پژو 405 slx بخریم یا پژو پارس tu5

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
پژو 405 slx بخریم یا پژو پارس tu5
بررسی مشخصات ظاهری و فنی این دو نمونه پژو به ما نشان می دهد که تنها دلیل برتری آن ها به یکدیگر، امکانات رفاهی است. در این ماراتن، پژو پارس tu5 تلاش کرده تا مانند یک خودروی خارجی همه امکانات را پوشش دهد. امکاناتی که باعث شده خودروهای غیر ایرانی، طرفداران زیادی داشته باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، پژو 405 اس ال ایکس - Peugeot 405 SLX که در سال 1988 عنوان بهترین خودرو سال اروپا را به خود اختصاص داد یکی از پرفروش ترین خودروهای ساخته شده در کشور است که به دلیل برخورداری از مزایایی همچون خدمات پس از فروش آسان و در دسترس، قیمت مناسب، اتاق جادار به عنوان یکی از محبوب ترین و مطرح ترین خودروهای ایرانی شناخته می شود.از آنجایی که از عمر پژو 405 حدود 30 سال می گذرد، طبیعی است که نمیتوان ایمنی و سطح بالای تجهیزات را از آن انتظار داشت. پژو 405 ابتدا تنها با موتور 1.8 لیتری با کد XU7 عرضه می شد تا اینکه ایران خودرو تیپ SLX 405 را با تغییرات ظاهری محدود و موتور 1.6 TU5 نیز عرضه کرد. پژو 405 SLX از امکانات فنی و رفاهی همچون موتور انژکتوری با مدیریت الکترونیکی، شیشه های برقی، کولر، فرمان هیدرولیک و آینه های برقی سود می برد که البته این تجهیزات و امکانات شاید از پایه ای ترین سطح امکانات خودرو های روز نیز پایین تر باشد.

پژو پارس TU5 پرفروش ترین محصول خانواده بزرگ پارس است که از زمان حضورش تاکنون موفق به جلب نظر بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی شده است. پژو پارس از سال ۱۳۷۹ توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شد و نسخه فیس لیفت پژو ۴۰۵ به شمار می رود که امکانات و تجهیزات بیشتری را در خود جای داده است. این خودرو از آن سال تاکنون به تولید می رسد و به عنوان محصولی پرفروش در مجموعه ایران خودرو شناخته می شود.

تصویر
طراحی ظاهری پژو پارس tu5

مقایسه مشخصات ظاهری، پژو 405 slx چقدر با پژو پارس tu5 شباهت دارد؟

اگر بدون در نظر گرفتن معیارهای جزئی زیبایی خودرو، تنها به یک جلوبندی خوش فرم و زیبا فکر می کنید، احتمالا میان پژو پارس TU5 و 405 اس ال ایکس، انتخاب شما پژو پارس خواهد بود. طراحی پژو پارس در نمونه تی یو 5 کاملا شبیه نمونه قبلی است. اما می توان گفت در مقایسه با 405 ظاهری جمع و جور تر و همه پسندتر دارد.

با این حال اگر جزئی نگر نیستید، متوجه خواهید شد که اندازه جلوبندی این دو خودرو فرق چندانی ندارد. در این مرحله می توانید به سلیقه خود رجوع کنید و از روی شکل جلوبندی، مدل چراغ ها و نمای کلی، خودروی برتر خود را انتخاب کنید. البته بهتر است بدانید پژو پارس TU5 به عنوان یک مدل لوکس از نظر ظاهری به بازار عرضه شد و شرکت ایران خودرو برای فروش این خودرو لوکس، مانند فروش اقساطی سایپا تحویل فوری را طراحی کرده بود. اما در حقیقت ویژگی لوکس چندان مناسب این خودرو نبود. به همین دلیل از نظر ظاهری تقریبا برتری میان این دو خودرو وجود ندارد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو پارس tu5

بررسی ویژگی های کابین نمونه های پژو، انتخاب سخت پسندان کدام است؟

کابین ماشین حتی از شکل ظاهری آن نیز مهم تر است. راحتی، امکانات، کیفیت قطعات و رنگ و طراحی داخلی کابین به ما می گوید که آیا این ماشین برای ما ساخته شده یا نه! داشبور جدید که در مدل tu5 پژو پارس نصب شده، اولین چیزی است که در کابین این ماشین به چشم می آید. طراحی به روز و منحصر به فرد آن از یک طرف و کارآمد بودن دکمه های کنترلی روی آن از طرف دیگر باعث می شود دید جدیدی به این خودرو داشته باشید. علاوه بر آن، تغییر ظاهر فرمان به خودرو شکلی مدرن و زیبا بخشیده است.

شاید بتوان گفت در این مرحله، پژو 405 اس ال ایکس یک قدم از رقیبش عقب خواهد ماند. چرا که طراحی داخل کابین این خودرو با مدل های قبلی خود تفاوت چندانی نکرده است. تنها داشبورد کمی به روز رسانی شده که اگرچه در مقایسه با نمونه قدیمی خود پیشرفت زیادی به حساب می آید، اما نمی تواند جای امکانات و طراحی پژو پارس جدید را بگیرد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو پارس tu5

مقایسه مشخصات فنی پژو پارس تی یو 5 و پژو 405 اس ال ایکس

به طور کلی می توان گفت که دو خودروی مد نظر، در مشخصات فنی تفاوت های جزئی با یکدیگر دارند. شرکت ایران خودرو در طراحی 405 جدید، پیشرانه به روزتری را به این خودرو اضافه کرد. همین عامل باعث شد تا موتور، آلایندگی کمتری تولید کند. به علاوه این موضوع توانست توان موتور را بالاتر ببرد. در نتیجه به قطعیت می توان گفت که توان این خودرو از نمونه قبلی خود، بسیار بالاتر است. با این حال در مقایسه با پژو پارس TU5 نمی توان این موضوع را یک برتری دانست. چراکه پیشرانه تی یو5 دقیقا همین قابلیت را در پژو پارس فراهم می کند.

از طرفی حداکثر گشتاور، حجم موتور و شتاب صفر تا صد این دو محصول تفاوت های بسیار ناچیزی با هم دارند. به طوری که می توان این اختلافات را نادیده گرفت و گفت که این دو خودرو، از نظر مشخصات فنی، تقریبا مشابه هستند.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 405 slx

امکانات پژو پارس tu5 بهتر است یا 405 slx؟

بررسی مشخصات ظاهری و فنی این دو نمونه پژو به ما نشان می دهد که تنها دلیل برتری آن ها به یکدیگر، امکانات رفاهی است. در این ماراتن، پژو پارس tu5 تلاش کرده تا مانند یک خودروی خارجی همه امکانات را پوشش دهد. امکاناتی که باعث شده خودروهای غیر ایرانی، طرفداران زیادی داشته باشد. به همین دلیل علاوه بر مزایای خودرو، مشتریان می توانند از فروش اقساطی کرمان خودرو تحویل فوری نیز بهره ببرند.

همین عامل باعث شده که پژو پارس TU5 به دلیل داشتن امکاناتی چون سیستم تهویه اتوماتیک، وجود دکمه های کنترل روی فرمان، چراغ نقشه خوان، سنسور دنده عقب، اتوفلاشر و غربیلک فرمان چرمی به پژو 405 slx برتری داشته باشد.

تصویر
طراحی ظاهری پژو 405 slx

کدام یک از این محصولات ایران خودرو را بخریم؟

اگر وجود آپشن های بیشتر را کنار بگذاریم، می توان گفت که هر دو خودرو پژو تقریبا عملکرد و البته عمری یکسان دارند. با این حال قیمت پژو 405 اس ال ایکس پایین تر از پژو پارس tu5 است.

اما اگر طرفدار آپشن های رفاهی هستید، بهتر است پژو پارس جدید را انتخاب کنید.


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
ضیا محمود
7 ماه پیش

من میخواهم ماشین پرشیا برنده شوم
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (676 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (203 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (155 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان