5 نکته ی مهم که قبل از خرید کفش کتانی باید دانست!

  پنجشنبه، 09 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
5 نکته ی مهم که قبل از خرید کفش کتانی باید دانست!
انتخاب کفش کتانی برای هر فرم پا، نه‌تنها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بلکه به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیم یک ورزشکار نیز به‌ حساب می‌آید.انتخاب کفش کتانی برای هر فرم پا، نه‌تنها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بلکه به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تصمیم یک ورزشکار نیز به‌ حساب می‌آید

انتخاب کفش کتانی برای هر فرم پا، نه تنها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بلکه به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین تصمیم یک ورزشکار نیز به حساب می آید.انتخاب کفش کتانی برای هر فرم پا، نه تنها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ بلکه به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین تصمیم یک ورزشکار نیز به حساب می آید. ورزشکاران و به ویژه دونده ها، فشار بسیار زیادی را به مچ پا و لگن می آورند.بدون شک، تأثیری که کفش روی پای فرد می گذارد، با هر قدم حس خواهد شد.بنابراین نباید از انتخاب کفش کتانیِ درست و مناسب با فرم پا غافل شوید. البته جای هیچ نگرانی نیست؛ در ادامه این مطلب به بررسی تمامی این جوانب پرداخته شده تا بتوانید بهترین کفش را خریداری کنید و با هر قدم قوی تر شویداول باید تصمیم بگیرید که کفش را دقیقاً برای چه کاری می خواهید؟ هدف شما کدام یک از این هاست؟ پیاده روی، فوتبال، بسکتبال، مسابقه دو، ایروبیک، تنیس یا کشتی؟! همان طورکه می بینید، کفش های ورزشی دارای انواع مختلفی است. بسیاری از آن ها برای اهداف ورزشی خاصی طراحی شده اند که باید در هنگام خرید کفشِ مناسب به این نکته دقت داشته باشید. بعد از انتخاب هدف خود و پیش از اینکه در طرح های جذاب کفش ها غرق شوید، باید به نکته بعدی یعنی حالت (پرونیشن) مچ پا حتما دقت کنید.

کفش های کتانی

مزیت کفش های کتانی به سایر هم قطارهایشان این است که صاحبان این نوع از کفش ها در کنار راحتی پا و جلوگیری از کمردرد، نگران خراب شدن کفش و مراقبت های روزانه از آن نخواهند بود. معمولاً کفش های کتانی انواع مختلفی دارند و این گونه نیست که به کفش فروشی برویم و یکی را انتخاب کنیم. برخی از آن ها برای پیاده روی های طولانی طراحی شده اند، برخی دیگر برای دویدن و حتی برای انجام ورزش های خاص.

1. با کفش کتانی راه بروید:

پیش از خرید کفش کتانی، کمی با آن راه بروید. هیچ کفشی جا باز نمی کند! در صورتی که کفش پایتان را آزار می دهد، در خرید آن صرف نظر کنید. در صورتی که کفش ورزشی را از یک فروشگاه آنلاین تهیه کرده اید، می توانید آن را پس بدهید یا تعویض کنید.

2. کفش کتانی لژ داشته باشد:

منظور از لِژ، یک پاشنه بلند نیست. هر کفش کتانی استانداردی باید بیش از یک و نیم سانتی متر لژ داشته باشد. چرا که کفش تخت و بدون پاشنه، به کمر و پا آسیب می رساند. از این رو به منظور جلوگیری از پا درد و کمر درد احتمالی، حتما به کفی زیرین کفش ورزشی توجه کنید.

3. برنامه خرید کفش کتانی را در شب قرار دهید:

به جای خرید کفش کتانی در طول روز، در شب خرید کنید. در گذشته بسیاری بر این باور بودند که در طول شب پا بزرگ تر می شود! در حقیقت سایز پا صبح ها کوچک و شب ها بزرگ نمی شود و این یک شایعه قدیمی بوده است. در واقع ما در طول روز راه می رویم، می ایستیم و فعالیت های بسیاری انجام می دهیم، از این رو پا خسته و پهن می شود. توصیه می کنیم در این زمان پیش از خرید کفش ورزشی یا هر مدل کفش زنانه، مردانه یا بچگانه، میزان راحتی پای خسته تان را در کفش احساس کنید.

4. در خرید کفش کتانی بچگانه دقت کنید:

خرید کفش کتانی بچگانه کمی با خرید کفش کتانی مردانه یا زنانه متفاوت است. چرا که افراد بزرگسال می توانند میزان راحتی کفش را خودشان بررسی کنند، اما به سختی می توان میزان رضایت کودک را از کفش کتانی متوجه شد.

در این صورت نوک پنجه کفش کودک را بررسی کنید تا انگشتان کودکتان در کفش خم نشده باشد. همچنین در قسمت پاشنه کفش، در صورتی که انگشتتان به راحتی وارد کفش شد، بهتر است یک سایز کوچک تر تهیه کنید. پیش از آنکه کودکتان پایش را داخل کفش کرد، جوراب پای او کنید. این کار باعث می شود که کفش تنگ و کوچک برای کودکتان تهیه نکنید.

در صورتی که کودکتان کم سن است، بهتر است برای او کفش چسبی بخرید تا به راحتی کفش را به پا و آن را از پا خارج کند. اما در صورتی که کودکتان بستن بند کفش را آموخته است، کفش بندی می تواند چالش خوبی برای او باشد.

5. همه کفش های کتانی مناسب ورزش نیستند!

اگرچه بسیاری از مردم به کفش های راحتی، کفش کتانی می گویند، اما برخی از این مدل کفش ها مناسب ورزش و تمرینات ورزشی نیستند. برای مثال در دو سال اخیر کفش های کتانی بزرگ با لژهای بلندی وارد بازار شدند که اصلا مناسب تمرینات ورزشی و حتی دویدن نیستند. این مدل کفش ها همچون کفش پاشنه بلند تنها جنبه زیبایی دارند و در مهمانی یا قرارهای دوستانه مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته

قبل از رفتن به فروشگاه ها حداقل یکبار ظاهر کفش مورد نظرتان را در اینترنت یا پای دوستانتان یا آشنایانتان ببینید و ظاهر آن در ذهنتان مجسم شده باشد یا اگر میتوانید عکس کفش مورد نظر را در گوشی خود داشته باشید و در فروشگاه با آن مقایسه نمایید، جلوی فروشنده شاید نتوانید راحت باشید ولی سعی کنید فضای امن و راحتی را فراهم و این کار را انجام دهید که به انجامش میارزد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (135 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (103 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (25 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قاتلان اجاره ای افغان گفتند : کارمان این است که پول می‌گیریم و آدم می‌کشیم
عکس/ ترجمۀ سورۀ فاتحه به زبان ژاپنی و خط باستانی یک استاد اسلام‌شناس ژاپنی
بازگشت به تحصیل زن 105 ساله در دانشگاه استنفورد، پس از 83 سال وقفۀ تحصیلی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «بچه خوک و بادبادک» با زیرنویس فارسی/ یادگیری آسان اصطلاحات خاص
(ویدئو) دیگر با وجود این کیف به پاوربانک احتیاجی ندارید / چینی‌ها کیفی ساخته‌اند که تمام وسایل شما را شارژ می‌کند!
استایل لاکچری هلیا امامی بازیگر خوش چهره جوان سینمای ایران در کنار شهریار فوتبال ایران علی دایی +عکس
ویدیو/ اعتراض دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران به عدم رعایت رقابت عادلانه در کنکور
(تصویر) دانستنی‌های عجیب اما واقعی (46)
ترانسفر علیرضا جهانبخش به مقصدی جذاب و غیرمنتظره کلید خورده است؟!
(فیلم) مرگ باورنکردنی استاد بزرگ شطرنج جهان جلوی دیدگان میلیون ها نفر
اگر ادعا می‌کنید هوش بالایی دارید... قاشق قرمز را در 6 ثانیه پیدا کنید، تا جزو 5 درصد از افراد با ضریب هوشی بالا قرار بگیرید
(عکس) کیک تولد خاص و متفاوت بانو سوسانو در کنار همسر فوتبالیستش / باورتون نمیشه تولد 43 سالگی !!!!
ویدیو/ مراحل ساخت مینی خانۀ سیمانی مناسب برای سکونت آدم کوچولوهای مینیاتوری/ حداقل سایز XXL میساختی!
صبحانه لوکس و سه نفره ی خانواده ی قوچان نژاد در آمستردام / عاشق آرامش این خانواده میشین
تست هوش/ با دقت ببینید و بگویید: چند نفر از افراد این تصویر شناختید؟/ شما جزو کدام گروه هستید؟