6 راز طلایی موفقیت در کسب و کار اینترنتی

  دوشنبه، 09 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
6 راز طلایی موفقیت در کسب و کار اینترنتی
امروزه کسب و کار اینترنتی یکی از داغترین نوع کسب و کارها در دنیا می باشد. دلایل بسیاری وجود دارد که سبب شده است افراد به فعالیت در اینترنت علاقمند شوند.اگر می خواهید انواع کسب و کار اینترنتی و موفق شدن در آن را بدانید باساعد نیوز همراه باشید.

اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ است که به کمک آن همه می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبان ایجاد کنند.
در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که چند سال دارید، اصلا مهم نیست که چقدر سرمایه دارید، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می کنید. کارآفرینی که ایده دارد خوبی و محصولات یا خدماتی ارائه می کند که برای مخاطبان هدف جذاب باشد، یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار خود را رقم زده است. اما همین برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی یا هر کسب و کاری کافی نیست.

انواع کسب و کارهای اینترنتی

شاید به این موضوع کمتر جایی اشاره شده باشد. اما لازم است بدانید که کسب وکار اینترنتی انواع مختلفی دارد. برای آشنایی با نوع آنها در زیر مواردی را برای شما لیست کرده ایم.

  • متخصصین کسب و کارها
  • صاحبان کسب و کارها
  • صاحبان ایده
  • صاخبان کسب و کار های پیشین یا قدیمی
پوستر مفهومی کار کردن با پشت سیستم

6 راز موفقیت در کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به اندازه ای قدرتمند است که با آن می توانید از تمام مناطق دنیا، مشتری پیدا کنید و هزینه های بازاریابی و تبلیغات سنتیِ شما را به میزان بسیار زیادی پایین می آورد.برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی نیازی به سرمایه زیاد ندارید بلکه به مهم ترین چیزی که نیاز دارید خودتان هستید! بله خودتان. شما پایه و اساس کسب و کارتان را ایجاد می کنید پس از همین ابتدا روی خودتان و افزایش اطلاعات تان سرمایه گذاری کنید.با ما همراه باشید تا شما را با 6 نکته طلایی موفقیت در این کسب و کار آشنا کنیم.

1- قاعده قیمت گذاری محصولات

اینکه مشتریان برای خرید یک محصول، قیمت برندهای مختلف را مقایسه کنند امری طبیعی است اما انتظار می رود کارآفرینان نیز از نرخ تصویبی رقبای خود آگاه باشند. خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای مشاهده و مقایسه قیمت های وبسایت های رقیب در دسترس است و استراتژی های مختلف قیمت گذاری برای دست یابی به نقطه دلخواه در جذابیت و درآمد، بسته به بازار و نوع محصولاتی که قیمت گذاری می شوند به کار گرفته می شوند.

۲- حفظ محصولات با کیفیت بالا

سالیان سال مردم تصور می کردند محصولاتی که در فروشگاه های اینترنتی عرضه می شوند کیفیت پایین تری نسبت به محصولات مشابه با عرضه مستقیم در فروشگاه های فیزیکی دارند. در حالی که بسیاری از این تصورات غلط امروزه دیگر وجود ندارد، هنوز راه زیادی باقیست تا مشتری را متقاعد کنید که محصول شما از نظر کیفی با محصول عرضه شده در فروشگاه های بزرگ در سراسر شهر برابری می کند.

شما باید به طور مستمراستانداردها را رعایت کنید. اگر یک محصول بی کیفیت را برای یک مشتری ارسال کنید، این قطعا یک ضربه بزرگ در کسب و کار شما خواهد بود حتی اگر خدمات تعویض و استرداد کالا از ویژگی های کسب و کار شما باشد. در مجموع رضایت مشتری نقشی حیاتی برای ادامه بقای کسب و کار اینترنتی شما ایفا می کند و در عین حال ارائه محصول بی کیفیت می تواند کسب و کار شما را به زمین زند.

۳- ارتقای دسترسی آسان به فروشگاه

طراحی وبسایت فروشگاه اینترنتی شما باید برای استفاده تمام مشتریان سازگار باشد. فروشگاه اینترنتی شما اصلی ترین ابزار برای ارتباط و تعامل با مشتریان است که باید قادر به انتقال سریع اطلاعات و برانگیختن حس اعتماد نسبت به کسب و کار شما در مشتری باشد.

قابلیت در دسترس بودن سایت، از آنجایی که به کسب و کار اینترنتی تان کمک می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال افراد از فرهنگ های متفاوت ،افراد معلول و… اگر سایتتان قابلیت چند زبانه بودن را داشته باشد به طور بالقوه می تواند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد.

همچنین شما می توانید با استفاده از ابزارهای موبایلی به بهتر دیده شدن فروشگاه آنلاین خود کمک کنید، از جمله استفاده از طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) و بهینه سازی عکس هایتان برای بارگذاری سریع تر. در مجموع شما هرچه دسترسی وب سایت خود را بیشتر ارتقا دهید، افراد بیشتری می توانند آن را ببینند.

۴- ایجاد یک احساس فوق العاده در اولین برخورد

کاربران در اولین نگاه می دانند که یک وبسایت را دوست دارند یا نه! و معمولا این احساس تا آخر باقی می ماند. ایجاد یک حس خوب در کاربر امری ضروری در جذب مشتری بیشتر برای فروشگاه اینترنتی شماست. بهترین و گیراترین طراحی ممکن را برای جلب و استفاده کاربر از وبسایت کسب وکار اینترنتی خود اجرا کنید. یک طراحی سایت خوب، اصولی دارد که با اجرا کردنش شما می توانید کاربران را مجاب کنید سری هم به محتوای سایتتان بزنند. به طور کلی، همه چیز باید در سایت شما آسان و قابل درک باشد.

۵- امنیت در ارسال اطلاعات

یکی از نگرانی های اصلی کارآفرین و مصرف کننده، مقوله امنیت است. با توجه به انتقال آنلاین اطلاعات مالی و شخصی، همیشه این امکان وجود دارد که وبسایت های کسب و کار در معرض خطر قرار گیرند و اطلاعات کاربر برای اهداف نابکارانه دزدیده شود. این مورد علی الخصوص در مورد اطلاعات کارت های اعتباری که حداقل روزی یک بار در سایت های آنلاین وارد می شوند صدق می کند.

به همین منظور از ssl برای ایجاد امنیت در تجربه خرید مشتری استفاده کنید. لایه سوکت های امن تضمین می کند که تراکنش ها و داده ها رمزگذاری می شوند که در نتیجه شانس کمتری برای در معرض خطر قرار گرفتن هست. همچنین احراز هویت دو مرحله ای یک راه خوب برای حفظ امنیت کسب و کار اینترنتی شماست و اضافه کردن متدهای دیگر نیز می تواند به کمک شما بیاید.

۶- استفاده از تجارت الکترونیک بر بستر موبایل

طی چند سال گذشته تعداد کاربران موبایل، به طرز چشم گیری افزایش یافته است. در نتیجه نیاز به موبایل محور شدن فروشگاه های اینترنتی به طور قطع التزام یافته است. اگر فروشگاه اینترنتی شما برای استفاده با موبایل بهینه سازی نشده است، شما یقینا سهم زیادی از بازار را از دست داده اید.

برخی از مواردی که یک فروشگاه آنلاین را برای استفاده در بستر موبایل بهینه می کند، مواردی مانند طراحی واکنش گرا با منوهای جهت یابی آسان برای استفاده، ویژگی های جستجوی جامع موبایل و پرداخت و تسویه آسان هستند که همگی با استفاده از تلفن همراه انجام می شوند. شما اصلا نیازی به طراحی نرم افزار موبایل ندارید! فقط کافیست وب سایتتان را برای استفاده با موبایل بهینه سازی کنید.

در نهایت

اگر به دنبال کسب و کار هستید، مطمئنا این بهترین زمان برای شروع است. با جامعه ای که هر روز بیشتر و بیشتر به استفاده از محصولات و خدمات با تجارت الکترونیک گرایش پیدا می کنند، قطعا شاهد اتفاقات شگفت انگیزی در تجارت الکترونیک هم برای کارآفرین و هم مصرف کننده خواهیم بود!


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه بیت رهبری
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌