انواع دیتاکس مو چیست؟

  جمعه، 06 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع دیتاکس مو چیست؟
بسیاری از افراد به دلیل استفاده طولانی مدت از محصولات بهداشتی رایج مو که مواد شیمیایی سمی یا مواد اولیه بی‌کیفیتی دارند، موهای خود را دیتاکس می‌کنند. زمانی که تصمیم می‌گیرد دیگر از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید، دیتاکس کردن می‌تواند به متعادل شدن دوباره‌ی پوست سر کمک کند.

دیتاکس واتر گریپ فروت

این دیتاکس واتر علاوه بر اینکه بدنتان را سم زدایی و پاکیزه می کند، از آنجایی که گریپ فروت خاصیت چربی سوزی دارد، چربی های اضافی بدن شما را نیز از بین می برد.بهتر است برای داشتن یک نتیجه ی خوب هر روز از این نوشیدنی لاغر کننده استفاده کنید. نصف پارچ آب تصفیه شده به اضافه نصف گریپ فروت متوسط، نصف خیار، نصف لیموی زرد، نصف لیموی سبز و تعدادی برگ نعنا را ترکیب و چند ساعتی در یخچال نگهداری کنید.

دیتاکس واتر لیمو و زنجبیل

یک بند انگشت زنجبیل برای تهیه ی این نوشیدنی خارق العاده کافی است. تنها لازم است آب لیمو را به آب ساده و زنجبیل رنده شده را به آن ها اضافه کنید. زنجبیل درد را کاهش می دهد بنابراین بهتر است این نوشیدنی را صبح زود میل کنید و تا در تمام طول روز از احساس درد در امان باشید.

دیتاکس واتر کیوی و توت فرنگی

یک نوشیدنی ایده آل تابستانی در انتظار شماست. آب، توت فرنگی که دارای خواص ضد پیری، بسیار مفید برای پوست و همچنین از بین برنده ی سلول های سرطانی است و کیوی که دارای ویتامین A برای سم زدایی، ویتامین C مفید برای پوست و کمک به سیستم دفاعی میباشد مواد مورد نیاز شما برای تهیه ی این نوع از آب طعم دار است. کیوی و توت فرنگی را برش دهید و بعد از افزودن دو لیترآب به آن ها چند ساعتی این ترکیب در یخچال نگهداری کنید.

دیتاکس واتر سیب و دارچین

دیتاکس سیب و دارچین دارای طعم بی نظیر و خواص زیادی است. مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود درسیب خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.برای تهیه ی این دیتاکس واتر کافی است یک عدد سیب را به صورت حلقه ای برش دهید و سپس آنرا همراه چوب دارچین داخل آب بریزید.

دیتاکس واتر بلوبری و پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که موجب افزایش متابولیسم و بهبود پوست می شود هم چنین بلوبری نیز مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و فیبر موجود در آن موجب کاهش اشتها می شود.برای تهیه ی این دیتاکس واتر کافی است پرتقال را حلقه حلقه کرده و همراه بلوبری داخل آب بریزید.

دیتاکس موی مخصوص خودتان را تهیه کنید

اگر امکان یا تمایلی به استفاده از ماسک خاک رس یا ماساژ سر با روغن ندارید، روش های دیگری هم برای دیتاکس کردن موها وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید از تشکیل شدن این لایه از مواد مضر روی سطح پوست جلوگیری کنید. برای تهیه ماسک موی خانگی موثر یا روغن ماساژی که مو و کف سر شما را سم زدایی کند، می توانید از مواد زیر بهره مند شوید.

  • میسلار واتر یا آب پاک نماینده: پوست سر را تمیز می نماید و ناخالصی ها را بدون اینکه پوست را خشک کند، پاک می نماید.
  • جوش شیرین: می تواند لایه چربی تشکیل شده را پاک کند، اما برای پوست خشک، حساس یا پوست هایی که با حرارت آسیب دیده اند، اصلا مناسب نیست.
  • سفیده تخم مرغ: ترکیب سفیده تخم مرغ و روغن زیتون می تواند موی سر را قوی کند اما قابلیت پاک کردن لایه های چربی تشکیل شده روی سر را ندارد.
  • سیر: وقتی سیر به صورت ماسک مو استفاده گردد، می تواند یاری بسیار خوبی به رشد مو داشته باشد. اما از آن جایی که سیر ترکیبات قوی دارد، بهتر است که آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید تا ملایم گردد و از سوزش سر اتفاق نیافتد.

از روغن های طبیعی برای سلامت مو و پوست سر خود استفاده کنید

استفاده از روغن ها چه برای موهای صاف شده و چه برای موهای طبیعی بسیار ضروری است. این روغن است که موها را زنده، درخشان و شاداب نگه می دارد. از طرفی پوست سر هم به روغن نیاز دارد چرا که موهای سالم از پوست سر سالم رشد می کنند.بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، استفاده ی منظم از روغن می تواند با نرم کردن ساقه مو از شکستن موها جلوگیری کند. این محققین روی روغن های معدنی (ماده اصلی روغن بچه و پمادها) روغن نارگیل و روغن آفتاب گردان مطالعه کردند و نتیجه گرفتند که همگی از آسیب مو جلوگیری می کنند، باعث درخشش مو می شوند و شانه زنی مو را راحت تر می کنند. اما در این بین تنها روغن نارگیل است که از کاهش پروتئین مو هم جلوگیری می کند.

از کره ی مو به عنوان نرم کننده طبیعی مو استفاده کنید

کره ی مو (Hair Butter) محصولی است که در برندها و رایحه های مختلف تولید می شود. کره مو در واقع ترکیبی از روغن های مفید و کره است که به عنوان آب رسان و محافظ مو عمل می کنند و از خشکی مو و آسیب دیدن آن جلوگیری می کند.

استفاده از مواد شیمیایی، حرارت و صاف کننده ها را به حداقل برسانید

بدترین کاری که بعد از دیتاکس مو می توانید انجام دهید، برگشتن به روتین همیشگی خودتان است. حرارت بیش از حد و کشیدن باعث آسیب به مو می شود. برای این که دیتاکس مو به خوبی تاثیر خود را بگذارد، کارهای زیر را انجام ندهید.

  • رنگ کردن و دکلره کردن موها.
  • حرارت دادن با سشوار، اتوی مو یا دیگر وسایل داغ حالت دهنده.
  • استفاده از محصولات آرایشی مو که دارای ترکیبات «سدیم لورت سولفات» و «سدیم لاریل سولفات» هستند.

اگر رنگ کردن موها جزو برنامه روتین شما است و همیشه این کار را انجام می دهید، دقت کنید که محصولات مراقبت از موی شما، کیفیت خوبی داشته باشند. هفته ای یک یا دو بار موهای خود را آب رسانی عمیق کنید و سعی کنید بیش از یک بار در ماه موهای خود را رنگ نکنید. اگر برای خشک کردن موها از حرارت استفاده می کنید، از سرم ها یا ماسک هایی که در مواد اولیه آن ها «سیلیکون» وجود دارد استفاده کنید تا آسیب مو بر اثر حرارت را به حداقل برسانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (78 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان