دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / مستند /

3 مرد آفریقایی با دست خالی غذای 15 شیر گرسنه را دزدیدند +فیلم/ وقتی از جسارت صحبت میکنی به اینا فکر کن 

پنجشنبه، 12 مهر 1403
ساعدنیوز: دزدیدن غذای حیوانات وحشی یکی از روش های بقا در میان مردم ماسائی در قلب آفریقاست. اما جسارتی که برای این کار لازم است در هرکسی پیدا نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، قبیله ماسایی در شرق آفریقا و در جنوب کشور کنیا و شمال تانزانیا در امتداد دره ریفت و در زمین های نیمه خشک و خشک زندگی می کند. ماسایی ها حدود نیم میلیون نفر جمیت دارند و مساحت این قبیله 160,000 کیلومتر مربع می باشد. با این حال، بسیاری از ماسایی ها سرشماری ملی را مداخله سیاسی می دانند و اغلب تعداد اعضای خانواده را برای سرشماری کنندگان اشتباه می گویند.

جامعه ماسایی از 16 بخش یا در زبان ماسایی ها از 16 ایلوشون تشکیل شده است. اکثر جمعیت ماسایی ها در کنیا زندگی می کنند و بخش کوچکتری نیز در کشور تانزانیا.

ماسایی ها در کرال زندگی می کنند که به صورت دایره ای مرتب شده اند. حصار دور کرال از خارهای اقاقیا ساخته شده است که از حمله شیرها به گله جلوگیری می کند. جالب است بدانید که زنان خانه ها را می سازند و وظیفه مردها، حصار کردن دور کرال هاست. کرال معمولا به صورت مخصوص یک خانواده بزرگ است. انگار که با فامیل های درجه یک در یک کرال زندگی کنید اما جدیداً سیستم مدیریت زمین و خانه تغییر کرده و می توانید در یک کرال ببینید که فقط یک خانواده زندگی می کند.

ماسایی ها به خانه اینکاجیجیک می گویند که گرد و به شکل نان است و از گل، چوب، علف، سرگین گاو و ادرار گاو ساخته شده است. علاوه بر ساختن خانه تامین آب، جمع آوری هیزم، دوشیدن حیوانات و پخت و پز برای خانواده نیز وظیفه زنان است. مردان جنگجو هستند و مسئول امنیت؛ در حالی که پسران مسئولیت دامداری را بر عهده دارند اما در فصل خشکسالی که شرایط کمی بحرانی می شود و می تواند اقتصاد خانواده را نابود کند، پدران نیز به همراه پسران به دام داری مشغول می شوند.

افراد پیر هم معمولا مشاور و مدیر و رئیس خانه ها هستند و هر روز صبح قبل از رفتن دام ها به چرا، پیری که رئیس خانه است، روی صندلی خود می نشیند و برنامه روزانه را برای همه اعلام می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 12 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
خلاقیت منحصربفرد مهندس مبتکر در تبدیل کامیون به سالن غذاخوری لوکس و لاکچری+ ویدیو/ به این میگن ذهن طلایی😍
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
عادل فردوسی‌پور: سر خواهر و برادرم رو گول می‌مالیدم بهشون 5 تومن پول می‌دادم نوبت من ظرفها رو بشورند +ویدیو
مراحل سابمیت مقاله
شهره سلطانی: ما یه دوستی تو شهرک غرب داریم، خونه ویلایی داره، برداشته شیر آورده تو خونش! اصلا این مگه پت خونگیه؟
پریناز ایزدیار: اهل جادو و جمبل نیستم اما فال می گیرم! فال گرفتنم فقط جنبه تفریحی داره+فیلم
حسن ریوندی : انرژی مثبت مال خارجیاست تو ایران صبح لبخند بزنی کائنات میگه اِ الان حالتو می گیرم ،تا ایرانی جماعت ثابت نکنه از تو بدبخت تره وِل کن نیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟