دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

6 ایده کاربردی برای نظم بخشیدن به انباری در کمترین زمان 

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
همه ما معمولا وسایل اضافی که دیگر به آن نیازی نداریم را در انباری نگهداری می‌کنیم و همین عامل سبب می‌شود که محیط آن بسیار شلوغ شود؛ اما برخلاف تصور نظم دادن به انباری کار چندان سختی نیست و تنها لازم است به چند نکته توجه داشته باشید که در این مطلب از ساعد نیوز به آن می‌پردازیم.

اگر نمی‌دانید که چگونه از شر بهم ریختگی انباری خود خلاص شوید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

چیدمان انباری منزل ایرانی


نظم دادن به انباری خانه می‌تواند به شما کمک کند تا فضای خود را بهینه‌تر استفاده کنید و اجناس را به راحتی پیدا کنید؛ اگر دوست دارید انباری کوچک حیاط خود را نظم ببخشید، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

قفسه‌ بندی


یکی از راهکارهای بسیار موثر در نظم یخشیدن به این قسمت از خانه، قفسه‌بندی وسایل است؛ با این روش تمام وسایل در جای مشخصی قرار می‌گیرند و دسترسی به آن راحت‌تر انجام می‌شود؛ در این دسته‌بندی به این نکته توجه داشته باشید لوازمی که فکر می کنید ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را درجلو قفسه قرار دهید تا از بی‌نظمی جلوگیری شود. در این تقسیم‌بندی به این نکته توجه داشته باشید که لوازم مشابه را در یک ردیف قرار دهید؛ به عنوان مثال لوازم خوراکی و آشپزخانه را در یک سمت بگذارید.

استفاده از فضای عمودی


با این روش شما می‌توانید از همه فضای موجود در انباری استفاده بهینه را ببرید؛ در این روش می‌توانید از قفسه‌های شناور استفاده کنید؛ قفسه‌های شناور به شما این امکان را می‌دهند که بدون اشغال فضای زمین، وسایل را سامان‌دهی کنید.

برچسب گذاری وسایل


برچسب‌گذاری از راهکارهای مهم در مدیریت اجناس در انباری خانه است. با برچسب‌گذاری می‌توانید به راحتی هر جعبه یا سبد را تشخیص دهید و محتوای داخل آن را به سرعت پیدا کنید؛ در این روش لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. برای مثال هنگام برچسب‌گذاری از رنگ قرمز برای اجناس مرتبط با فصل زمستان و رنگ آبی برای اجناس تابستانی استفاده کنید و اگر محتویات درون جعبه را تغییر می‌دهید، برچسب‌‎ها را هم به روز کنید.

نصب کابینت دیواری


اگر انباری شما حاوی لوازم غذایی یا خوراکی است، نصب کابینت دیواری به شما این امکان را می‌دهد که اقلام مورد نیاز را در کابینت‌ها قرار دهید؛ در این روش اجنسا درون کابینت قرار می‌‍گیرند و ظاهرانباری بسیار منظم‌تر دیده می‌شود.

استفاده از جعبه ها و کارتُن‌ها


اولین اقدام برای منظم کردن انباری استفاده از جعبه ها و کارتن‌ ها می‌باشد. بهتر است یک برچسب بر روی جعبه ‌ها بچسبانید و محتویات داخل آن را مشخص کنید. تا برای دسترسی به وسایل خود، بدانید که جزئیات درون کارتن چیست. جزئیات را به گونه‌ای بنویسید که هیچ بخش نا مشخصی باقی نماند. می‌توانید اسم صاحب وسایل را بر روی جعبه یادداشت کنید و با چسب پهن، جعبه را ببندید. برای وسایل شکستنی بهتر است از پلاستیک ‌های محافظ استفاده کنید. وسایلی همانند دستگاه خوشبو کننده هوا اتوماتیک در این دسته قرار می‌گیرند.

چیدمان صحیح


بهتر است چیدمان جعبه ‌ها را به نحوی انجام دهید که محیط زیادی را اشغال نکنند. به اصطلاح باید جمع و جور بچینید. جعبه‌ های سنگین و محکم را در قسمت پایین قرار دهید و جعبه‌ های شکستی و سبک را روی آنها بچینید. مرتب کردن انباری باید به گونه‌ای باشد که به راحتی دسترسی به وسایل خود داشته باشید. اگر بتوانید از شلف‌ های فلزی برای دیوار‌ های انباری خود استفاده کنید، نظم بیشتری به محیط خواهید داد. به این ترتیب از فضای عمودی انباری نیز بهره‌مند می‌شوید. وسایلی همچون مبل، میز، فرش و… روی هم به سمت بالا بچینید. به این ترتیب فضای بیشتری در انباری خود دارید. خرید نگهدارنده تی و جارو برای مرتب کردن وسایلی همچون جارو و انواع تی مناسب است. نظم دادن به این وسایل در بهداشت و طول عمر آنها نیز موثر است.

سخن نهایی


در تمام طول سال به نظم انباری بی توجه نباشید. زیرا این بی توجهی ممکن است زندگی شما را دچار مشکلات فراوانی کند. زمانی که در خانه نظم وجود نداشته باشد، دسترسی به بیشتر امکانات فراهم نمی‌گردد. به همین خاطر آرامش و آسایش ساکنین خانه را مختل خواهد کرد. انباری نیز از این قاعده مستثنی نیست و در برخی از شرایط بحرانی، منظم آن چالش بزرگی در پی دارد. همانند زمانی که قصد وسیله ی بزرگی در انبار خود جای دهید اما به دلیل بهم ریختگی محیط قادر به انجام آن نخواهید بود.


6 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 02 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید