش میشه ولی سابقه‌اش اینقدر خرابه که ناظم هم باورش نشد...
ویدیو/ شاهکاری هنری از ایجاد افکت و صداگذاری کارتون "تام و جری" که حتماً باید ببینید
(ویدئو) رفتار عجیب عقاب‌ها که شما را شگفت‌زده خواهد کرد / پرنده‌ای که با قربانی کردن اعضای بدنش مانند ققنوس دوباره از خاکسترش متولد می‌شود!
روشن شدن تلفن مقتول پس از 10سال، مچ قاتل را باز کرد
از بازگشت مهران مدیری تا خداحافظی جو بایدن در حواشی داغ امروز دوشنبه 1 مرداد 1403
ویدیو/ دکتر عباس موزون: بزرگترین درسی که واقعۀ کربلا داد این بود که "هول نزنیم" و "هُل ندهیم"
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با موزیک انیمیشن «کوکو»
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت