16 قابلیت مخفی iOS 16 که احتمالا از وجود آن‌ها بی‌خبرید

  پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ID  کد خبر 223047
16 قابلیت مخفی iOS 16 که احتمالا از وجود آن‌ها بی‌خبرید
ساعد نیوز: این قابلیت‌ها نه تنها تجربه استفاده از گوشی‌های آیفون را ارتقا می‌دهند بلکه انجام برخی موارد را هم آسان‌تر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از دیجیاتو، اپل در هفته ای که گذشت iOS 16 را منتشر کرد و در جدیدترین نسخه این سیستم عامل مواردی مثل صفحه قفل با قابلیت شخصی سازی، ویژگی های جدید افزوده شده به Messages و بسیاری از بهینه سازی های دیگر را شاهد بودیم، هرچند ممکن است برخی قابلیت های این سیستم عامل از نظر پنهان مانده باشند.

در ادامه قصد داریم فهرستی از 16 قابلیت پنهان iOS 16 را مرور کنیم که می توانند به واسطه تغییرات و ارتقاهای انجام شده در این سیستم عامل، تجربه استفاده از آیفون را در دید کاربر تغییر دهند، پس در ادامه همراه ما بمانید.
تصویر

16 قابلیت پنهان و بسیار مفید iOS 16

  • خلاص شدن از شر تصاویر تکراری: اپلیکشین Photos در نسخه تازه iOS می تواند وجود عکس های همسان و تکراری را به کاربر اطلاع دهد، در نتیجه کاربر می تواند با حذف آنها فضای اشغال شده را هم آزاد کند. این اطلاع رسانی در قالب آلبومی تحت عنوان Duplicates برای کاربر نمایش داده می شود.
  • بروز رسانی تنظیمات ایرپاد: در iOS 16 مدیریت تنظیمات ایرپاد به شکل کلی آسان تر از نسخه های پیشین است زیرا حالا این حوزه دارای یک بخش اختصاصی است که با اتصال ایرپاد در قسمت تنظیمات ظاهر می شود.
  • استفاده از Face ID در حالت عریض: آیفون های دارای iOS 16 اکنون از Face ID در حالت عریض یا Landscape Mode هم پشتیبانی می کند، در نتیجه کاربران می توانند در حالت افقی هم قفل گوشی خود را باز کنند. البته این ویژگی برای مدل های ماقبل آیفون 13 موجود نیست.
تصویر
  • محافظت از تصاویر پنهان یا حذف شده: در iOS 16 کاربران پیش از دسترسی به آلبوم تصاویر حذف شده و پنهان باید از طریق Face ID یا Touch ID احراز هویت شوند. بدین ترتیب اگر شخصی دیگری پس از باز شدن قفل گوشی به آن دسترسی پیدا کند همچنان نمی تواند تصاویر پاک شده یا پنهان شده را مشاهده کند.
  • رمز عبور وای فای: کاربران بسیاری در پلتفرم iOS اغلب با مشکل عدم دسترسی به رمز عبور شبکه وای فای خود روبه رو می شوند اما این مشکل در iOS 16 رفع شده است زیرا اکنون کاربران می توانند در تنظیمات وای فای رمز عبور شبکه ای که به آن متصل هستند را مشاهده کنند.
  • بازخورد لمسی در کیبورد: تنظیمات کیبورد iOS 16 اکنون دارای گزینه ای است که با فعال سازی آن کاربر می تواند در هنگام تایپ و فشردن هر کلید یک بازخورد لمسی در قالب ارتعاشی ضعیف را دریافت کند، این لرزش ضعیف پس از فشردن هر کلید در واقع به کاربر اطلاع می دهد که کلید مذکور فشرده شده است.
تصویر
  • کپی و حذف اسکرین شات ها: تا پیش از iOS 16 کاربران آیفون پس از ثبت یک اسکرین شات می توانستند تصویر مذکور را یا در Photos ، یا به عنوان Quick Note و یا در قالب فایل ذخیره کنند اما حالا گزینه Copy and Delete هم به 3 گزینه پیشین افزوده شده است. با وجود این ویژگی اسکرین شات در کلیپ بورد ذخیره می شود و سپس از گالری دوربین پاک می شود. بدین ترتیب گزینه مذکور زمانی کاربرد دارد که کاربر فقط یک بار قصد استفاده از اسکرین شات را دارد و نمی خواهد تصویر پس از استفاده در گوشی اش ذخیره شود.
  • قابلیت پاک کردن Find My ،Clock و Health: اپل در iOS 14 به کاربران امکان داد تا برخی اپلیکیشن های از پیش نصب شده را حذف کنند، حال در نسخه جدید این سیستم عامل اپل شمار اپ های از پیش نصب شده ای که می توان اقدام به حذف آنها کرد را افزایش داده است، بدین ترتیب کاربران حالا می توانند اپ هایی مانند Find My ،Clock و Health را هم حذف کنند که در صورت نیاز مجدد از اپ استور قابل دریافت خواهند بود.
تصویر
  • تبدیل ارز درونی: iOS 16 اکنون به لطف ویژگی های جدید Live Text قادر است به راحتی ارزی را به ارز دیگر تبدیل کند. برای استفاده از این قابلیت تنها کافیست کاربر دوربین گوشی را مقابل یک برچسب قیمتی نگاه دارد و صبر کند تا آیکون Live Text ظاهر شود، با فشردن و نگاه داشتن گزینه Price یا قیمت و سپس انتخاب گزینه Convert یا تبدیل کاربر می تواند ارز مذکور را به ارز دیگری تبدیل کند. این ویژگی همچنین از قابلیت های ترجمه متن و تبدیل معیارهای اندازه گیری نیز پشتیبانی می کند.
  • مشاهده درصد باتری: کاربران آیفون با انتشار iOS 16 اکنون می توانند درصد باتری را مستقیما از آیکون باتری که در نوار وضعیت قرار گرفته، مشاهده کنند. در نتیجه دیگر نیازی نیست کاربران برای مشاهده وضعیت باتری به «کنترل سنتر» مراجعه کنند. هرچند گفتنی است که فعال یا غیرفعال سازی این ویژگی برای تمامی آیفون ها در دسترس نیست.
تصویر
  • استفاده از سیری برای قطع تماس: یکی از تنظیمات جدید iOS 16 به کاربران امکان می دهد تا از طریق سیری یک تماس فعال را قطع کنند. این ویژگی در بخش سیری از گزینه Accessibility در تنظیمات قرار دارد و پس از فعال شدن کاربران می توانند با ادا نمودن عبارت «هی سیری، تماس را قطع کن» از آن استفاده کنند، البته باید به این نکته هم اشاره کرد که شخص دیگر در آن سوی خط هم می تواند عبارت درخواست قطع تماس از سیری را بشنود.
  • جلوگیری از قطع شدن تصادفی تماس ها: کاربران این نسخه جدید از سیستم عامل آیفون می توانند ویژگی قطع تماس با استفاده از کلید کنار گوشی را غیرفعال کنند تا از قطع تماس به واسطه فشردن تصادفی این کلید جلوگیری کنند. بدین ترتیب با مراجعه به تظیمات، گزینه Accessibility، انتخاب بخش Touch and toggling و سپس گزینه Prevent Lock to End Call دیگر فشردن اتفاقی کلید قفل در حین تماس، مکالمه را قطع نخواهد کرد.
تصویر
  • گزینه های مرتب سازی برای پلی لیست ها: اپلیکیشن اپل موزیک در iOS 16 حالا این قابلیت را برای کاربران فراهم کرده که بتوانند پلی لیست های خود را بر اساس هنرمند، آلبوم و یا تاریخ عرضه مرتب کنند. این گزینه پس از ورود به یک پلی لیست دلخواه از طریق فشردن گزینه سه نقطه در گوشه راست بالایی قابل دسترسی خواهد بود.
  • پخش کننده موسیقی تمام صفحه: یکی از ویژگی های عمده اما کمتر شناخته شده iOS 16 این است که اپل در آن قابلیت نمایش تمام صفحه پخش کننده موسیقی در صفحه قفل را مجددا فراهم کرده است. بدین ترتیب کاربران می توانند در هنگام پخش موسیقی توسط اپل میوزیک یا هر اپ دیگری روی تصویر آلبوم آهنگ در صفحه قفل کلیک کنند تا به پخش کننده تمام صفحه جدید دسترسی یابند.
تصویر
  • Spatial Audio اختصاصی: اکنون کاربران iOS 16 که به جدیدترین مدل های ایرپاد یا برخی مدل های بیتس دسترسی دارند می توانند از قابلیت Spatial Audio اختصاصی بهره مند شوند. این ویژگی با استفاده از اسکنر LiDARموجود در آیفون های پرو 12 تا 14 شکل خاص داخل گوش کاربر را اسکن می کند تا ویژگی های صوتی مطابق با خصوصیات گوش وی را ارائه دهد.
  • هشدار جدید در هنگام شارژ: شانزدهمین و آخرین قابلیت کاربردی و جدید iOS 16 نیز یک پیغام هشدار تازه است که به شارژ گوشی ارتباط دارد. در این ویژگی اگر آیفون بیش از حد گرم شود، کاربر پیغامی دریافت می کند که طبق آن شارژ دستگاه تا زمان پایین آمدن دما متوقف می شود. این ویژگی بدین خاطر لحاظ شده تا از آسیب های بلندمدت احتمالی به باتری گوشی جلوگیری شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (220 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (102 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (44 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (37 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (34 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (30 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!