ساعدنیوز
ساعدنیوز

چند اشتباه رایج که منجر به نابودی آشپزخانه و غذای طبخ شده میشود!

  شنبه، 28 آبان 1401   زمان مطالعه 20 دقیقه
چند اشتباه رایج که منجر به نابودی آشپزخانه و غذای طبخ شده میشود!
حتی بهترین آشپزها هم گاهی دچار اشتباه می‌شوند. وقتی هر روز مجبور باشید آشپزی کنید، دیگر به تغییر روش‌های آشپزی خود فکر نمی‌کنید. همه ما سوزاندن غذا را اشتباه بزرگی در آشپزی می‌دانیم، ولی اشتباهات آشپزی کوچک‌تری هم وجود دارند که بارها مرتکب می‌شویم و بر نتیجه نهایی کارمان اثر می‌گذارند. در ادامه ساعدنیوز به این اشتباهات میپرداز. همراه ما باشید.

آشنایی با سهل انگاری های تکراری در آشپزخانه و طبخ

همه خانم ها آشپزی را دوست دارند و آن را به عنوان یک کار مورد علاقه در خانه برای همسر و فرزندان انجام می دهند اما مواردی وجود دارد که بهتر است آنها را رعایت کنید تا آشپزی بی نقص تری داشته باشید ؛ اشتباهات رایجی در زمینه آماده سازی غذا وجود دارد که باعث می شود تا کیفیت غذا پایین بیاید و آن طور که باید از غذا لذت نمی برید که در این بخش از ساعدنیوز به چند مورد از آنها می پردازیم.

نخواندن دستور العمل های موجود قبل از شروع

در عصر ما دسترسی به دستور ، مواد تشکیل دهنده به خصوص اگر در حال مطالعه آنلاین باشید آسان است می توانید با اجتناب از عادت عمومی در ایجاد فرضیات، تخصص آشپزی را افزایش دهید برای اینکه به خودتان بهترین فرصت موفقیت را بدهید دستورالعمل را به طور کامل بخوانید البته قبل از زمان شروع کار نه تنها می دانید چه چیزی برای غذا مورد نیاز است همچنین خواهید دانست که چقدر بودجه نیاز دارید.

استفاده از تخته برش نامناسب

مطمئنا تخته های کوچک برش بامزه هستند، اما صرفنظر از تکه کردن چند دانه توت فرنگی و یا آماده کردن یک چاشنی برای نوشیدنی، آن قدرها هم مفید نیستند. نکته :فضای کافی برای کار به خودتان بدهید، و اطمینان حاصل کنید که تخته برش برای این کار به اندازه کافی بزرگ است. شکستن و خرد کردن خیلی راحت تر است تا اینکه همه چیز روی تخته خیلی کوچک باشد.

پوستر استفاده از تخته برش آشپزی

استفاده از چاقوی نامناسب از اشتباهات آشپزی

قبل از این که چاقو را بردارید فکر کنید که از آن چه استفاده می کنید چیزی کوچک مثل سیر را خرد می کنید؟ یا آیا شما با چیزی بزرگ تر مثل یک مرغ کامل سر و کار دارید؟ ممکن است بخواهید با چاقویی که دوست دارید مواد غذایی را خرد کنید. نکته :همیشه از چاقوی مناسب برای خرد کردن استفاده کنید. به کارد آشپزی خود به عنوان یک چاقوی جامع فکر نکنید. در آشپزخانه خانگی، این ابزار زمانی که در حال برش گوشت، میوه و سبزیجات هستید تفاوت دارد با چاقوی دندانه دار نان را تکه تکه کنید.

استفاده از میز کارشلوغ

نه تنها وقتی فضای کاری شلوغ داشته باشید، کارایی کمتری خواهید داشت، اما این کار شما را در معرض خطر بالاتری از آلودگی غذا قرار می دهد. نکته :محیط کار تمیز این امکان را می دهد که کارهای بیشتری را سازماندهی و زمان را صرفه جویی کنید.

افزودن مواد اولیه به ماهی تابه سرد

در اغلب موارد، بهتر است ماهی تابه را گرم کرده و سپس روغن و غذا را اضافه کنید اما برخی افراد روغن و غذا را به ماهی تابه اضافه می کنند و بعد روی اجاق گاز قرارمی دهند غذا هرگز نباید داخل ماهی تابه سرد باشد مواد تشکیل دهنده روغن و یا کره را خیس می کنند و به احتمال زیاد به تابه می چسبند. نکته :دقت کنید که ماهی تابه و روغن قبل از اضافه کردن مواد لازم به ماهی تابه داغ باشند ماهی تابه داغ از چسبیدن به غذا جلوگیری می کند.

پخت گوشت مستقیما زمانی که از یخچال خارج می کنید

مهم نیست که گوشت گاو، گوساله، مرغ و یا ماهی است هرگز نباید مستقیما از یخچال یا فریزر داخل فر یا کباب پز یا توری داغ قرار بگیرند نتیجه یک تکه گوشت است که ممکن است کاملا نپخته باشد. نکته :گوشت و ماهی را از یخچال بیرون آورید و بگذارید در دمای اتاق حدود 15 تا 20 دقیقه بماند رساندن پروتئین به دمای اتاق این اجازه را می دهد تا یکنواخت بپزد.

مزه دار نکردن غذا هنگام پخت

فراموش کردن غذا به عنوان آشپز شما را با غذایی که بی مزه، بی مزه و نامتعادل است ترک می کند. این یک ضربه بزرگ به غذایی است که در غیر این صورت می تواند واقعا خوش مزه باشد. نکته :طعم دار کردن تمام مواد غذایی در یک ظرف غذا را خوش طعم تر می کند و اینکه تمام مواد طعم یکدیگر را می گیرند.

شلوغ کردن تابه از اشتباهات آشپزی

وقتی بیش از حد ماهی تابه را شلوغ کنید نه تنها درجه حرارت پایین می آید بلکه رطوبت زیادی وجود دارد که به جای خشک شدن، منجر به بخار می شود هم چنین منجر به پخت غیر یکنواخت می شود. نکته :از ماهی تابه سایز مناسب برای مقدار غذایی که دارید می پزید استفاده کنید زمانی که مشغول پخت گوشت هستید، مطمئن شوید که هیچ یک از این مواد لمس نمی شوند باید بین آن ها فضایی وجود داشته باشد.

مزه نکردن غذا هنگام پخت از اشتباهات آشپزی

آشپزی بدون چشیدن مانند نوشتن یک کتاب بدون بازخوانی است و اینکه صبر کنید تا زمان شام روی میز قرار بگیرد ممکن است طعم خوب و دلخواه را نداشته باشد . نکته :غذا را هنگام پخت بچشید و چاشنی و ادویه بیشتری را در صورت لزوم اضافه کنید از دوباره مزه کردن غذا نترسید.

استراحت ندادن گوشت پس از پخت

گرسنه هستید و میل دارید سریعتر غذا بخورید اما اگر سریع بعد از بیرون آورن گوشت از فر بخواهید غذا را میل کنید آب آن روی تخته یا بشقاب پخش خواهد شد. نکته :گوشت روی اجاق پخته شود یا کباب پز بگذارید حداقل پنج دقیقه در دمای اتاق بماند.

فقط یک بار برگرداندن استیک

احتمالا این را بارها شنیده اید که باید استیک را فقط یک بار برگردانید، ولی این توصیه کاملا اشتباه است. درست است که یک بار برگرداندن گوشت موجب می شود که سطح آن برشته و قهوه ای شود، ولی مانع از پخته شدن داخل گوشت می شود. وقتی استیک را چند بار برگردانید، داخل آن یکنواخت می پزد و از داغ یا سرد شدن خیلی سریع یک سمت استیک جلوگیری می کند. البته سطح استیک خیلی برشته و جالب نمی شود، ولی با برگرداندن بیشتر استیک، داخل آن بهتر می پزد.

پوستر طبخ استیک

افزودن شیر به خاگینه؛ از جمله اشتباهات آشپزی

بعضی ها به خاگینه شیر اضافه می کنند؛ زیرا تصور می کنند که با این کار، نتیجه نهایی بافت نرم و بهتری خواهد داشت، ولی درواقع شیر خاگینه را خراب می کند. افزودن شیر به خاگینه، موجب می شود که تخم مرغ ها لاستیکی شوند نه نرم و کرمی. همچنین نتیجه آشپزی شما غذایی است که به جویدن بسیار بیشتری نیاز دارد.

ریختن روغن در آب ماکارونی

بعضی برای جلوگیری از چسبیدن رشته های ماکارونی در زمان جوشیدن، به آب آن روغن اضافه می کنند؛ ولی ریختن روغن در آب ماکارونی، راه حل خوبی نیست. درست است که روغن موجب می شود که رشته های ماکارونی به هم نچسبند، ولی از چسبیدن مایه ماکارونی به رشته های ماکارونی جلوگیری می کند.

بنابراین بهتر است که به جای افزودن روغن، رشته های ماکارونی را در هنگام جوشیدن هم بزنید تا از چسبیدن آنها به یکدیگر جلوگیری کنید. همچنین زمانی ماکارونی را آبکشی کنید که کاملا نپخته اند و کمی مغز آنها خام است. قبل از اینکه رشته های ماکارونی سرد شوند، مایه ماکارونی را به آنها اضافه کنید. رشته های گرم ماکارونی به محض اینکه چیز جدیدی پیدا کنند تا بتوانند به آن بچسبند، از یکدیگر جدا می شوند.

مرینیت کردن و خواباندن غذاهای دریایی به مدت طولانی در سس

بسیاری از ما می دانیم که بیشتر خواباندن گوشت در سس، موجب پخت غذای بهتری می شود. خوب مزه دارکردن گوشت، طعم و عطر غذا را بهتر می کند. گوشت قرمز باید مدتی در تمام مواد خوشمزه سس بخوابد و مزه دار شود، ولی غذاهای دریایی برخلاف گوشت به زمانی طولانی برای مزه دارشدن نیاز ندارند. درواقع ماهی، میگو و سایر غذاهای دریایی نباید بیش از ۲ ساعت در سس بمانند. اگر سسی استفاده می کنید که زیاد اسیدی است، باید غذاهای دریایی را ظرف ۲۰ دقیقه از سس خارج کنید. وقتی غذاهای دریایی مدتی طولانی در سس می مانند، عصاره های موجود در سس، آنها را می پزد و موجب نرم و له شدن آنها می شود. با این کار، دیگر غذای ما طعم خوشایند و خوبی نخواهد داشت. برای مزه دارکردن غذاهای دریایی، به زمان کمی نیاز داریم؛ پس تصور نکنید که باید میگوهای خود را از ۲۴ ساعت قبل آماده کنید و در سس بخوابانید.

بیش از حد پختن پیاز

معمولا پیاز اولین چیزی است که داخل ماهیتابه می ریزیم؛ چون برای پختن و نرم شدن در غذا، به زمان نیاز دارد، ولی بسیاری از افراد تصور می کنند که پیاز به پخت زیادی نیاز دارد. فقط کافی است که پیاز را حدود یک دقیقه حرارت دهیم تا نرم شود و مزه خود را به غذا بدهد. پختن پیاز در مدت زمانی بیشتر از یک دقیقه، موجب سوختن تکه های پیاز می شود. این تکه های سوخته طعم سوختگی ناخوشایندی را به غذا می دهند. فراموش نکنید که پخت پیاز پس از افزودن سایر مواد غذایی به ماهیتابه نیز ادامه پیدا می کند؛ پس با سوزاندن پیازها از همان ابتدا با شروع آشپزی، غذایتان را خراب نکنید.

چاشنی نزدن به آب در آشپزی

خیلی از شما می دانید که همیشه باید به آب ماکارونی نمک اضافه کنید، ولی آیا می دانستید که باید به هر آبی که برای آشپزی استفاده می کنید هم نمک اضافه کنید؟ برای نمونه، اگر سیب زمینی می پزید، به آب آن نمک اضافه کنید یا اگر سبزیجات را در آب می پزید، باید در آب آن کمی نمک بریزید.افزودن اندکی نمک به آب، موجب بهترشدن مزه هر چیزی می شود که در آب می پزید. البته نباید در افزودن نمک زیاده روی کنید. فقط کمی نمک را داخل آب بریزید تا غذاهای خود را ازنظر طعم و مزه یک درجه بهتر کنید.

استفاده از مواد اولیه سرد؛ از اشتباهات آشپزی رایج

در زمان پخت وپز، دمای مواد اولیه غذا واقعا مهم است. شاید عجیب به نظر برسد، ولی این حقیقت دارد. در زمان مخلوط کردن ترکیب موردنظر برای تهیه غذا، راحت ترین کار این است که اقلامی مانند شیر را از یخچال بیرون بیاورید و مستقیم داخل ترکیب موادغذایی خود بریزید؛ ولی این کار روش درستی نیست. باید به مواد غذایی زمان بدهید تا گرم شوند و به دمای اتاق برسند. سپس آنها را داخل غذای خود بریزید. مواد غذایی ای که به دمای اتاق رسیده اند، راحت تر با سایر مواد موجود در غذا ترکیب می شوند. نتیجه نهایی هم طعم و بافت بهتری خواهد داشت. وقتی می خواهید آشپزی را شروع کنید، تمام مواد موجود در یخچال را بیرون بیاورید و روی پیشخان بگذارید تا به تدریج گرم شوند و به دمای اتاق برسند.

آبکشی نکردن حبوبات کنسروی

وقتی قوطی حبوبات کنسروی را باز می کنید، به راحتی می توانید مایع کدر داخل قوطی را مشاهده کنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که فقط خالی کردن مایع داخل قوطی و ریختن حبوبات داخل غذا، روش درستی نیست و باید حبوبات را پیش از اضافه کردن به غذا آبکشی کنید. آبکشی نکردن حبوبات باعث می شود مقدار زیادی سدیم و نشاسته اضافی شسته نشوند و وارد غذایتان شوند. به جز مواردی که طبق دستور تهیه غذا باید مایع کنسرو نیز استفاده شود، در موارد دیگر همیشه حبوبات را با آبکش صاف کنید و زیر شیر آب بشویید. با این کار هم از ایجاد طعم فلزی در غذا جلوگیری می کنید و هم ماده غذایی سالم تری را به غذای خود اضافه می کنید.

بازکردن فر برای بررسی غذا؛ از اشتباهات آشپزی رایج

گاهی غذایی که می پزیم به توجه و بررسی مداوم ما نیاز دارد، ولی در مواقع دیگر، باید غذای خود را رها کنیم تا بپزد. پختن غذا در فر، یکی از این مواقع است. شاید وسوسه شوید که مدام غذای روی قفسه فر را نگاه کنید، ولی بازکردن در فر می تواند غذایتان را خراب کند؛ چون هر بار که در فر را باز می کنید، مقداری از گرمای داخل فر خارج می شود و دمای فر کاهش می یابد. وقتی در را دوباره می بندید، فر باید دوباره به دمای مناسب برگردد و این کار موجب افزایش زمان لازم برای پخت غذایتان می شود. وقتی غذا را داخل فر گذاشتید، تا پایان زمان لازم برای پخت، آن را به حال خود رها کنید. اگر هم لازم است که آن را بررسی کنید، چراغ فر را روشن کنید و از پشت پنجره فر به غذا نگاهی بیندازید.

شستن ماکارونی با آب سرد

شاید روش معمول شما در پخت ماکارونی این باشد که پس از آبکشی ماکارونی، روی آن آب سرد بریزید. بسیاری از افراد مرتکب این اشتباه می شوند؛ زیرا به آنها گفته شده است که ریختن آب سرد روی ماکارونی، موجب می شود که پخت ماکارونی متوقف شود و از خمیرشدن آن جلوگیری می کند. اگر ماکارونی درست پخته شده باشد، خمیر نمی شود و شستن آن با آب سرد، بیش از اینکه مفید باشد، مضر است. شستن ماکارونی پس از پخت، موجب می شود که رشته های ماکارونی به هم بچسبند و بافت چسبناکی ایجاد کنند که اصلا اشتهاآور نیست. به علاوه با شستن ماکارونی، رشته های آن را سرد می کنید؛ درنتیجه غذای ولرمی خواهید داشت که حتی وقتی سس داغ را به آن اضافه می کنید، خیلی گرم نخواهد بود. بنابراین، روش شستن ماکارونی با آب را کنار بگذارید. با این کار، غذای بهتری خواهید پخت که رشته های آن به هم نچسبیده اند.

الک نکردن آرد؛ از اشتباهات آشپزی رایج

آرد از اجزا و مواد مهم شیرینی پزی است، ولی در تهیه غذاهای غیرشیرین هم کاربرد دارد. اضافه کردن آرد به آب گوشت و ادویه یا هر نوع سس دیگری، موجب غلیظ شدن و افزایش غلظت سس می شود و ترکیبی غلیظ و غنی را ایجاد می کند؛ ولی نمی توانید آرد را بدون الک کردن، داخل سس بریزید و امیدوار باشید که بهترین نتیجه را می گیرید.

تهیه پوره با سیب زمینی های مومی

چه چیزی بهتر از یک کاسه پوره سیب زمینی با بافتی نرم و کرمی است؟ هر آشپزی آرزو دارد که پوره سیب زمینی ای شبیه به پوره رستوران ها تهیه کند که هم خوش مزه باشد و هم بافت نرم و یکنواختی داشته باشد؛ ولی وقتی در خانه پوره سیب زمینی درست می کنید، ممکن است که نتیجه کار طوری که می خواهید از آب درنیاید. البته ممکن است که خراب شدن پوره سیب زمینی به خاطر مهارت های آشپزی شما نباشد و سیب زمینی هایی که استفاده کرده اید، مشکل اصلی باشند. برای درست کردن پوره سیب زمینی یکنواخت و نرم، باید از سیب زمینی پوست قهوه ای یا سیب زمینی زرد استفاده کنید که نشاسته بالایی دارند. سیب زمینی قرمز و سفید بافتی مومی دارند و پوره ای که با آنها تهیه می شود، معمولا بافت یکدستی ندارد و پر از تکه های سیب زمینی است.

استفاده نکردن از آب ماکارونی در سس آن

معمولا وقتی ماکارونی می پزیم، هنگام آبکشی تمام آب آن را دور می ریزیم؛ ولی با دور ریختن آب ماکارونی، موادی ضروری را دور می ریزیم که می توانند غذای ما را بسیار بهتر کنند. هر بار که ماکارونی می پزید، نصف پیمانه از آب آن را نگه دارید و به سس ماکارونی اضافه کنید. این آب نشاسته ای و شور، مزه سس شما را بهتر می کند و در چسبیدن بهتر سس به ماکارونی ها مؤثر است.

استفاده از گوشت گاو بدون چربی برای همه غذاها

احتمالا وقتی در فروشگاه گوشت گاو را انتخاب می کنید، جذب بسته هایی می شوید که روی آنها نوشته شده است: «بدون چربی». گوشت بدون چربی سالم تر است و با انتخاب این گوشت، مقداری چربی اضافه را از غذایتان حذف می کنید. با وجوداین، بعضی از اوقات به این چربی نیاز دارید؛ مثلا وقتی همبرگر، کباب یا کوفته درست می کنید، باید گوشتی را انتخاب کنید که چربی بیشتری دارد. چربی موجود در گوشت، به غذایتان کمی رطوبت می دهد و موجب می شود غذایی آبدارتر و خوشمزه تر بپزید. گوشت بدون چربی برای تهیه بعضی از غذاها مناسب است، ولی برای تهیه همبرگری عالی، به گوشت چرب نیاز دارید.

بیش از حد هم نزنید

اغلب به اشتباه تصور می کنند برای جلوگیری از سوختن مواد غذایی، مواد باید مرتب هم زده شود. مگر این که در دستور غذایی خاص به شما تاکید شده باشد که هم زدن باید دایم صورت بگیرد. برای پخت غذا صبوری کنیم و به غذا فرصت بدهیم تا مواد اصلی با طعم و عطر آزاد شده از ادویه ها و چاشنی ها ترکیب شوند و غذا به تدریج رنگ بگیرد.

قاشق فلزی را برای همیشه کنار بگذارید

اگر عادت به آشپزی در ظروف نچسب دارید، دقت کنید که تماس قاشق های فلزی با سطح این ظروف، آن ها را خش دار و زشت می کند. ضمن این که باعث می شود کربن از پوشش نچسب ظروف آزاد و ناخواسته همراه غذا وارد بدن تان شود. توصیه می شود حتما از قاشق های چوبی استفاده کنید.

پوستر استفاده از قاشق چوبی برای پخت و پز

نرم و له شدن سبزیجات

مساله زمانبندی در اینجا اهمیت دارد چون سبزیجات اغلب قبل از سایر غذاها آماده می شوند سبزیجات را به آب جوش یا بخارپز برای تنها سه تا هفت دقیقه اضافه کنید. لوبیا سبز، مارچوبه، هویج، گل کلم و کلم بروکسل همگی رنگ پر طراوت با یک بافت ترد خواهند ساخت، اما اگر قرار است با حرارت کم آب پز یا بخار پز شوند در نتیجه نرم و له خواهد شد. زمانی که پخت را تمام کردید، سبزیجات را در ظرف آب یخ فرو کنید و یا زیر آب خیلی سرد بگیرید تا فرآیند پخت وپز را متوقف کنید. سبزیجات را در ظرف غذا بریزید و آن را با فویل بپوشانید و تا زمان سرو گرم نگه دارید.

برای حفظ طعم و ظاهر سالاد به نکات زیر توجه کنید

اگر سبزیجات را شستید، باید قبل از مخلوط کردن سالاد ،خشک شوند چون آب اضافی به سس مزه آبکی می دهد وسالادهایی که روغن دارند روغن روی آب می ماند و با مواد ترکیب نمی شود. زمانی که سالاد درست شد، سس را تا قبل از سرو اضافه نکنید. در تهیه سالاد، سس را در کنار کاسه بریزید این کار از ترکیب سس با سالاد جلوگیری می کند. خنک بودن سالاد قبل از سرو باعث می شد سبزیجات تازه تر به نظر برسند.

استفاده از روغن نامناسب

اگر در تلاش برای طبخ غذایی متعادل هستید احتمالا روغن های سالم را در آشپزی خود گنجانده اید. با این حال، روغن های سالم مثل روغن زیتون نقطه دود کمی دارند و می توانند ستون های زیادی از دود را وقتی که در حرارت بالا قرار می گیرند، تولید کنند بدتر از این، روغن سالم در زیر گرما تجزیه می شود و سپس ناسالم می شود. چند نکته قبل از خرید روغن های طبخ را در نظر بگیرید: روغن را براساس تنها دو عامل انتخاب کنید:طعم و نقطه دود. ابتدا در نظر بگیرید که می خواهید از آن برای سالاد سبزیجات، یا برای سرخ کردن یا پخت استفاده کنید. روغن تصفیه نشده نقطه دود پایین تری خواهد داشت، که آن ها را برای پخت با حرارت زیاد نامناسب می سازد. با این حال، آن ها معمولا پر از طعم غنی هستند، که برای سس سالاد و یا سبزیجات مناسب است. زیتون ، گردو، بذر کتان، آووکادو، یا روغن بادام همگی انتخاب های متفاوت با یک طعم متمایز هستند که ممکن است برای ارتقای مزه سالاد به کار رود. گزینه های خوب دیگر با طعم خنثی ترهسته انگور یا روغن کانولا هستند. برای پخت یا سرخ کردن، روغن تصفیه شده با یک نقطه دود بالا انتخاب بهتری است روغن با مزه خنثی انتخاب کنید. پیش از این هم دربخش نکات خانه داری نمناک اشاره شد که روغن کنجد ممکن است برای سرخ کردن غذاهای آسیایی عالی باشد، اما طعم غنی آن برای پخت کیک مناسب نیست. کنجد و نارگیل به شدت روغن های طعم دار با نقاط دود بالا هستند. روغن های سالم که در حرارت بالا ثابت باقی می مانند و دارای مزه، طعم خنثی، دانه کلزا، بادام زمینی، آفتابگردان هستند. از روغن ذرت با سطح بالای چربی های اشباع شده و روغن سویا اجتناب کنید متاسفانه این فرآیند همچنین چربی های ترانس را ایجاد می کند که برای افراد سالم نیستند.

آب کردن کره

مقداری کره را ببرید و روی بشقاب قرار دهید اجازه دهید در دمای اتاق به مدت 5 دقیقه بماند، سپس طبق دستور عمل کنید. جنبه دیگر این است که کره خیلی نرم است اگر اینطور است، فقط آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا سفت شود.

روش صحیح آب پز کردن تخم مرغ

تخم مرغ را به آب جوش اضافه کنید و در آب داغ قرار دهید به جای اینکه آن ها را در آب سرد قرار دهید سپس آن را از آب خارج کنید اینکار به جداسازی پوسته تخم مرغ کمک می کند. اضافه کردن یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سفید با کمی نمک تفاوت ایجاد می کند هر یک قاشق چای خوری برای سه عدد تخم مرغ کافی است. خیلی نپزید و زمانی که پخت تمام شد سریعا آن را در آب سرد قرار دهید اجازه دهید که 15 دقیقه قبل از این که پوست را جدا کنید، خنک شود. از تخم مرغ تازه استفاده نکنید. اگر تخم مرغ محلی می خرید اجازه دهید10 تا 14 روز بماند چون تخم مرغ تازه همیشه به پوست چسبیده خواهد شد.

پختن بیش از حد پاستا از اشتباهات آشپزی

پاستا بافت ظریفی دارد و خیلی زود خمیر می شود یک بسته پاستا را در یک و نیم لیتر آب جوش بریزید و هم بزنید تا رشته های ماکارانی بهم نچسبند همیشه بیاد داشته باشید ماکارانی را در قابلمه ای بزرگ بجوشانید.

ندادن زمان پخت به برنج

برنج یکی از رایج ترین دانه هایی است که در بخش بزرگی از جمعیت جهان خورده می شود، با این حال، پختن یک ظرف برنج کرکی، یکی از چالش های بزرگ بسیاری از آشپزها است که از برنج شفته شکایت می کنند. برنج را به طور کامل زیر آب سرد قرار دهید تا هر عامل آسیاب و نشاسته مازاد شسته شود. مطمئن شوید که قابلمه در مناسبی دارد و به محض این که آب شروع به جوشیدن می کند، حرارت را به آرامی کاهش داده و در را آن را باز بگذارید برنج سفید را 20 دقیقه و برنج قهوه ای را 30 دقیقه بپزید. زمانی که زمان پخت بالا می رود، حرارت را خاموش کرده و به برنج اجازه دهید تا 10 دقیقه دیگر بخار کند این دوره استراحت بخار را به دام انداخته و پخت را تمام کند.

بنابراین اشتباهاتی در آشپزی وجود دارد که شاید به عقیده برخی از افراد اشتباه کوچکی باشد اما بسیار تاثیرگذار در پخت و آماده سازی غذا خواهد بود. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (280 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (156 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (142 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (104 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (60 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (52 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (45 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (28 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
یادی کنیم از خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی برای مقابله با کرونا با نصب توصیه‌های تهدیدآمیز به در خانه‌اش+عکس/ کرونا بعد دیدن این همه رعایت از دنیای ویروسی گری خداحافظی کرد🤣 ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: توماج اعدام خواهد شد! این ویدئو یادگاری بمونه... درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو عکس جالب پاشا جمالی و مصطفی زمانی ستاره های دو سریال محبوب نون خ و شهرزاد تبلت دهه شصتی ها! + عکس پیاده روی رهبر معظم انقلاب در طبیعت و جاده باصفای کردستان+عکس حرف دل این روزهای یکتا ناصر + عکس سبک دکوراسیون ساده و بدون زرق و برق خانه هانیه توسلی+عکس روایتی جالب از زیر و رو شدن زندگی صاحب بزرگترین خانه گردشگری در ایران+ویدیو/از کمک به گردشگر آلمانی تا میلیاردر شدن! جشن تولد یکسالگی پسر کوچولوی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چه کیک و تدارکات خفنی+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و رسمی رضا گلزار/ آقای بازیگر رو با کت و شلوار خاصش ببینید!+ویدیو عرض ارادت بهداد سلیمی قهرمان و مدال آور وزنه برداری خدمت رهبر انقلاب و توصیه رهبر به ایشان/ فرزند بهداد سلیمی در بغل حضرت آقا+ فیلم نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی مادر مرجانه گلچین در خانه اش+ویدیو/ روحشون شاد (عکس) زیبایی بی حد و اندازه نیکی کریمی سلبریتی ایرانی در عکس لو رفته اش/ کیک تولدش چه خوشگله... نگاهی به دکوراسیون خاص گوشه‌ای از خانه زیبا و اصیل نرگس محمدی/ چقدر خوش سلیقه+عکس نگاهی به دکوراسون شیک تالار عروسی محمدرضا گلزار و آیسان خانوم/ تزیین شده با گل های طبیعی+ عکس یزدگردی تک نفره و تنهایی نرگس محمدی با جلیقه محلی+عکس/ خوش بگذره 5کاربرد شگفت‌ انگیز واکس ماشین برای تمیز کردن خانه با نگهداری سانسوریا در آب، شاهد رشد انفجاری آن باشید نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید خلاقیت بی نظیر مردم لرستان برای درک حال صاحب عزا تاریخ ساز شد+عکس/ فقط استقبال محسن کیایی رو ببین... تصویری قدیمی از مسعود روشن پژوه مجری مسابقه محله قبل از کچل شدنش/ تغییر چهره اش خیلی زیاده رونمایی از موتور وسپا خوش رنگ علی طولابی، استعداد درخشان عصر جدید/ ماشالا چقدر بزرگ شده😍+عکس دیدار و گپ و گفت عموپورنگ با شاهرخ خان در هند+ویدیو سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی جواب تمام سوالای مهران مدیری نعیمه میشه +ویدئو/خودش از خنده تلف نشه بهتره🤣 چگونه هتل مناسبی را در مشهد انتخاب کنیم؟ رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس سینا مهراد+عکس/فقط شباهت بی حد و اندازه به برادرش! (فیلم) خوانندگی جذاب و هوش پران مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان رحیم سریال پایتخت با صدای جادویی😍👌 جاهای دیدنی قشم در زمستان که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود مزایای مدرک فنی حرفه ای وشرایط اخذ این مدرک نگاهی به کیک تولد 3 سالگی دختر بهداد سلیمی با طراحی خاص کیک با گربه/مبارکا باشه + عکس چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ شباهت بی نظیر و باورنکردنی پسر بزرگ شهاب حسینی در این عکس به عروسک/ با دیدنش شوکه میشین (تصاویر) طرح های کمد خاص و ترسناک یک نجار خارجی همه را انگشت به دهان گذاشت/ حاضری یکی از اینا رو بذاری تو اتاقت؟ داور برنامه محفل پسر دایی علیرضا قربانی از آب درآمد/ نسبت فامیلی قاری قرآن با خواننده اصیل ایرانی+ویدئو خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس قاب دونفره و احساسی امیر جعفری و مادرش در خانه خدا بدون حضور ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس/ قبول باشه خلاقیت بی نظیر در طراحی مبل با الهام از میوه جات/ مغز تو رو باید طلا گرفت+عکس
تیتر امروز   
ماجرای فرش ماشینی که فقط یک شب در عروسی پسر رهبر انقلاب در خانه‌شان پهن بود + روایت عقیق های اصل یمنی که رهبری اجازه ندادند وارد زندگیشان شوند چرا سریال حشاشین در ایران مجوز ندارد؟ رونمایی از همسر اول فریبا نادری با اختلاف سنی زمین تا آسمان+عکس مخالفت جدی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب با چندهمسری؛ از ترک کلاس درس بخاطر ازدواج مجدد استاد تا اخراج افراد شاغل در بیت رهبری در صورت اختیار همسر دوم! 18 علامتی که نشان می دهد یک مرد یک دل نه صد دل عاشقتان شده / ببین تو اطرافیانت چه کسی عاشقت شده! همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده