پژو 206 تیپ 2 چه مزایا و امکاناتی دارد؟

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
پژو 206 تیپ 2 چه مزایا و امکاناتی دارد؟
پژو ۲۰۶ تیپ 2 در مقایسه با خودروهای مدرن امروزی حرفی برای گفتن ندارد، اما در مقایسه با خودروهایی که در داخل کشور تولید می‌شوند، مزایای زیادی دارد و یکی از محبوب‌ترین هاچ‌بک‌های موجود در بازار ایران است. این خودرو موفق به کسب 4 ستاره در آزمون‌ بررسی امنیت شده و در میان خودروهای هم‌رده خود از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،پژو 206 – Peugeot 206 (تیپ 2 - تیپ دو) را شاید بتوان جوان پسندانه ترین خودروی اقتصادی کشور دانست. 206 از سال 1380 توسط ایرانخودرو – در 6 تیپ – عرضه شده است. با اینکه بیش از 2 دهه از طراحی و تولید این خودرو در بازار های جهانی می گذرد، 206 هنوز هم خودروی زیباییست و طراحی آن کهنه نشده است. این خودرو با 2 پیشرانه 1.4 و 1.6 لیتری عرضه می شود که هم اکنون تیپ 5 آن با موتور 1.6 لیتری پرفروش ترین تیپ 206 به شمار می آید. پژو 206 به لطف طراحی جوانپسندانه، قوای فنی خوب، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو در لیست پر تیراژ ترین خودرو های تولید داخل است.

مشخصات فنی خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۲

این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ، با جعبه دنده دستی ۵ دنده است. حجم موتور آن ۱۳۶۰ سی سی است و حداکثر قدرت موتور آن ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر است. دیگر مشخصات موتور آن به شرح زیر است.

  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۴.۱ ثانیه
  • گنجایش باک: ۵۰ لیتر
  • استاندارد میزان آلایندگی: یورو ۴ بهینه

از نظر میزان آلودگی، این خودرو در وضعیت خوبی قرار دارد و یکی از مزایای پژو 206 تیپ 2 محسوب می شود. هوای شهرهای زیادی از کشور در روزهای بسیاری از سال آلوده است و مشکلات بسیاری را برای ساکنان آن ها به وجود می آورد. یکی از دلایل آن وجود خودروها با تولید آلودگی زیاد است. استفاده از خودروهایی مانند ۲۰۶ که آلودگی کمی تولید می کنند، تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست دارد.

البته باید توجه داشته باشید، برای این که موتور این خودرو بهترین عملکرد را داشته باشد باید از سوخت سازگار با آن استفاده کنید. بهترین سوخت برای این خودرو بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ است.

تصویر
طراحی داخلی پژو 206 تیپ 2

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 2 شامل این موارد است: سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهي تا درب منزل مخصوص مکان های تاريك، كنترل سيستم صوتي پشت فرمان و حس گر پارک عقب.

مصرف سوخت پایین

یکی از مزایای پژو 206 تیپ 2 مصرف سوخت پایین آن است و از این نظر یک خودروی بسیار اقتصادی محسوب می شود. میزان مصرف سوخت این خودرو داخل شهر 8.9 و در خارج از شهر 5 لیتر در هر صد کیلومتر است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.4 لیتر در هر کیلومتر است. این ارقام نشان می دهد که این خودرو از نظر مصرف سوخت وضعیت بسیار بهتری نسبت به خودروهای هم رده خود دارد. این روزها با توجه به گران شدن بنزین، میزان سوخت خودروها اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است و مصرف سوخت کمتر هزینه ی نگهداری خودرو را تا میزان زیادی کاهش می دهد.

کیفیت خوب سیستم ترمز

یکی از مهم ترین مزایای پژو 206 تیپ 2 کیفیت خوب سیستم ترمز آن است. این خودرو از فناوری های گوناگونی در سیستم ترمز خودرو استفاده می کند. وجود این فناوری ها سبب شده است تا این خودرو دارای سیستم ترمز مطمئنی باشد. فهرست زیر به معرفی این فناوری ها اختصاص یافته است:

  • ترمزجلو ديسكي و ترمزعقب کاسه ای
  • سيستم توزیع کننده نیروی ترمز (EBD):
  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • ترمز کمکی ( EBA)

استفاده مشترک از سیستم ABS در کنار EBD در 206 تیپ 2 سبب شده است تا این خودرو پایداری بهتری در شرایط مختلف داشته باشد و به توقف بهتر خودرو کمک زیادی می کند.

قطعات یدکی فراوان

با توجه به این که مدت زمان زیادی از حضور این خودرو در کشور ما می گذرد، بسیاری از قطعات آن در داخل کشور تولید می شود. با توجه به وضعیت کنونی کشور و وجود تحریم ها، این موضوع به یک مزیت تبدیل شده است. چراکه بسیاری از شرکت های خودروسازی از ایران خارج شده اند و به شرکت های ایرانی قطعه نمی فروشند. به عنوان مثال بسیاری از خودروهای چینی موجود در کشور امکانات زیادی دارند ولی تقریباً هیچ از قطعات آن ها در داخل کشور یافت نمی شود و در صورت نیاز باید به صورت سفارشی برای شما از کشورهای دیگر تهیه شود. این موضوع باعث افزایش بسیار زیاد قطعات این خودروها می شود؛ اما شما می توانید قطعات مختلف پژو 206 تیپ 2 را به راحتی و با قیمتی مناسب تر از خودروهای وارداتی، خریداری کنید. با توجه به موارد گفته شده، هزینه های نگهداری این خودرو نیز کاهش می یابد.

فرمان نرم

یکی دیگر از مزایای پژو 206 تیپ 2 فرمان نرم آن است. این خودرو دارای یک فرمان هيدروليک است که کنترل خودرو را بسیار آسان می کند.

طراحی خارجی و داخلی خودرو

وقتی برای اولین بار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ وارد بازار ایران شد، در نگاه اول طراحی بدنه زیبا و مدرن آن جلب توجه می کرد. در حال حاضر نیز، بااینکه سال های زیادی از تولید آن می گذرد، هنوز هم یک خودروی زیبا و اسپرت محسوب می شود. طراحی داخلی این خودرو نیز آن قدر خوب انجام شده است که هنوز هم تا حدود زیادی جذابیت خود را حفظ کرده است. قطعات به کار رفته در کابین داخلی این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده اش از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وضعیت ایمنی مناسب

وضعیت ایمنی پژو 206 تیپ 2 نسبت به دیگر خودروهای هم رده اش مناسب است و موفق به کسب 4 ستاره از 5 ستاره امنیت شده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (148 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان