دیتاکس مو چیست؟

  جمعه، 06 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دیتاکس مو چیست؟
بسیاری از افراد به دلیل استفاده طولانی مدت از محصولات بهداشتی رایج مو که مواد شیمیایی سمی یا مواد اولیه بی‌کیفیتی دارند، موهای خود را دیتاکس می‌کنند. زمانی که تصمیم می‌گیرد دیگر از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید، دیتاکس کردن می‌تواند به متعادل شدن دوباره‌ی پوست سر کمک کند.

بسیاری از افراد به دلیل استفاده طولانی مدت از محصولات بهداشتی رایج مو که مواد شیمیایی سمی یا مواد اولیه بی کیفیتی دارند، موهای خود را دیتاکس می کنند. زمانی که تصمیم می گیرد دیگر از مواد شیمیایی مضر اجتناب کنید، دیتاکس کردن می تواند به متعادل شدن دوباره ی پوست سر کمک کند. دیتاکس مو ضمن رساندن مواد مغذی به پوست سر، موها را از شر لایه ی خفه کننده ای که به مرور روی پوست سر و ریشه ی موها تشکیل شده است خلاص می کند.دیتاکس مو با تحریک فولیکول های مو به رشد آن ها کمک می کند. همچنین پوست سر را از شوره، جوش سر، پوسته و زخم پاک می کند. هنگامی که فولیکول مو در بهترین شرایط خود قرار بگیرد، در عرض یک هفته می توانید تغییر را در بافت موی خود ببینید. در این مطلب یاد می گیرید چگونه با استفاده از مواد طبعیی پوست سر خود را سم زدایی کنید. همچنین با فواید سم زدایی پوست سر و موها آشنا می شوید و روش دیتاکس مو در خانه را یاد می گیرید.

اگر به خارش سر، پوست سر چرب یا ملتهب، موهای خشک و شکننده، ریزش مو یا هرگونه درد در پوست سر خود دچارید، بهتر است دیتاکس مو را انجام دهید.

چطور موهای خود را دیتاکس یا سم زدایی کنیم؟

۱. ماسک دیتاکس مو
شاید فکر کنید دیتاکس موها و پوست سر کار پیچیده ای باشد اما اکثر دستورالعمل های دیتاکس مقرون به صرفه هستند، از ۳ ترکیب ساده پیروی می کنند و استفاده از آن ها ۵ مرحله ساده دارد. با اینکه این روش ها، روش های مراقبت از موی خانگی هستند، قبل از شروع حتما تست حساسیت را انجام دهید و اگر هرگونه احساس ناراحتی داشتید، فورا پوست خود را بشویید.

مواد لازم:
پودر بتونیت: این پودر که نوعی خاک رس ریزدانه است، سرشار از انواع مواد معدنی مثل سیلیکا، کلسیوم، منیزیم، سدیم، آهن و پتاسیم است. پودر بتونیت خاصیت جذب بالایی دارد و منافذ پوست را که با مواد آرایشی، مواد معدنی سنگین (حتی املاح سنگین موجود در آب) و مواد شیمیایی بسته شده است، باز خواهد کرد.
سرکه سیب: سرشار از ویتامین B ، ویتامین C و مواد معدنی است و همچنین خواص ضد التهابی خوبی دارد که به شوره سر کمک می کند.
ژل آلوئه ورا: آنزیم های پروتئین کافت (proteolytic) موجود در ژل آلوئه ورا می تواند به ترمیم سلول های مرده پوست سر کمک کند. علاوه بر این یک نرم کننده عالی برای مو است و از خارش سر جلوگیری می کند.



طرز استفاده:
نصف فنجان پودر بتونیت رس را با سرکه سیب و ژل آلوئه ورا ترکیب کنید.به آرامی ترکیب را روی کف سر و موها پخش کنید.یک کلاه کیسه ای روی سر خود بکشید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سر خود را خوب با کلاه بپوشانید و اجازه ندهید مواد در مجاورت با هوا خشک شوند.موهای خود را با یک فنجان سرکه سفید بشوریید و اجازه دهید سرکه برای یک الی ۳ دقیقه روی موهای شما بماند؛ سپس از شامپو استفاده کنید.موهای خود را با ترکیبی از نصف فنجان سرکه سیب و یک چهارم فنجان آب تصفیه شده به همراه ۸ قطره روغن اسانس طبیعی (روغن روزماری و روغن نعنا معمولا برای انواع مو مناسب هستند) بشویید، ۲ الی ۳ دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب ساده آبکشی کنید.

۲. کف سر را با روغن ماساژ دهید
برای کسانی که پوست سر حساسی دارند، خصوصا کسانی که اخیرا موهای خود را کراتینه یا صاف کرده ن اند، ماساژ کف سر با روغن می تواند بسیار مفید باشد.روغن طبیعی مناسب موهای خود را انتخاب کنید و برای ۱۵ دقیقه کف سر را با آن ماساژ دهید. سپس می توانید یک کلاه پلاستیکی روی موهای خود بکشید و زیر آفتاب بنشینید تا منافذ مو در اثر حرارت باز شوند.

  • روغن معدنی: افزایش درخشش و شانه پذیری مو
  • روغن تخمه آفتاب گردان: افزایش درخشش و شانه پذیری مو
  • روغن نارگیل: مرطوب کننده موهای آسیب دیده
  • روغن زیتون: مرطوب کننده موهای ضخیم، رنگ شده و آسیب دیده
  • روغن جوجوبا: مرطوب کننده موهای آسیب دیده و برطرف کننده خارش سر
  • روغن آرگان: افزایش سلامت پوست کف سر و محافظت در برار آسیب و ریزش مو
  • روغن های اسانس: تقویت کننده و تحریک کننده رشد مو و پیشگیری از خارش و جوش کف سر

برای تهیه ماسک موی خانگی موثر یا روغن ماساژی که مو و کف سر شما را سم زدایی کند، می توانید از مواد زیر بهره بگیرید.

  • میسلار واتر یا آب پاک کننده: پوست سر را تمیز می کند و ناخالصی ها را بدون این که پوست را خشک کند، پاک می کند.
  • جوش شیرین: می تواند لایه چربی تشکیل شده را پاک کند، اما برای پوست خشک، حساس یا پوست هایی که با حرارت آسیب دیده اند، اصلا مناسب نیست.
  • سفیده تخم مرغ: ترکیب سفیده تخم مرغ و روغن زیتون می تواند موی سر را قوی کند اما قابلیت پاک کردن لایه های چربی تشکیل شده روی سر را ندارد.
  • سیر: وقتی سیر به صورت ماسک مو استفاده شود، می تواند کمک بسیار خوبی به رشد مو داشته باشد. اما از آنجا که سیر ترکیبات قوی دارد، بهتر است آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید تا ملایم شود و پوست سر را دچار سوختگی نکند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان