دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

4 راهکار اصلی و مهم درمان افسردگی 

شنبه، 13 اردیبهشت 1399
تغییر سبک زندگی بخش اساسی در درمان افسردگی است. تغییرات سبک زندگی ابزاری ساده اما قدرتمند در درمان افسردگی است. بعضی اوقات ممکن است همه شما به یک تغییر نیاز داشته باشید. ایجاد تغییر در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از بیشتر شدن افسردگی کمک کند و از بازگشت آن جلوگیری کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، شدید ترین افسردگی ها، قابل درمان هستند. اگر افسرده هستید از هیچ کمکی دریغ نکنید. از رواندرمانی و دارو گرفته تا تغییر سبک زندگی.

1: حمایت اجتماعی دریافت کنید:

هرچه روابط اجتماعی خود را بیشتر گسترش دهید، بیشتر از بیماری افسردگی در امان خواهید بود. اگر احساس می کنید که گیر کرده اید، دریغ نکنید و از اعضای خانواده و یا دوستان کمک بگیرید.

2: درمان به زمان و تعهد نیاز دارد:

هر درمانی که برای افسردگی تجویز شده باشد، به زمان نیاز دارد. گاهی اوقات ممکن است احساس کُندی کنید یا نا امید شوید. این طبیعی است. بهبودی معمولا فراز و نشیب زیادی دارد.

3: تغییر سبک زندگی:

تغییر سبک زندگی بخش اساسی در درمان افسردگی است. تغییرات سبک زندگی ابزاری ساده اما قدرتمند در درمان افسردگی است. بعضی اوقات ممکن است همه شما به یک تغییر نیاز داشته باشید. ایجاد تغییر در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از بیشتر شدن افسردگی کمک کند و از بازگشت آن جلوگیری کند.
ورزش منظم می تواند به اندازه ی زیادی در درمان افسردگی مؤثر باشد. ورزش نه تنها باعث افزایش سروتونین، اندورفین ها و سایر مواد شیمیایی خوب مغز می شود بلکه باعث رشد سلول ها و اتصالات جدید مغز می شود، دقیقاً مانند داروهای ضد افسردگی.
تغذیه ی خوب هم برای سلامت جسمی و هم از نظر روحی شما مهم است. خوردن وعده های غذایی مناسب و متعادل در طول روز به شما کمک می کند انرژی خود را حفظ کرده و نوسانات خلق را به حداقل برسانید.

4: ریلکسیشن:

تکنیک های آرامش، علاوه بر کمک به تسکین علائم افسردگی، استرس را کاهش داده و احساس شادی و بهزیستی را تقویت می کند. یوگا ، تنفس عمیق ، شل شدن عضلات پیشرونده یا مراقبه را امتحان کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب