دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

5 خطر احتمالی پلاک های فلزی اورتودنسی بر دندان 

یکشنبه، 22 دی 1398
بریس‌های فلزی رایج‌ترین نوع در بین تمامی انواع بریس‌ها هستند که مدل‌های امروزی آنها خیلی راحت‌تر از همه مدل‌های قدیمی‌تر شده‌اند. بریس‌های فلزی که از جنس استیل ضد زنگ مرغوب ساخته شده‌اند، همراه با براکت‌ها و سیم‌های فلزی که به آن‌ها متصل می‌شوند دندان‌های شما را صاف و مرتب می‌کنند.
  • افزایش احتمال پوسیدگی

دندان های براکت دار نیاز به مراقبت شدید دارند. چرا که براکت ها می توانند باقیمانده غذا را در خود نگه داشته و ایجاد جرم های دندانی کنند و همین جرم ها باعث به وجود آمدن مشکل در اطراف براکت و چسب آن می شود. رولاند فلاکر در وبسایت ارتوندسی ویرجینیای غربی می گوید که جرم های دندانی باعث تغییر رنگ، بوی نامطبوع دهان، پوسیدگی دندان و بیماری های لثه شده و پیشنهاد می کند که حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کرده و از محصولات بهداشتی برای جلوگیری از فرم گیری جرم ها استفاده شود.

  • تحلیل ریشه ها

متخصصین ارتودنسی به طور مرتب از دندان هایتان عکس رادیو گرافی می گیرند تا روند بهبود و حرکت دندان ها را به همراه شرایطی که تحلیل ریشه ها، کوتاه شدن ریشه دندان نام دارد بررسی کنند. آدل بو صبا، جراح متخصص ارتدنسی بریتانیا گزارش می دهد که تغییرات مختصر کوچکی در طول ریشه در هنگام درمان ارتوندسی رخ می دهد و این تحلیل شدید از دست رفتن ریشه نشانه ای از افزایش غیر ضروری دوره درمان ارتوندسی می باشد.

  • شکستگی

به ندرت اتفاق می افتد که به دندان های آسیا آسیبی وارد شود اما سیم نازکی که این براکت ها را به هم وصل می کند می تواند پاره شود. راهنمای آنلاین پلاک دندان به استفاده کنندگان هشدار می دهد که از خوردن غذاهایی مانند آجیل، آب نبات، تکه های یخ یا غذاهایی که شکل استخوان داشته و باید گاز زده بشوند مانند بال مرغ، دنده و ذرت اجتناب کنند. زیرا ممکن است منجر به شکستن سیم بشوند. سیم شکسته می تواند باعث خراش داخل دهانتان شوند و بریدگی و خونریزی ایجاد کنند. شکستگی و تاخیر در ترمیم آن همچنین پیشرفت مرتب شدن دندان ها را کند می کند.

  • آسیب بافت داخل دهان

در طول هفته های اول نصب براکت، شما به وجود زخم هایی در دهانتان پی خواهید برد. داخل لب ها و گونه ها با مرور زمان با ناهمگونی به وجود آمده توسط براکت ها و سیم ها تنظیم می شوند. ساییده شدن این بافت ها به پلاک دندان می تواند باعث ساییدگی، زخم، درد و خونریزی شود. زخم های باز در دهان احتمال ابتلا به عفونت های دیگر را بالا می برد. دن پترسون دندانپزشکی از نبراسکا در وبسایت خود اخطار می دهد که در این زمان از انجام کارهای پرخطر مانند نزدیکی دهانی اجتناب کنید. او اضافه می کند که «براکت های فلزی می توانند کاندوم را پاره کرده یا باعث خراش بر روی اندام های تناسلی بشوند. »

  • سر درد و درد فک

اولین اثر جانبی این پلاک ها شیوع درد است و می تواند از دو سمت به طرف شما حمله کنند. وقتی دندانپزشک در طول معاینات منظم شما پلاک را سفت می کند، تنش بیشتری را به فک وارد می کند. این کشیدن به دندان ها کمک می کند که مرتب شوند اما فشار بیش از اندازه ای را به صورت و دهان شما وارد می آورد. بر اساس راهنمای آنلاین پلاک های دندان، واکنش بدن به حرکت دندان ها همانند پاسخ به دیگر التهاب هاست، با فرستادن سلول های خونی به منطقه و ترشح پروتئین مربوط به درمان جراحات، سعی در کاهش التهاب دارد. این پاسخ اغلب باعث شروع درد در دهان و سر می شود. در حالی که کشیدن باعث می شود که در سرتان احساس تنش کنید، این اتفاق در لثه ها منجر به حساسیت بیشتر در بافت دهان می شود. جویدن غذاهای سفت یا گاز گرفتن می تواند در لثه ها درد زیاد یا خونریزی ایجاد کند، زیرا لثه ها کاملا ملتهب هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !