دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

5 تکنیک ویرایش تصاویر با استفاده از موبایل 

سه شنبه، 23 آبان 1402
تا همین چند سال قبل، ممکن بود مجبور شوید برای دریافت عکس‌های جشن تولدتان، روزها و هفته‌ها منتظر بمانید؛ اما این روزها، گوشی‌های هوشمند این مشکل را به کلی رفع کرده‌اند. ابزارهای ویرایش تصویر با گوشی آنقدر ساده هستند که عموما نیازی به آموزش ندارند، اما لازم است برای به دست آوردن تصاویر با کیفیت، با تکنیک‌های این کار به طور کامل آشنا باشید.

اولین قدم‌ها برای ویرایش تصاویر با موبایل

پیش از آشنایی با تکنیک‌های ویرایش عکس با موبایل، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • عکس باید کیفیت نسبتا خوبی داشته باشد و زاویه آن رعایت شده باشد. وقتی مصالح خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید خانه خوبی بسازید!

  • برای خود تعیین کنید که منظورتان از ویرایش تصاویر چیست؟ آیا می‌خواهید نور را بهبود دهید؟ وضوح تصویر را بیشتر کنید؟ یا روی رنگ‌ها تمرکز کنید؟

  • از برنامه‌های ویرایش تصویر استفاده کنید. اصولا خود گوشی‌ها ویرایشگر خوبی دارند، اما اپلیکیشن‌ها امکانات متنوع‌تر و سریع‌تری در اختیارتان قرار خواهند داد.

  • با اصطلاحات ویرایشی آشنا شوید؛ پیش از این که عکس را دستکاری کنید، بهتر است بدانید که مفاهیمی مثل کنتراست، شارپ، هایلایت و مواردی از این قبیل چه معنایی دارند.

پس از این کارها، می‌توانید عکس خود را انتخاب کرده و ویرایش را آغاز کنید.

پیشنهادی برای حرفه‌ای شدن: دوره ادیت با موبایل سایت نوین

5 مورد از بهترین تکنیک‌های ویرایش تصاویر با موبایل

در صورتی که می‌خواهید با موبایل، ویرایش حرفه‌ای انجام دهید و تصاویر خوبی به دست آورید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- عکس‌ها را به دنیای واقعی نزدیک کنید

برای اینکه تصاویر شما واقعی‌تر به نظر برسند، باید روی نور و رنگ آن‌ها به دقت کار کنید. تصاویر نباید خیلی تیره یا خیلی روشن باشند. برای تغییر این بخش، می‌توانید از ویرایش‌های مربوط به Light یا Highlights استفاده کنید.

همچنین هر چه عکس به رنگ‌های واقعی نزدیک‌تر باشد، زیباتر جلوه خواهد کرد. در پررنگ کردن رنگ‌ها اغراق نکنید؛ مثلا قرمزی یا سبزی عکس نباید بیشتر از نور آبی آن باشد. در صورتی که رنگ‌ها به درستی ویرایش شوند، رنگ غالب تصویر، مانند رنگ‌های پاییزی یا رنگ سبزی جنگل و آبی آسمان بهتر جلوه خواهند کرد.

2- نقص‌ها را از عکس پاک کنید

ممکن است یک مورد اضافی در پس زمینه، عکس شما را خراب کرده باشد یا بخشی از چهره خود را در عکس نپسندید. در این شرایط، بهتر است با دقت و به صورت جزیی، این نقص‌ها را از عکس پاک کنید تا تصویر اصلی بهتر جلوه کند. حتی در صورتی که پس‌زمینه عکس خوب نبود، می‌توانید آن را تغییر دهید. در این شرایط، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی همچون Inshot استفاده کنید.

3- تا حد امکان سراغ افکت‌های آماده نروید

افکت‌های آماده یک نقص بزرگ دارند و آن هم این است که روی تمام بخش‌های عکس اعمال می‌شوند. به عنوان مثال، وقتی از افکت‌های آماده برای روتوش تصویر استفاده می‌کنید، بخش‌های دیگر عکس هم محو می‌شوند و کیفیت کلی آن افت می‌کند. به جای این کار، با بخش‌های مختلف ابزارهای ویرایش تصویر آشنا شوید یا با آزمون و خطا، کاربرد هر یک را یاد بگیرید و ویرایش اختصاصی خود را روی تصاویر اعمال کنید.

4- متن‌ها، تصاویر و المان‌های دیگر را با هم ترکیب کنید

یکی از بهترین تکنیک‌های ویرایش تصاویر با استفاده از موبایل، این است که چند عکس را با هم ترکیب کنید، به عکس، متن اضافه کنید یا کاراکترهای فانتزی را در آن به کار ببرید. با این کارها می‌توانید جذابیت تصاویر را دوچندان کنید.

نمونه‌های ترکیب تصویر، متن و المان‌های خاص را می‌توانید در نمونه‌های زیر ببینید:

5- روی کاراکتر اصلی عکس تمرکز کنید

نکته مهم در ویرایش تصاویر این است که باید یک کاراکتر و نقطه تمرکز اصلی داشته باشید و با ویرایش خود، کاری کنید که آن بخش از عکس بیشتر به چشم بیاید. به عنوان مثال، اگر از یک شخص عکس می‌گیرید، سعی کنید با تغییر رنگ بک‌گراند، تنظیم نور و سایه‌ها و حتی استفاده از حالت محو کردن پس‌زمینه، بیشتر روی آن شخص تاکید کنید. مثل مورد زیر:

حتی وقتی از طبیعت یا عناصر بی‌جان عکس گرفته‌اید و می‌خواهید آن را ویرایش کنید، می‌توانید با تغییر نور و رنگ، بیشتر توجه را به بخش مورد نظر خود معطوف نمایید. مثلا در تصویر زیر، با ویرایش رنگ‌ها، آسمان بیشتر از دریا جلب توجه می‌کند:

بهترین برنامه‌ها برای ویرایش تصویر با موبایل

تکنیک‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، اغلب با استفاده از ویرایشگر خود موبایل هم قابل اعمال هستند. با این حال برای استفاده از تکینک‌های پیشرفته مثل ترکیب متن و عکس یا حذف عناصر نامطلوب، نیاز به اپلیکیشن‌های مختلف خواهید داشت. برنامه‌های زیر، بهترین گزینه‌ها برای ویرایش عکس روی گوشی‌های اندروید و IOS هستند:

1- InShot برای ویرایش تصاویر و ویدئوها، ترکیب عکس‌ها، حذف عناصر مختلف و صدها کاربرد دیگر

2- Canva برای ترکیب متن، تصویر و المان‌های مختلف و اعمال برخی ویرایش‌ها

3- PicsArt برای ویرایش بخش‌های مختلف تصویر و ترکیب تصاویر با یکدیگر

4- Pixlr برای اعمال فیلترهای مختلف و ویرایش دستی نور، رنگ و بخش‌های گوناگون تصاویر

در نهایت، بهتر است بدانید که این برنامه‌ها و تکنیک‌هایی که گفتیم، تنها نقشه راه شما هستند و بهترین ویرایش‌ها، تنها با تمرین و تکرار مداوم حاصل خواهند شد.

سخن پایانی

با توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی، دیگر ویرایش تصویر یک کار تخصصی نیست. شما می‌توانید با تمرین و استفاده از تکنیک‌های ویرایش تصاویر با استفاده از موبایل، عکس‌های روزمره خود را به تصاویری شگفت‌انگیز و حرفه‌ای تبدیل کنید. امیدواریم با استفاده از تکنیک‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، بهترین تصاویر را خلق کنید و خاطرات خوش‌رنگ‌تری برای خود بسازید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استوری تسلیت پرویز پرستویی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "خرچنگ" را که در "باغ لالۀ قرمز" مخفی شده است در عرض 5 ثانیه پیدا کنند
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نگاهی به گوشه کنار خانه اروپایی و مدرن سامان قدوس و همسر خارجی اش/ از میوه های اُرگانیک برای تغذیه تا گلدان و شمعدان های مینیمال
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!
استوری تسلیت متفاوت رضا گلزار برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی