دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

130 کیلومتر دوچرخه سواری بدون دست! +عکس 

سه شنبه، 21 آذر 1402
کد خبر: 366333
ساعد نیوز: مردی به نام «رابرت موری» در کادانا مسافتی معادل 130 کیلومتر را بدون استفاده از دستان خود (برای کنترل دوچرخه)، رکاب زد و رکورد جهانی گینس را شکست. بنا به اعلام رکوردهای جهانی گینس، موری با طی این مسافت در مدت زمان 5 ساعت و 37 دقیقه، عنوان بیشترین مسافت دوچرخه‌سواری (بدون دست) را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از خبر آنلاین، یک دوچرخه‌سوار کانادایی، مسافتی حدود 130 کیلومتر را بدون گرفتن فرمان دوچرخه رکاب زد و رکورد تازه‌ای را در گینس به ثبت رساند.

مردی به نام «رابرت موری» در کادانا مسافتی معادل 130 کیلومتر را بدون استفاده از دستان خود (برای کنترل دوچرخه)، رکاب زد و رکورد جهانی گینس را شکست. بنا به اعلام رکوردهای جهانی گینس، موری با طی این مسافت در مدت زمان 5 ساعت و 37 دقیقه، عنوان بیشترین مسافت دوچرخه‌سواری (بدون دست) را به دست آورده است.

موری گفت که هنگام تلاش برای ثبت این رکورد، زمانی که پاهایش به خواب رفته بودند، از دستانش برای ماساژ دادن پاهایش استفاده کرد. هم‌چنین او گفت که تمرینات زیادی را در خصوص دوچرخه‌سواری بدون کنترل فرمان با دست انجام داده است.

این دوچرخه‌سوار به سازمان رکوردهای جهانی گینس گفت: «من شخصاً این احساس را دارم که دوچرخه‌سواری بدون گرفتن فرمان، شرایط بدنی ایده‌آل‌تری را برایم فراهم می‌کند و از خم شدن به جلو و کمردرد پیشگیری می‌کند.

من در این موقعیت حتی قادرم با تلفن همراه کار کنم؛ پیامک بدهم یا آهنگ را تغییر دهم. هم‌چنین می‌توانم لوازم موردنیازم را از کوله پشتی‌ام در حین دوچرخه‌سواری خارج کنم. من تمام این کارها را بدون سختی انجام می‌دهم.»

موری در پی ثبت این رکورد، جایزه نقدی خود را جهت کمک مالی برای انجمن آلزایمر در کلگری صرف کرد.

او در این‌باره گفت: «آلزایمر یک بیماری سخت و ناراحت‌کننده است و حتی سابقه این بیماری در خانواده خودم هم وجود دارد؛ من مادربزرگم را به دلیل این بیماری از دست داده‌ام. این کمک مالی از دید من ارزشمندتر از ثبت یک رکورد جهانی است.»


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 15 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رانندگی ژوزه مورایس با یک پورش لاکچری آخرین سیستم در پرتغال با موزیک شادمهر عقیلی +فیلم/ سرمربی سپاهان کنار شیدا فارغ از هفت دنیا
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
هزینه چاپ یک کتاب
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
(تصاویر) 20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدیو) سورپرایز و گریه فریبا کوثری "بازیگر سریال مختارنامه" وقتی مادرش با برنامه تماس میگیره
پیانو نوازی محشر و بدون نقص همسر سالار عقیلی در سوگ برادر جوانش در خانه+ ویدیو/ شمع باران کردن خانوم هنرمند و ایجاد فضایی عارفانه
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب