دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

3 روش موثر برای از بین بردن خط خنده 

یکشنبه، 04 آبان 1399
خطوط لبخند یا خط خنده یکی از موارد مورد توجه بسیاری از ماست. با افزایش سن و افتادگی بافت‌های صورت، این خطوط ظاهر برجسته‌تری بر روی صورت پیدا می‌کنند

خطوط لبخند یا خط خنده یکی از موارد مورد توجه بسیاری از ماست. با افزایش سن و افتادگی بافت های صورت، این خطوط ظاهر برجسته تری بر روی صورت پیدا می کنند.خط لبخند در اثر استفاده ی مکرر از یک عضله و تا کردن پوست اطراف دهان به وجود می آید. پوست اطراف دهان با افزایش سن نیز حالت ارتجاعی و حجم خود را ازدست داده و موجب تشکیل خطوط خنده می شود.

پیشگیری از خطوط خنده با افزایش سن دشوار بوده و ترمیم پوست پس از ایجاد این خطوط دشوارتر نیز می باشد.افراد داوطلب برای از بین بردن خط خنده عبارت اند از خانم ها و آقایانی که از ظاهر صورت خود ناراضی اند. اگر شما از خط لبخند در اطراف دهان خود رنج می برید، می توانید روش های مختلف درمان خط لبخند را در نظر بگیرید.

خنده بر هر درد بی درمان دعواست! بی شک همین طور است اما این رفتار شادی آور گاهی مسئله ساز هم می شود. اگر زیاد می خندید، ممکن است متوجه به وجود آمدن چند خط خنده در اطراف دهان تان شده باشید.
خطوط خنده هم یکی از چین و چروک های صورت هستند که خیلی زود دور دهان پدیدار می شوند. این خط ها زمانی که می خندید بیشتر خود را نشان می دهند. خطوط صورت در نتیجه حرکات صورت مانند اخم کردن، خندیدن، لبخند زدن و بسیاری تحرکات دیگر به وجود می آیند.
به وجود آمدن این خط ها با افزایش سن امری طبیعی است. در گذر سال ها هر خطی روی صورت می تواند عمیق تر شود.
از دیگر مواردی که در به وجود آمدن این خطوط نقش دارند می توان به کاهش حالت کشسانی پوست، کم آبی، ژنتیک، مصرف دخانیات و اشعه های خورشید اشاره کرد.

امروزه روش های بسیار متنوعی برای درمان چین و چروک صورت و یا به طور تخصصی برای درمان خط خنده و لبخند توسط متخصصین ارائه شده است. روش های غیر سنتی مانند بوتاکس که اتفاقاً طرفداران زیاد نیز پیدا کرده است. اما خداوند راز درمان این مشکلات پوستی را در طبیعت نهاده است و می توان با بهره گیری از آن به درمان چین و چروک و خطوط ایجاد شده اطراف دهان پرداخت.

انواع مختلف درمان

از بین بردن خط لبخند با روغن زیتون

روغن زیتون برای محو کردن خط لبخند بسیار مفید است. خاصیت ضد پیری روغن زیتون از پلی فنول ها و اسید اولئیک آن ناشی می شود. همچنین چربیهای تک غیر اشباع روغن زیتون به پیشگیری از ظاهر شدن خطوط لبخند جدید کمک کرده و خطوطی که در حال حاضر وجود دارند را ملایم تر می کند. ضمنا روغن زیتون برای حفظ رطوبت پوست و بازسازی سلول های پوستی مفید است. دانشمندان دریافته اند مصرف اسیدهای چرب خوراکی تک غیر اشباع موجود در روغن زیتون باعث سلامت و جوانی پوست می شود. مقداری روغن زیتون را به صورت تان بزنید و به آرامی ماساژ بدهید تا به اعماق پوست نفوذ کنداین کار را روزی دو بار انجام دهید. همچنین می توانید مقدار مساوی روغن زیتون و عسل را ترکیب کرده و این خمیر دست ساز خودتان را با حرکات دورانی به مدت چند دقیقه روی خطوط لبخندتان بمالید. سپس صورت خود را بشویید و مرطوب کننده بزنید. این کار را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند با روغن آرگان

بیش از 80 درصد روغن آرگان از اسیدهای چرب تشکیل شده است که با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. در نتیجه از بروز چین و چروک و خطوط لبخند روی صورت جلوگیری می کنند. ویتامین A و E موجود در روغن آرگان نیز به کاهش چین و چروک ها و لکه های پیری و افتادگی پوست کمک می کند. این روغن پوست را مرطوب نگه داشته و انعطاف پذیری آن را بهبود داده و پوست را جوان و قوی نگه می دارد. بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی کامل صورت، چند قطره روغن آرگان روی پوست تان بریزید و با حرکات دورانی به آرامی ماساژ بدهید. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

از بین بردن خط لبخند با اسکراب کیوی

هفته ای یکبار لایه برداری پوست با اسکراب کیوی کمک تان می کند خطوط لبخندتان را محو کنید. لایه برداری کمک می کند سلول های مرده ی پوست دفع شده و پوست سالم تر و شاداب تر شود و در نتیجه از خط لبخند کم شود. کیوی مانند عاملی لایه بردار عمل کرده و آنتی اکسیدانهایی خوبی نیز دارد مانند ویتامین C و پلی فنول هایی که پوست را تغذیه می کنند.

یک قاشق غذاخوری کیوی له شده، شکر و روغن زیتون را در کاسه ای مخلوط کنید و آن را به آرامی با حرکات دورانی به پوست بمالید. صورت خود را با آب ولرم آبکشی کنید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. از این اسکراب خانگی هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی