معایب و ایرادات خودروی پژو 206

  سه شنبه، 24 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
معایب و ایرادات خودروی پژو 206
پژو 206 تیپ 5 هاچ بک‌جذابی در بازار ایران است که از بازار فروش بالایی نیز برخوردار است. هرچند برخی آپشن‌های قدرتمند در این خودرو سبب‌شده تا در اولویت انتخاب برخی از افراد قرار بگیرد اما بسیاری از معایب این خودرو را نیز نمی‌توان نادیده‌گرفت و رد شد. در کنار مزایایی که دارد ، برخی معایب همچون کاهش و قیمت بالای قطعات و تجهیزات سبب شده تا مالکان این خو

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پیشینه ورود پژو 206 به بازار ایران به سال 1380 باز می گردد. در دهه 80 شمسی این هاچ بک خوش چهره اروپایی، یکی از مدرن ترین خودروهای مونتاژی ایران بود اما این روزها دیگر کمتر کسی احساس خوبی از دیدن 206 در خیابان ها دارد! 206 در ابتدا شش تیپ مختلف داشت، ولی از سال 1391 فقط تیپ های 2 و 5 آن در خطوط تولید باقی ماندند. مهم ترین تغییر درمیان تیپ های 206 برای تیپ 2 آن اتفاق افتاد که از سال 1390 به ترمزهای ABS و همچنین ایربگ های جلو مجهز شد. سری نخست تیپ 5 نیز تا قبل از 1386 با قطعات مرغوب فرانسوی تولید می شد اما بعدها و با داخلی سازی بیشتر آن، این روزها دیگر تفاوت کیفی چندانی میان تیپ 2 و تیپ5 وجود ندارد. افت شدید کیفیت، کهنه شدن طراحی و تکنولوژی های قدیمی این خودرو، در کنار دوام فنی نه چندان زیاد آن باعث شده است که 206 دیگر آن هاچ بک دوست داشتنی دهه 80 شمسی نباشد. ایران خودرو از اوایل سال 98، «سنسور عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد خانواده 206 حذف کرد و «ترمز دیسکی عقب» را هم از تیپ 5 برداشت.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 206

جدول مشخصات فنی پژو 206

نوع موتور

TU5

حجم موتور بر حسب سی سی

1587

حداکثر توان موتور بر حسب اسب بخار

75 اسب بخار در 5300 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور بر حسب نیوتن متر

118 نيوتن متر در 3400 دور در دقيقه

نسبت تراكم

10.5

تعداد سوپاپ

16

نوع سوخت سازگار

بنزين بدون سرب اكتان87 و 95

سيستم انژكتوري

پاشش چند نقطه اي

استاندارد حد آلايندگي

يورو4 بهينه

حداکثر سرعت بر حسب کیومتر در ساعت

185

شتاب صفر تا 100 بر حسب ثانیه

11.6

سيستم انتقال قدرت

5 دنده دستي

مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) در شهر

8.8

مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) خارج شهر

5.4

مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی

6.6

طول خودرو بر حسب میلی متر

3835

عرض خودرو بر حسب میلی متر

1652

ارتفاع خودرو بر حسب میلی متر

1426

فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو بر حسب میلی متر

2445

وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)

1054

گنجایش مخزن سوخت بر حسب لیتر

50

حجم فضاي صندوق عقب بر حسب دسی متر مکعب

245

در ادامه پژو 206 تیپ 5 فول و تیپ 5 نیمه فول را بهتر بشناسید.

بررسی تفاوت 206 تیپ ۵ فول و نیمه فول

با گذشت چندین سال از تولید پژو 206، تیپ های 1 به دلیل مجهز نبودن به ایربگ از رده خارج شدند. پس از آن ها نیز تیپ های 3 و 4 جای خود را به تیپ 2،5 و 6 دادند. پس از توقف تولید مدل اتوماتیک این خودرو و بالا رفتن فروش مدل صندوق دار، تنها یک نماینده از هر تیپ پژو 206 به جا ماند.هم اکنون پژو 206 تیپ 2 با موتور 1400 سی سی و پژو 206 تیپ 5 با موتور 1600 سی سی در حال تولید هستند. در سال های اخیر نیز در مدل 1600 سی سی، دو مدل جدید رونمایی شد که در ادامه به ارائه تفاوت های این دو مدل می پردازیم. پژو 206 تیپ 5 فول با برتری 4 اپشن بیشتر قیمت بالاتری نسبت به پژو 206 تیپ 5 نیمه فول دارد. البته شاید این گران تر بودن بر بازار فروش آن کمی تاثیر بگذارد اما با در نظر گرفتن موارد امنیتی و پارک برای راننده ارزش خرید را خواهد داشت.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 206

پژو 206 تیپ نیمه فول از نظر تجهیزات و بدنه مشابه پژو 206 تیپ 2 است.شیشه صندلی عقب به صورت دستی عمل می کند. سیستم تهویه در تیپ نیمه فول دستی و در تیپ فول اتوماتیک و دکمه ای است.در رابطه با آپشن ها و تجهیزات، مدل فول مجهز به سنسور پارک است در ادامه با معایب کلی پژو 206 تیپ 5 آشنا خواهیدشد.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ کمبود فضای کابین

یکی از مشکلات فاحش پژو 206 تیپ 5 کمبود فضای کم کابین است که عموما خانواده ها خصوصا سرنشینان عقب در مسافرت اذیت خواهندشد. این خودرو به علت هاچ بک بودن، فضای صندوق عقب کمی دارد، هر چند که صندلی های عقب قابلیت تخت شو دارند اما این کار هم نمی تواند کمبود فضای صندوق عقب را جبران کند.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ آب و روغن قاطی کردن

یکی از مهم ترین معایب پژو 206 تیپ 5، آسیب پذیری واشر سرسیلندر است، این ایراد را افرادی که از حرفه مکانیکی اطلاعاتی داشته باشند، بهتر متوجه می شوند که چه قدر مهم است. واشر سرسیلندر در واقع قطعه ای است که از نشت آب و روغن جلوگیری می کندو باید خاطر نشان کرد که بروز هر نوع پارگی، خوردگی و پوسیدگی و … سبب خرابی پیشرانه پژو 206 می شود. البته علت اصلی ایجاد چنین مشکلی این است که با افزایش استادارد دمای آب و روشن شدن دور اولیه فن خنک کننده در دمای بالاتر از 95 درجه، تشخیص افزایش دما علی الخصوص در سرعت بالا بسیار سخت است.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ سیستم جلوبندی

یکی دیگر از معایب پژو 206، ضعیف بودن جلوبندی است. ایجاد سروصدای غیرعادی و روشن شدن چراغ چک قطعا به علت خرابی جلوبندی ماشین است. البته بسیاری از افراد و مالکان خودرو اذعان داشته اند، با اینکه در دست اندازها مراقب موانع بوده اند و به آرامی از آن عبور کرده اند اما بارها به علت خرابی جلوبندی راهی تعمیرگاه شدند. یکی از عواملی که سبب ضعیف شدن جلوبندی خودرو می شود، کوچک بودن قسمت جلویی و یک بخشی بودن آن است. قسمت جلو پژو 206 نسبت به بقیه خودروها وزن بالایی را تحمل می کند که این نیز به واسطه طراحی آن است.

جلوی پژو 206 برعکس دیگر خودروها تک بخشی است که این نیز به نوبه خود سبب آسیب پذیری و خرابی جلوبندی شده و به نسبت تعمیرات سخت تری را نیز در پی دارد. از جمله قطعاتی که در این مورد آسیب می بینند شامل کاسه نمد، پلوس و میل موج گیر است.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ سیستم هیدرولیک

از دیگر معایب پژو 206 تیپ 5هزینه های زیاد تعمیر سیستم هیدورلیک خودرو است. هرچند که سیستم هیدورلیک اکثر خودروها بعد از گذشت مدت زمانی مستهلک می شود اما این مورد در پژو 206 سخت تر حل می شود، زیرا تعمیرکاران برای تعمیر سیستم هیدرولیک پژو 206 چندین قطعه را باید جابه جا کنند تا به سیستم هیدورلیک برسند. باید به این نکته توجه داشته باشید که روغن ریزی خودرو یکی از عوامل نشان دهنده آسیب به سیستم هیدورلیک است.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ قیمت بالای قطعات

ممکن است معایبی که در بخش های بالا ذکر شد، برای مالکان خودرو پژو 206 پیش نیاید اما هزینه بالای قطعات و تعمیرات این ماشین جز مواردی است که در صورت بروز مشکل باید هزینه هنگفتی را متقبل شوید، قبل از خرید حتما به تمامی این هزینه ها فکر کنید.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ اکسل عقب

طراحی اکسل عقب در پژو 206 یکپارچه است و در صورت بروز مشکلی تمامی سیستم آسیب می بیند.نکته ای که باید یادآور شد این است که با گذشت زمان، سیستم اکسل توان جذب و دفع این آسیب ها را از دست می دهد. هر چند که تعمیر سیستم اکسل پژو 206 کار راحتی است اما هزینه زیادی را شامل می شود. باید به یاد داشته باشید که اگر کمک فنرهای عقب ضعیف و دچار خرابی شوند این موضوع به صورت مستقیم روی اکسل تاثیر می گذارد.

تابحال به فروش خودرو خودت بدون یک ثانیه اتلاف وقت فکر کردی، اینجا کلیک کن تا با بالاترین سود ممکن خودروی خودت رو بفروشی

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ دسته راهنما

از دیگر معایب پژو 206 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این سیستم ها همگی مرتبط با دسته راهنمای خودرو هستند که از جمله بخش های حیاتی خودرو محسوب می شود. یکی از مشکلاتی که سبب هزینه بر شدن تعمیرات پژو 206 می شود، خرابی دسته راهنما است.

معایب پژو 206 تیپ ۵ ؛ حذف ترمز های دیسکی

تحریم های چند سال اخیر آمریکا سبب شده تا تولیدکنندگان خودرو با آسیب های زیادی در زمینه واردات مواد اولیه روبرو شوند و پروسه خودروسازی در کشور با هزیته های بالایی دست وپنجه نرم کند. در واقع با فشارهای اخیر خبرهای نه چندان خوشایندی در زمینه خودرو به گوش رسیده است، یکی از این اخبار نیز حذف ترمزهای دیسکی از پژو 206 تیپ 5 است. این خبر موثق از شرکت ایران خودرو صادرشده و تولید 206 تیپ 5 با آپشن های کمتر را در پی داشته است.

گرچه بعد از اعمال تحریم ها بسساری از تجهیزات از جمله کروز کنترل، رینگ آلومینومی و ترمز دیسکی از تولیدات داخل خارج شده اند اما ایران خودرو و سایپا تاکنون نقدی بر آن نداشته اند و باید خاطر نشان کرد فارغ از مسئله تحریم، شاید حذف این آپشن ها به سبب آسان سازی پروسه تولید و تسریع فرآیند ساخت صورت گرفته است.

به عنوان مثال، با افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم، عرضه رینگ های آلومینیومی اسپرت با قیمت قبل ممکن نبود، گرچه بود و نبود این آپشن خیلی تاثیرگذار نبود. اما در رابطه با مسئله ای همچون ترمزهای دیسکی و ایربگ های جانبی که مسئله ایمنی خودرو را در پی دارد ، قطعا باید تاثیرات و جوانب منفی آن مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد و سازمان های نظارت استاندارد بر این موضوع واردشده و شفاف سازی کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (215 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (167 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (34 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس