۳ نکته مهم برای جلوگیری از ریختن خط چشم و سرمه

  جمعه، 06 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
۳ نکته مهم برای جلوگیری از ریختن خط چشم و سرمه
علاوه بر صحیح و حرفه ای کشیدن خط چشم، ریختن و پخش شدن خط چشم یکی از مشکلات اصلی برای هر خانمی است. برای رفع این مشکل در ادامه نکته‌ها و روش‌های جلوگیری از ریختن آن را مطرح نموده ایم

روش های جلوگیری از ریخته شدن خط چشم

علاوه بر صحیح و حرفه ای کشیدن خط چشم، ریختن و پخش شدن خط چشم یکی از مشکلات اصلی برای هر خانمی است. برای رفع این مشکل در ادامه نکته ها و روش های جلوگیری از ریختن آن را مطرح نموده ایم:

۱. نخریدن خط چشم ارزان

البته منظور استفاده از بهترین و گرانترین برند خط چشم نیست! اما چشم جزء حساس ترین عضو بدن است؛ بنابراین استفاده از خط چشم مناسب علاوه بر اینکه مدت زمان ماندگاری بیشتری خواهد داشت از احتمال آسیب به چشم ها نیز جلوگیری می کند. خط چشم های ارزان مدت کوتاهی پس از استفاده می ریزند و یا باعث قرمزی چشم و سردرد می شوند.

۲. استفاده از خط چشم مدادی

خط چشم مدادی علاوه بر راحتی استفاده، ماندگاری بیشتری نسبت به خط چشم های مایع دارد.

۳. استفاده از کانسیلر

کانسیلر کمک بزرگی به شما در جلوگیری از ریخته شدن خط چشم و ماندگاری بیشتر آن خواهد بود. کانسیلر خطوط زیر چشم را یکدست نموده و از ریزش خط چشم به آن جلوگیری می کند.

۴. استفاده از سایه با خط چشم

استفاده از سایه همراه با خط چشم، علاوه بر زیبایی بیشتر باعث می شود که خط چشم ثابت بوده و دیگر نریزد.

۵. آماده سازی پوست قبل از آرایش

همیشه قبل از آرایش کردن، پوست صورت را تمیز کنید. پوست انسان دائما در حال ترشح روغن های طبیعی است که باعث جذب گرد و غبار می شود. در صورتی که با همین آلودگی ها از خط چشم استفاده کنید، احتمال پخش شدن و ریزش آن بیشتر می شود. بهتر است پس از پاکسازی مقداری پرایمر به چشم بزنید تا خط چشم به خوبی روی پوست بخوابد.

۶. عدم استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده برای چشم، مانند چربی های پوست عمل کرده و باعث پخش شدگی خط چشم می شود.

۳ نکته مهم برای جلوگیری از ریختن سرمه

روی روش خود تمرکز کنید.

اولین موردی که باید مد نظر قرار دهید روش یا همان تکنیک شماست. که آن شامل آماده کردن صورت می شود. در واقع در بسیاری از موارد این سرمه یا مداد نیست که اشکال دارد و اشکال در پوست چرب شماست که باعث پخش شدن مداد می شود. پس قبل از آنکه گرانترین مارک مداد را خریداری کنید از وسایلی استفاده کنید که چربی پوست شما را بگیرد.قبل از هر آرایش ابتدا صورتتان را بشویید ولی توصیه من این است که پیش از آرایش، با با یک تکه یخ کوچک دور چشمهایتان را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید خودش خشک شود. این کار مخصوص تابستان است که هوای گرم باعث کثیف شدن آرایش می شود. قبل از استفاده از مداد نوک آن را روی دستمال کاغذی تمیز بکشید. تا آلودگی استفاده های قبلیتان پاک شود و قبل از مداد کشیدن به اطراف چشمتان پودر غیر فشرده یا پنکیک بزنید تا کاملا چربی آن گرفته شود.

عاقلانه انتخاب کنید.

گام دوم مورد علاقه هر زنی است. سرمه یا مدادتان را عاقلانه و مناسب پوستتان انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که درست انتخاب کردن به معنای خرید گران ترین مارک نیست. یک مداد ضد آب از یک مارک تجاری خوب خرید کنید.

به چشمانتان تقارن بدهید.

ابتدا یک خط بسیار نازک زیر چشم بکشید و بعد یک خط نازک داخل پلک پایینی و بعد در وسط چشم کمی خط را ضخیم کنید و بعد به چشمتان دنباله بدهید. با این روش حتی اگر مدادتان پخش شود باز ظاهرتان زیبا خواهد بود.

مدل چشم اسموکی

این آرایش بیشتر مناسب مهمانی های شبانه یا قرارهای عاشقانه است چرا که چشم های شما با این روش خط چشم کشیدن زیبا و دراماتیک به نظر می آید. برای این آرایش به یک سایه مشکی نیز نیاز دارید. می توانید ابتدا یک خط روی پلک بالایی خود ایجاد کنید و آن را تا نزدیکی پایان چشم ادامه دهید و سپس یک خط باریک تر روی پلک پایینی ایجاد کنید به این ترتیب در نهایت شما یک V کوچک روی انتهای چشمتان داردید. سپس می توانید روی پلک بالا و پایین تان را با سایه کمی هاشور بزنید تا همانطور که در عکس می بینید سایه را در پلک بالایی هر چقدر به وسط چشم می رسید بیشتر پخش کنید و در ابتدا و انتهای چشم یک رد کمرنگ از آن باقی بگذارید. در پلک پایین هم تنها یک رفت و برگشت آرام قلم مو کافی ست. هر چه خط چشمتان چرب تر و تیره تر باشد آرایش زیباتری خواهید داشت.

مدل چشم استارک

در این روش از خط چشم کشیدن به اولین چیزی که احتیاج دارید یک سایه سفید برای برجسته کردن پلک بالایی تان است. می توانید ابتدا با سایه سفید پلک تان را پوشش دهید و سپس یک خط ضخیم که ضخامت آن نیز به خودتان بستگی دارد پلک بالایی تان را مشخص کنید. پیشنهاد من این است که در صورتی که چشمان درشتی دارید خطوط چشم نازک و اگر چشمان ریز دارید خطوط ضخیم ایجاد کنید. می توانید خط چشم بالایی را کمی هم ادامه دهید تا در قسمت بیرونی پلک هم خود را نشان بدهد ولی در پلک پایین تنها یک رد کوچک از آن ایجاد کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (656 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان