6 ایده کاربردی برای نظم بخشیدن به انباری در کمترین زمان

  سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
6 ایده کاربردی برای نظم بخشیدن به انباری در کمترین زمان
همه ما معمولا وسایل اضافی که دیگر به آن نیازی نداریم را در انباری نگهداری می‌کنیم و همین عامل سبب می‌شود که محیط آن بسیار شلوغ شود؛ اما برخلاف تصور نظم دادن به انباری کار چندان سختی نیست و تنها لازم است به چند نکته توجه داشته باشید که در این مطلب از ساعد نیوز به آن می‌پردازیم.

اگر نمی‌دانید که چگونه از شر بهم ریختگی انباری خود خلاص شوید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

چیدمان انباری منزل ایرانی


نظم دادن به انباری خانه می‌تواند به شما کمک کند تا فضای خود را بهینه‌تر استفاده کنید و اجناس را به راحتی پیدا کنید؛ اگر دوست دارید انباری کوچک حیاط خود را نظم ببخشید، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

قفسه‌ بندی


یکی از راهکارهای بسیار موثر در نظم یخشیدن به این قسمت از خانه، قفسه‌بندی وسایل است؛ با این روش تمام وسایل در جای مشخصی قرار می‌گیرند و دسترسی به آن راحت‌تر انجام می‌شود؛ در این دسته‌بندی به این نکته توجه داشته باشید لوازمی که فکر می کنید ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید را درجلو قفسه قرار دهید تا از بی‌نظمی جلوگیری شود. در این تقسیم‌بندی به این نکته توجه داشته باشید که لوازم مشابه را در یک ردیف قرار دهید؛ به عنوان مثال لوازم خوراکی و آشپزخانه را در یک سمت بگذارید.

قفسه

استفاده از فضای عمودی


با این روش شما می‌توانید از همه فضای موجود در انباری استفاده بهینه را ببرید؛ در این روش می‌توانید از قفسه‌های شناور استفاده کنید؛ قفسه‌های شناور به شما این امکان را می‌دهند که بدون اشغال فضای زمین، وسایل را سامان‌دهی کنید.

استند

برچسب گذاری وسایل


برچسب‌گذاری از راهکارهای مهم در مدیریت اجناس در انباری خانه است. با برچسب‌گذاری می‌توانید به راحتی هر جعبه یا سبد را تشخیص دهید و محتوای داخل آن را به سرعت پیدا کنید؛ در این روش لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. برای مثال هنگام برچسب‌گذاری از رنگ قرمز برای اجناس مرتبط با فصل زمستان و رنگ آبی برای اجناس تابستانی استفاده کنید و اگر محتویات درون جعبه را تغییر می‌دهید، برچسب‌‎ها را هم به روز کنید.

برچسب

نصب کابینت دیواری


اگر انباری شما حاوی لوازم غذایی یا خوراکی است، نصب کابینت دیواری به شما این امکان را می‌دهد که اقلام مورد نیاز را در کابینت‌ها قرار دهید؛ در این روش اجنسا درون کابینت قرار می‌‍گیرند و ظاهرانباری بسیار منظم‌تر دیده می‌شود.

کابینت

استفاده از جعبه ها و کارتُن‌ها


اولین اقدام برای منظم کردن انباری استفاده از جعبه ها و کارتن‌ ها می‌باشد. بهتر است یک برچسب بر روی جعبه ‌ها بچسبانید و محتویات داخل آن را مشخص کنید. تا برای دسترسی به وسایل خود، بدانید که جزئیات درون کارتن چیست. جزئیات را به گونه‌ای بنویسید که هیچ بخش نا مشخصی باقی نماند. می‌توانید اسم صاحب وسایل را بر روی جعبه یادداشت کنید و با چسب پهن، جعبه را ببندید. برای وسایل شکستنی بهتر است از پلاستیک ‌های محافظ استفاده کنید. وسایلی همانند دستگاه خوشبو کننده هوا اتوماتیک در این دسته قرار می‌گیرند.

کارتن

چیدمان صحیح


بهتر است چیدمان جعبه ‌ها را به نحوی انجام دهید که محیط زیادی را اشغال نکنند. به اصطلاح باید جمع و جور بچینید. جعبه‌ های سنگین و محکم را در قسمت پایین قرار دهید و جعبه‌ های شکستی و سبک را روی آنها بچینید. مرتب کردن انباری باید به گونه‌ای باشد که به راحتی دسترسی به وسایل خود داشته باشید. اگر بتوانید از شلف‌ های فلزی برای دیوار‌ های انباری خود استفاده کنید، نظم بیشتری به محیط خواهید داد. به این ترتیب از فضای عمودی انباری نیز بهره‌مند می‌شوید. وسایلی همچون مبل، میز، فرش و… روی هم به سمت بالا بچینید. به این ترتیب فضای بیشتری در انباری خود دارید. خرید نگهدارنده تی و جارو برای مرتب کردن وسایلی همچون جارو و انواع تی مناسب است. نظم دادن به این وسایل در بهداشت و طول عمر آنها نیز موثر است.

سخن نهایی


در تمام طول سال به نظم انباری بی توجه نباشید. زیرا این بی توجهی ممکن است زندگی شما را دچار مشکلات فراوانی کند. زمانی که در خانه نظم وجود نداشته باشد، دسترسی به بیشتر امکانات فراهم نمی‌گردد. به همین خاطر آرامش و آسایش ساکنین خانه را مختل خواهد کرد. انباری نیز از این قاعده مستثنی نیست و در برخی از شرایط بحرانی، منظم آن چالش بزرگی در پی دارد. همانند زمانی که قصد وسیله ی بزرگی در انبار خود جای دهید اما به دلیل بهم ریختگی محیط قادر به انجام آن نخواهید بود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (147 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....