چند روش ساده و کاربردی برای پوست چروک دار

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
چند روش ساده و کاربردی برای پوست چروک دار
اگر همیشه در معرض عناصری مثل باد، نور آفتاب، سرما یا برف قرار بگیرید، پوست شما با سرعت بیشتری چروک می‌شود

چرا پوست چروک می شود؟

بگذارید ابتدا ببینیم اولین جای صورت که شما متوجه چین و چروک آن می شوید، کجاست؟به نظر شما انسان به آرامی پیر می شود یا در اثر خستگی و قرار گرفتن در معرض عناصر مختلف یا عدم مراقبت صحیح از پوست این اتفاق می افتد؟به این سؤالات فکر کنید و ببینید جواب درستی برای شان پیدا می کنید؟! شاید پیدا کردن منشأ بروز مشکل، بیشتر به شما کمک کند. مثلا در مورد خودم باید بگویم متأسفانه زمانی که در حال رشد بودم، والدینم در مورد استفاده از کرم های ضدآفتاب حساسیتی نشان نمی دادند و اغلب اوقات من بیشتر از سایر دوستانم دچار آسیب های پوستی می شدم و رنگ صورتم برنزه و تیره تر می شد. فکر می کنید چه اتفاقی برایم افتاد؟ نتیجه اش شد همین چین و چروک های ۳۴سالگی! دوستی داشتم که از وقتی یادم می آید همیشه کرم ضدآفتاب استفاده می کرد و حالا هم پوستش مثل پوست یک نوزاد صاف و شفاف است.موضوع این است که اگر همیشه در معرض عناصری مثل باد، نور آفتاب، سرما یا برف قرار بگیرید، پوست شما با سرعت بیشتری چروک می شود. پس اگر شما بانو یا مرد جوانی هستید این حرف را از من بپذیرید که داشتن پوستی برنزه ارزش پیری زودرس را ندارد. از طرفی ممکن است شما جوانی ساده و بی تکلف باشید که خیلی روی پوست تان تمرکز نمی کنید و به فکر چین و چروک های آن در آینده نیستید یا اصطلاحا از آنهایی هستید که خیلی به خودتان نمی رسید. البته این خوب است که آدم مدام جلوی آینه نباشد اما توصیه می کنم طرز تفکرتان را کمی تغییر بدهید و به توصیه هایی که در ادامه خواهم گفت عمل کنید، چون سلامت پوست مهم است.

خواب خوب

ما در شبانه روز 8 ساعت می خوابیم، یعنی یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. هر فرد 60 ساله، حدود 20 سال از عمرش را در خواب بوده و این طبیعی است که خواب باعث بروز چروک هایی روی صورت شود که به مرور زمان ماندگار می شوند. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، خوابیدن به برخی جهات در طول شب می تواند باعث بروز چروک هایی روی پوست شود مثلا خوابیدن به پهلو احتمال بروز چروک روی گونه و چانه را افزایش می دهد و خوابیدن به شکم باعث چروکیده شدن پیشانی می شود.

پیشگیری از بروز این چروک ها بسیار راحت تر از، ازبین بردن آنهاست. به گفته محققان، بهترین وضعیت خواب که در آن به پوست آسیبی نمی رسد، خوابیدن روی کمر یا طاق باز است. زنان چینی مدت ها پیش به این مساله پی برده اند و از بالشک های مخصوص برای خواب استفاده می کنند.

سعی کنید شما نیز شیوه خوابیدنتان را عوض کنید. اگر عادت به طاقباز خوابیدن ندارید، می توانید بالشتکی زیر زانوهایتان قرار دهید، به این ترتیب خواب راحت تری خواهید داشت و به پهلو برنمی گردید اما اگر به هر حال نمی توانید در این حالت بخوابید، از بالشی نرم؛ بزرگ با پارچه ای لطیف کمک بگیرید. پارچه های ابریشمی بهتر از کتان هستند و جلوی چروک پوست را می گیرند. برخی از بالش های طبی نیز به گونه ای طراحی شده اند که از صورت و بافت های پوستی در برابر سایش محافظت می کنند. انواعی از بالش از جنس میکروفیبرهای مسی نیز محرک تولید کلانژن در طول شب هستند و نه تنها می توانند مانع بروز چروک شوند، بلکه به رفع آنها کمک می کنند. در طول شب پوست، خود را احیا می کند پس بهتر است نه تنها به فکر شکل خوابیدن بلکه به فکر خواب کافی نیز باشیم زیرا در زیبایی طراوت پوست موثر است.

استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب را جدی بگیرید

نور خوشید، طراوت بخش و زندگی ساز است، باعث پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها می شود فلذا از سوی دیگر، باید در خاطر داشته باشیم که تماس مستقیم، بیش از اندازه و بدون محافظت با نور خورشید به خودی خود باعث بروز بیماری های مهم پوستی می شوند.توصیه ما به شما این است که در هر فصلی از سال و در هر ساعتی از روز که از منزل خارج می شوید، یک لایه محافظ از کرم ضد آفتاب بر روی پوست و دور چشم خود بمالید.

عینک آفتابی محافظ در برابر اشعه UV به چشمانتان بزنید

تابحال برای شما پیش آمده است که وقتی در تماس با نور مستقیم و شدید آفتاب قرار می گیرید، چشم های خود را تنگ می کنید تا نور آفتاب کمتر چشم را اذیت کند. اگر شما در طول روز بارها و بارها این کار را انجام دهید، عضلات و پوست اطراف چشم دچار حالت جمع شدگی می شود و چروک سطحی ایجاد می گردد.توصیه ما به شما این است که وقتی به فضای باز در تماس با نور خورشید می روید، حتما عینک آفتابی مناسب که کل چشم و پوست اطراف آن را پوشش دهد به چشم داشته باشید.اشعه UV آفتاب یکی از اشعه های مضر و خطرناک برای سلامت پوست است. عینک هایی را استفاده کنید که توانایی مقابله با اشعه UV آفتاب را داشته باشد.

ورزش عضلات دور چشم را هر شب انجام دهید

عضلات چشم هم مثل سایر عضلات بدن با ورزش و تمرین سفت و خوش فرم شده و شل شدگی و افتادگی در آنها از بین می رود.عضلات اطراف چشم بسیار ظریف هستند. برای اینکه همیشه در خاطرتان بماند، به شما اینگونه یادآور می شویم که عضلات اطراف چشم عضلات احساسی شما هستند زیرا خندیدن یا ناراحتی و اخم کردن بر فعالیت عضلات دور چشم اثر می کنند.توصیه ما به شما این است هر شب قبل از خواب با انگشت های اشاره و شصت هر دو دست، کناره خارجی و پایین چشم هایتان را چند دقیقه ای ماساژ دهید تا عضلات اطراف چشم سرحال شوند و دچار افتادگی نگردند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان