620 هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 ثبت نام کردند/ برگزاری آزمون در تیرماه

  دوشنبه، 21 فروردین 1402 ID  کد خبر 336130
620 هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 ثبت نام کردند/ برگزاری آزمون در تیرماه
ساعد نیوز: مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 گفت: مهلت تمدید شده ثبت نام روز پنجشنبه 24 فروردین به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: فرصت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور سراسری سال 1402 از 15 فروردین 1402 آغاز شده است و به منظور ارائه تسهیلات به افرادی که تاکنون نسبت به ثبت نام اقدام نکرده‌اند، این فرصت تا پنجشنبه 26 فروردین ماه 1402 تمدید شد.

وی افزود: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند. تاکنون بیش از 620 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: به داوطلبان توصیه می‌شود با توجه به فرصت کمی که تا پایان مهلت ثبت نام باقیمانده است، ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 برای پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای 14 و 15 تیرماه 1402 برگزار می‌شود.

داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 باید اقدام‌های زیر را به موقع و در مهلت مقرر انجام دهند:

1- مراجعه همه داوطلبان نظام جدید، نظام پیش دانشگاهی، نظام قدیم، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، طلاب حوزه علمیه و… اعم از اینکه دارای سوابق تحصیلی هستند یا خیر و یا برای ایجاد یا ترمیم سوابق تحصیلی اقدام کرده یا هنوز اقدام نکرده‌اند به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی: my.medu.ir و دریافت کد 19 رقمی از سامانه.

نکته مهم: تمامی داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 ملزم به ارائه کد سابقه تحصیلی جدید در هنگام ثبت نام در آزمون هستند. برای دریافت کد مورد نظر لازم است داوطلبان از روز دوشنبه 14 فروردین 1402 تا پایان مهلت ثبت نام آزمون (21 فروردین ماه 1402)، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به مشاهده، تأیید هویت و دریافت کد 19 رقمی از سامانه اقدام کنند. تاکید می‌شود درج این کد از الزامات ورود به سامانه ثبت نام است.

2- دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) در آزمون سراسری سال 1402 (این دفترچه همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است).

3- ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در زمان مقرر (15 تا 21 فروردین 1402)

4- پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق سامانه ثبت نام در آزمون. هزینه ثبت‌نام در این آزمون مبلغ یک میلیون و 300 هزار ریال (130 هزار تومان) است که داوطلبان پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید نسبت به پرداخت آن بصورت الکترونیکی اقدام کنند.

تبصره 1- با توجه به اینکه مقرر شده است در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق ارسال پیام کوتاه ارائه شود، مبلغ 30 هزار ریال (3 هزار تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می‌شود.

تبصره 2- هر داوطلب مطابق ضوابط آزمون می‌تواند در یکی از گروه‌های پنج گانه آزمایشی شامل گروه آزمایشی 1 (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) و گروه آزمایشی 5 (زبان‌های خارجی) شرکت کند.

تبصره 3- چنانچه داوطلب به ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره 4 ذیل) تمایل داشته باشد لازم است به ازای هر گروه آزمایشی، مبلغ یک میلیون و 300 هزار ریال (130 هزار تومان) دیگر نیز پرداخت کند.

تبصره 4- منظور از ثبت‌نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی بدین صورت است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه‌های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی، در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان خارجی نیز متقاضی شود؛ به عبارت دیگر، نمی‌توان به طور همزمان، در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی ثبت‌نام کرد.

تبصره 5- اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور، غیرانتفاعی، فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، در مرحله انتخاب رشته (دهه سوم مردادماه سال 1402) انجام خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (282 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس