5 درایو شرکت زیمنس که تولیدکنندگان باید بشناسند

  چهارشنبه، 20 دی 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
5 درایو شرکت زیمنس که تولیدکنندگان باید بشناسند
در این مقاله قصد داریم پرکاربرد ترین درایو های زیمنس را معرفی کنیم و ویژگی هر یک را توضیح دهیم ودر ادامه به تشریح معایب و مزایای هر مدل می‌پردازیم.

5 اینورتر معروف برند زیمنس

  1. درایو SINAMICS S120

  2. درایو SINAMICS G120

  3. درایو SINAMICS G150

  4. درایو MICROMASTER 440

  5. درایو SIMOVERT

اینورتر زیمنس SINAMICS S120

اینورتر  زیمنس

هنگامی که قصد خرید اینورتر را داشته باشدید، درایو g120 زیمنس یکی از پرکاربرد ترین درایوهای زیمنس است که قابلیت راه اندازی در مد وکتور و هم راه‌اندازی به صورت سرو (رای موتورهای القایی) را دارد و به عنوان یک درایو چندکاره شناخته می‌شود درایو S120 طوری طراحی شده است تا کنترل دقیق و کارآمد حرکت‌های مختلف در محیط‌های صنعتی فراهم کند.

ویژگی های درایو s120

Multi-Axis Drive System: یعنی کنترل همزمان چند واحد درایو را دارد. این باعث می‌شود که برای کاربردهای کنترل حرکت پیچیده که برای هماهنگی چند محوری ضروری است، مناسب می‌باشد.
High Dynamic Performance: یعنی سیستم درایو عملکرد دینامیک بالا را ارائه می‌دهد که امکان کنترل سریع و دقیق سرعت و موقعیت موتور را فراهم می‌کند. این برای کاربردهایی که به پاسخ‌های سریع و دقیق نسبت به تغییرات در فرآیند تولید نیاز دارند کارایی دارد.
Modular Design: یعنی این درایو به صورت مدولار ساخته شده است به طوری که کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خاص برنامه خود، ماژول‌های مختلفی را انتخاب کنند، از جمله ماژول‌های power modules و یا control unitsو همچنین ماژول های کمکی.
Vector Control Technology: کنترل دقیق گشتاور و سرعت را فراهم می‌کند. این مسئله برای کاربردهایی با شرایط بار متغیر حیاتی است و اطمینان حاصل می‌کند که عملکرد بهینه حفظ می‌شود.

Communication Capabilities: درایو S120 از شبکه های صنعتی PROFIBUS و PROFINETپشتیبانی می کند که باعث می‌شود ارتباط کارآمد با سایر اجزاء اتوماسیون را فراهم می‌کند.
Energy Efficiency: این قابلیت به پایداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کند.

پیش از این که به معرفی سایر موارد بپردازیم لازم است این نکته را یادآور شویم تمامی محصولات معرفی شده در این صفحه را می‌توانید از شرکت اتوماسیون صنعتی سِوین صنعت با بهترین قیمت و گارانتی اصلی تهیه کنید.

اینورتر زیمنس SINAMICS G120

اینورتر زیمنس

یک درایو مدولار و جمع و جور است که برای کنترل انواع موتورها طراحی شده است، از جمله موتورهای استاندارد القایی، موتورهای سنکرون و موتورهای خطی این اینورتر برای کاربردهای متنوع از جمله پمپ‌ها و فن‌ها تا سیستم‌های حمل و نقل و ماشین‌آلات پیچیده مناسب است.

ویژگی های درایو G120

  • Power Range: یک محدوده وسیع توان را پوشش می‌دهد که آن را برای کاربردهای با نیازهای توان مختلف مناسب می‌سازد.

  • Built-In Safety Functions: ایمنی در SINAMICS G120 اولویت دارد و این سیستم دارای توابع ایمنی داخلی است که با استانداردهای صنعتی مطابقت دارد. این امر اطمینان می‌دهد که شرایط محیط کار هم برای ماشین‌آلات و هم پرسنل به صورت ایمن‌تری فراهم شود.

  • Energy Efficiency: کارآیی انرژی یکی از اولویت‌های اصلی است که برای بهینه‌سازی مصرف انرژی است و صرفه جویی در هزینه ها کاربرد دارد.

  • Application Flexibility: انعطاف در کاربرد در درایو SINAMICS G120 بسیار وسیع است، از جمله پمپ‌ها، فن‌ها، کمپرسورها و سیستم‌های حمل ونقل و این قابلیت تطبیق‌پذیری این درایو را به یک راه‌حل چند‌جانبه برای فرایندهای صنعتی متنوع تبدیل می‌کند.
    Comprehensive Protection Features: سیستم درایو شامل ویژگی‌های جامع حفاظتی است تا در برابر بارهای زیاد، اتصال کوتاه و سایر مسائل احتمالی از موتور حفاظت کند. این موضوع باعث طول عمر ماشین‌آلات صنعتی می‌شود.

اینورتر زیمنس SINAMICS G150

اینورتر زیمنس

درایو SINAMICS G150 برای فرآیندهای سنگین کاربرد دارد که بیشتر در صنایع بزگ مثل فولاد، نفت و گاز، کشتی سازی ها و ... استفاده می‌شود.

  • High-Power Performance: اینورترSINAMICS G150 برای کاربردهای با توان بالا طراحی شده است و در شرایطی که برای فرآیندهای صنعتی مختلف نیاز به میزان قابل توجهی توان وجود دارد، عملکرد عالی ارائه می‌دهد.

  • Water-Cooled Design: طراحی خنک‌شونده با آب یکی از ویژگی‌های اینورتر SINAMICS G150، طراحی خنک‌شونده با آب آن است. این امکان را فراهم می‌کند که حرارت به طور کارآمد انتقال یابد و برای کاربردهایی که خنک‌کردن هوا ممکن یا کمتر مؤثر است، مناسب باشد.

  • Wide Power Range: محدوده توان گسترده در SINAMICS G150 در محدوده وسیعی از توان را پوشش می‌دهد.

  • High Efficiency and Energy Savings: کارآیی بالا و صرفه‌جویی در انرژی در این درایو بر روی کارآیی بالا و صرفه‌جویی در انرژی تمرکز دارد. طراحی خنک‌شونده با آب به بهره‌وری حرارتی کارآمد کمک می‌کند تا مصرف انرژی را بهینه‌سازی می‌کنند

  • Comprehensive Cooling Options: این درایو گزینه‌های خنک‌کنندگی جامعی ارائه می‌دهد، که شامل نسخه‌های هوایی و آبی است. این انعطاف‌پذیری به کاربران این امکان را می‌دهد که روش خنک‌کنندگی مناسب تر را بر اساس نیازهای خود برای کاربردی‌های مختلف انتخاب کنند.

  • Easy Commissioning and Diagnostics: راحتی در نصب و تشخیص عیوب در درایو G150 همانند سایر مدل‌های برند زیمنس است که برای نصب آسان طراحی شده است. قابلیت‌های تشخیص جامع اجازه می‌دهد تا اپراتورها به طور کارآمد سیستم را نظارت کرده و خطاها رابه حداقل برساند.

  • Application Suitability: اینورتر SINAMICS G150 برای یک دسته از کاربردها مناسب است، از جمله فرآیندهای صنعتی سنگین مانند پردازش فلزات، معدن‌کاری و سیستم‌های پیشرانش دریایی. قابلیت‌های توان بالا آن آن را برای سناریوهایی که نیاز به توان درایو قابل توجه دارند استفاده می‌شود.

نکته دیگری که لازم است به خوانندگان گرامی این مطلب عرض کنیم این است که شرکت فنی مهندسی سِوین صنعت دارای تیم تخصصی ایرادیابی و تعمیر اینورتر تمامی برندهای صنعتی است.

اینورتر زیمنس MICROMASTER 440

اینورتر زیمنس

درایو MICROMASTER 440 یک درایو کوچک و چندمنظوره است که برای کنترل سرعت و گشتاور موتورهای AC سه فاز طراحی شده است.

  • Compact Design: درایو MICROMASTER 440 در اندازه‌ی کوچکی طراحی شده است، که آن را برای کاربری‌های با فضای محدود مناسب می‌سازد.

  • Frequency Inverter Functionality: به عنوان یک مبدل فرکانس برای کنترل فرکانس و ولتاژ تامین شده به یک موتور AC طراحی شده است و این کار باعث تنظیم سرعت و گشتاور آن می‌شود. این در کاربری‌هایی که نیاز به کنترل دقیق برای عملکرد موتور است استفاده ‌می‌شود.

  • Wide Range of Applications: این درایو چندمنظوره بوده و برای انواع برنامه‌ها از جمله پمپ‌ها، فن‌ها، کمپرسورها و سیستم‌های کانوایر مناسب است. انعطاف‌پذیری آن انتخاب محبوبی در حوزه‌های مختلف صنعتی به وجود می‌آورد.

  • Comprehensive Motor Control: قابلیت کنترل جامع موتور را ارائه می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که تنظیمات سرعت و گشتاور را بر اساس نیازهای خاص فرآیندهای خود تنظیم کنند. این به بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی عملکرد کمک می‌کند.

  • Integrated PID Controller:این درایو شامل یک کنترل PID یکپارچه است که کنترل حلقه بسته را برای دقت بیشتر در حفظ پارامترهای موردنظر فرآیند امکان‌پذیر می‌سازد.

  • User-Friendly Interface: درایو MICROMASTER 440 دارای یک رابط کاربری کاربرپسند با یک نمایشگر دیجیتال و دکمه‌های کنترل است. این امکان را فراهم می‌کند که تنظیم و پارامتری‌سازی درایو برای کاربران به راحتی انجام شود.

  • Flexible Communication Options: درایو MICROMASTER 440 از شبکه های صنعتی PROFIBUS پشتیبانی می کند که باعث می‌شود ارتباط کارآمد با سایر اجزاء اتوماسیون را فراهم می‌کند.

Easy Commissioning: برای راه‌اندازی آسان با روش‌های نصب ساده طراحی شده است. این کمک می‌کند تا کاربران به سرعت درایو را راه‌اندازی کنند و آن را به سیستم‌های صنعتی خود وصل کنند.

اینورتر زیمنس

اینورتر زیمنس SIMOVERT

در دهه‌های گذشته، درایوهای سری SIMODRIVE (6SN11) از شرکت زیمنس به عنوان یکی از تکنولوژی‌های پیشتاز در راه‌اندازی موتورهای سرو در دستگاه‌های CNC استفاده می‌شدند. این درایوها از ورودی DC برخوردار بوده و همراه با ماژول تغذیه DC عرضه می‌شدند. عمدتاً در دستگاه‌هایی با چند محور که نیاز به دقت بالا در پوزیشن دارند، به کار می‌رفتند.

این درایوها مسئول راه‌اندازی و کنترل موتورهای سرو بوده و به‌صورت اصلی در حالت موشن کنترل عمل می‌کردند. از فیدبک رزولور استفاده بیشتری می‌کردند و برای کارهایی که نیاز به دقت بالا در کنترل حرکت داشتندبه کار می‌رفتند.

با گذر زمان و پیشرفت فناوری، این درایوها منسوخ شدن و جای خود را به درایوهای مدرن‌تر از سری V90 و S120 سینامیکس داده‌اند. با این وجود، هنوز در برخی دستگاه‌های CNC از این درایوها استفاده می‌شود.

برخی از ویژگی‌های دیگر از درایوهای قدیمی مانند SIMOVERT و Master Drive به شمار می‌روند. این درایوها در دو پکیج MC و VC عرضه می‌شدند. پکیج MC با کارت کنترلی جداشونده برای راه‌اندازی موتورهای آسنکرون طراحی شده بود و قابلیت کنترل در حالت V/F (Open Loop) و Vector Encoderless را داشت.

در زمینه‌ی پکیج VC، این درایوها با کارت کنترلی جداشونده با نام‌های CU1، CUVC، CU2، موتورهای آسنکرون را در حالت‌های مختلفی از جمله V/F (Open Loop)، Vector with Encoder (Close Loop)، Speed Control Vector with Encoder، و Torque Control کنترل می‌کردند.

این درایوها با توانایی‌های ورودی AC و یا DC تولید می‌شدند و برخی از آن‌ها به تنهایی قابلیت ورودی DC داشتند. منسوخ شدن این درایوها پس از تقریباً 20 سال، و جایگزینی آن‌ها با درایوهای سری G120، G130 و G150 برای توان‌های پایین و متوسط را به همراه داشت.

این درایوها مخصوص راه‌اندازی موتورهای DC بوده و در برخی صنایع مانند نیروگاه‌ها و صنایع لاستیک سازی هنوز استفاده می‌شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر) جزئیات تماس تلفنی آیت الله آل هاشم با رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بعد از سقوط بالگرد+فیلم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود بهترین راه برای پاک کردن نخود فرنگی و فریز کردن آن گریه و بی تابی هیأت دولت در مراسم استقبال از پیکر شهدای خدمت/ خوش آمدی سید شهید+ویدیو (ویدئو) حضور یک زن ترکیه ای در محل حادثه بالگرد رئیس جمهور/ این زن بعد از ساعتها عبور از جنگل های ارسباران به بالگرد رسید! ویدئو منتشر نشده از حضور آیت‌الله آل‌هاشم در یگان‌های ارتش/ از درختکاری تا کلنگ زنی ویدیویی از ورود پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان به فرودگاه مهرآباد در تهران اظهارات نیما نکیسا درباره رفتار سیدابراهیم رئیسی با ورزشکاران+ویدیو/ پاداش و جایزه های بچه ها رو سریع پرداخت میکردند حال و هوای منزل شهید حسین امیر عبداللهیان و سردار موسوی بعد از سانحه دلخراش+عکس (عکس) صندلی رئیس جمهور در هواپیما که سیاه پوش شد/ دسته گل عزای شهیدجمهور بغض ها را می ترکاند محافظت از جان و دل و ارادت سرتیم محافظ سیدابراهیم رئیسی به ایشان+ویدیو/ از مرتب کردن شال رئیس جمهور تا سایه به سایه مراقب بودن رئیس جمهور از آخرین سفر استانی خود به تهران باز می گردد روضه خوانی جگرخراش مهدی رسولی برای سیدابراهیم رئیسی در تبریز+ویدیو/ الهی دورت بگردم برا درد مردم تا کجا رفتی که پیدات نمیکردن
تیتر امروز   
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی
واکنش جوادنکونام سرمربی استقلال به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه
تغییر نام بزرگراه شهید سلیمانی به شهید رئیسی به پیشنهاد دختر شهید سلیمانی
موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان شد
مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟
پیام تسلیت «محمدرضا زنوزی» در پی شهادت جمعی از خدمت‌‌گزاران ملّت در سانحه سقوط بالگرد/ایران و جامعه جهانی اسلام سرمایه‌های ارزشمندی را از دست داد