4 نکته ی مهم برای انتخاب پودر حنا

  چهارشنبه، 20 فروردین 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
4 نکته ی مهم برای انتخاب پودر حنا
اسم حنا که می‌آید ذهن بعضی‌ها سریع متوجه «جشن حنابندان» می‌شود؛ سنت پسندیده‌ای که به فواید نهفته در حنا، در متن زندگی ما آدم‌ها اشاره دارد و شاید بخش زیادی از اسرارش در گیر و دار زندگی ماشینی به فراموشی سپرده شده است.

پودر حنا محصول گیاهی است که بومی آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و غربی و شمال استرالیا است و با گذشت زمان تخریب می شود. از حنا می توانید برای نقش انداختن بر بدن استفاده کنید. کاربرد رایج آن در مراسم حنابندان است. تهیه پودر حنای با کیفیت برای کشیدن یک طرح جذاب از حنا ضروری است.

خواص حنا

کیفیت ناخن را بهبود می دهد

مردم اغلب حفظ سلامت ناخن ها را فراموش می کنند، اما کوتیکول ها و فضای زیر ناخن، مکان های مناسبی برای عفونت و حضور باکتری ها هستند. بنابراین، درمان ناخن با حنا یک انتخاب عاقلانه است. نوشیدن آبی که در آن برگ حنا دم شده است، باعث جلوگیری از ترک خوردن ناخن و کاهش التهاب می شود. استعمال یک مرهم به طور مستقیم روی صدف ناخن می تواند باعث از بین رفتن سوزش، درد و عفونت در این ناحیه شود.

خواص ضد پیری دارد

اگرچه میزان آنتی اکسیدان موجود در حنا به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما اثبات شده است که روغن آن یک قابض است، که سبب شده برخی از مردم به منظور کاهش نشانه های پیری و چین و چروک، و همچنین ظاهر ناخوشایند زخم ها و سایر لکه های روی پوست، از آب و روغن آن بر روی پوست شان استفاده کنند. این اثر همراه با خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی که می تواند از بزرگ ترین عضو بدن، یعنی پوست محافظت کند، تکمیل می شود!

درمان اگزمای پوستی، جوش و آکنه

استفاده از حنا برای درمان جوش و آکنه مفید است و به از بین بردن جای جوش و محو آثار زخم بر روی پوست کمک می کند. همچنین استفاده از این گیاه برای درمان اگزمای پوستی ناشی از تغییر فصل بسیار موثر است. به این منظور گرد برگ حنا با برگ هلو را به خوبی مخلوط کرده و از آن به صورت ضماد استفاده کنید.

مراحل انتخاب پودر حنا :

1. تا حد امکان از پودر تازه استفاده کنید:
تاریخ تولید را بررسی کنید. حنا در بازه زمانی یک یا دو ماهه بهترین کاربرد را خواهد داشت به خصوص اگر در جای خنک نگهداری شود. بیشتر فروشگاه ها حنا را برای مدت زمان طولانی در قفسه ها نگهداری می کنند. اگر حنا در ناحیه خنکی همچون فریزر نگهداری شود و از نور دور باشد می توان چندین سال از آن استفاده کرد. بیشتر خرده فروشان آنلاین، حنا را در مکان های سردی نگه می دارند. با اینحال بهتر است این موضوع را از قبل جویا شوید.
2. رنگ حنا را مدنظر داشته باشید:
با اینکه لکه حنا به صورت قهوه ای مایل به قرمز است اما نواحی مختلف ممکن است حناهای مختلفی تولید کنند. حنای آفریقایی چسبناک تر است و باعث می شود خطوط ریز به خوبی ایجاد گردد. بیشتر افراد بر این باورند که حنای آفریقایی قرمز گرمی دارد، حنای ایرانی قرمز عمیق تری دارد و حنای هندی قرمز قهوه ای تری ارائه می کند. این تغییرات اندک در رنگ در فروشگاه قابل شناسایی نیست و معمولا بیشتر افراد متوجه آن نمی شوند. معمولا تغییرات رنگی به مواد شیمیایی بدن بستگی دارد نه حنایی که مورد استفاده قرار می گیرد.
3. یاد بگیرید حنای با کیفیت را خودتان تشخیص دهید:
حناهای با کیفیت تنها چند بار الک می شوند در صورتی که حناهای ارزان و بی کیفیت نیازمند الک کردن بیشتری هستند.
4. به دنبال پودر حنا خوب باشید:
هند یکی از صادرکننده های اصلی حنا در جهان است و برندهای مختلفی در این کشور فعالیت می کنند، شما می توانید از طرح حنا هندی ایده بگیرید زیرا طرح های بسیار متنوعی دارند؛ کشورهای دیگر همچون عمان اصلا صادراتی ندارند. اگر به کشورهای دیگر سفر کردید می توانید کمی پودر حنا با خود به منزل بیاورید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان