7 روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید

  جمعه، 27 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
7 روش تضمین شده برای تمیز کردن کفش سفید
دختران خوش‌تیپ و پسرانی که به مد اهمیت می‌دهند از قدرت پنهان کفش‌های سفید باخبرند. آن‌ها خوب می‌دانند که یک جفت کتانی پارچه‌ای سفید می‌تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم؟ چون روش تمیز کردن کفش سفید را بلد نیستیم. اما با خواندن این مطلب از این به بعد با خیال راحت سراغ کفش و کتانی سفید خواهید رفت.

کفش های سفید، به ویژه کتانی های سفید، یکی از اجزای جذاب بسیاری از سبک های پوشش هستند. اما تمیز نگهداشتن و مهم تر از آن، چگونگی تمیز کردن کفش سفید یکی از دغدغه های طرف داران این کفش هاست. برای تمیز کردن کفش سفید راهکارهای متنوعی (از مایع سفید کننده گرفته تا خمیردندان و جوش شیرین) وجود دارد. اگر کفش های سفید شما مثل روز اول تمیز نیستند و شما در فکر خریدن کفش های نو هستید، بهتر است قبل از هزینه کردن و خریدن کفش های جدید، نگاهی به راهکارهای این مقاله برای تمیز کردن کفش سفید بیندازید. با صرف کمی وقت و حوصله، کفش های شما در تمیزی و سفیدی دست کمی از کفش های نو نخواهند داشت

برای لکه های روغنی از شامپوهای ملایم استفاده کنید

در حال رد شدن از خیابان پایتان را روی یک لکه روغن می گذارید یا یک تکه سیب زمینی سرخ کرده روی کفش های سفید جدیدتان می افتد؟ این اتفاق ممکن است برای هرکسی پیش بیاید!به محض این که به خانه رسیدید از یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه را از بین ببرید.

از پارچه و سرکه، برای تمیز کردن لکه ها استفاده کنید

برای لکه های کوچک و جزئی ناشی از گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می توانید از معجزه ی سرکه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که باز هم به یک محلول رقیق شده نیاز دارید. یک دستمال پارچه ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی های پارچه ای سفید را با آن بشویید و لکه های کوچک سطحی را از بین ببرید.

با مسواک جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیرید

یک جفت کتانی کانورس یا همان آل استار حتی اگر سفید هم نباشد، لبه های لاستیکی سفید آن بعد از یک هفته پوشیدن، شما را می تواند به تفکر درباره ی تمیز کردن کفش وادارد! کفش هایی که لبه های لاستیکی سفید دارند، تا وقتی چشمگیر و زیبا هستند که این لبه ها مثل روز اول بدرخشند و تمیز باشند. علاوه برا این، باقی ماندن کثیفی و لکه روی لبه های لاستیکی سفید به مرور به زرد شدن لژ سفید کفش خواهد انجامید.

حتی بندها را هم داخل ماشین لباسشویی نیندازید

این یک فکر وسوسه کننده است! «کفش ها را داخل ماشین لباسشویی بینداز! بندهای سفید را قاطی لباس ها با ماشین بشوی!»از این فکرها دوری کنید! نه تنها توصیه نمی کنیم کتانی های سفیدتان را با ماشین لباسشویی بشویید بلکه در مورد بندها هم روی شستن با دست تاکید می کنیم.برای تمیز کردن بند کفش از همان ترکیب آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید. بندها را داخل محلول بگذارید و با دست بشویید. بعد آن ها را زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.

بعد از تمیز کردن کفش سفید آن را با دستمال کاغذی پر کنید

هرقدر کفش ها زودتر خشک شوند، احتمال بدرنگ شدن و خراب شدن آن ها کمتر می شود. برای این که پروسه ی خشک شدن کفش ها بعد از شست وشو سریع شود، داخل کفش ها را از دستمال کاغذی حوله ای پر کنید. دستمال کاغذی حوله ای رطوبت را به خود جذب می کند و باعث می شود کفش خیلی زود خشک شود.

روی خط و خش های کفش، لاک سفید بزنید

کتانی هایی مثل آدیداس استن اسمیت با جنس چرم و رنگ سفید ممکن است در استفاده ی طولانی مدت بعد از چند سال دچار خط و خش شوند. این اتفاق برای کتانی کانورس هم ممکن است بیفتد.این کتانی ها احتمالا راحت ترین، کاربردی ترین و شاید بهترین کتانی های داخل جاکفشی شما باشند، پس به سادگی از آن ها نگذرید! می توانید خیلی تمیز و بادقت خط و خش های روی کفش را با یک لاک سفید بپوشانید.اگر این کار را با ظرافت انجام دهید، کفشتان به خوبی روز اول خواهد شد.

کفش های سفید را دور از نور خورشید نگه دارید

کفش های سفیدتان را بیرون و زیر نور خورشید جای نگذارید. کتانی های سفید پارچه ای شما به اندازه ی کافی در معرض اشعه های UV نور خورشید هستند؛ اشعه هایی که می توانند باعث تغییر رنگ ناخواسته در کفش شوند.وقتی کفش را از پایتان درآوردید آن را در یک جاکفشی تاریک و در جای خنک قرار دهید. مطمئن باشید که کتانی های سفید شما ارزش این مواظبت و نگهداری را دارند!

تمیز کردن کفش جیر سفید

یادگیری نحوه تمیز کردن کتانی جیرِ سفید نیازمند مهارت است. لکه های جیر به راحتی پاک می شود اما هنگام پاک کردن لکه ها باید مراقب باشید زیرا پارچه ای بسیار ظریف است، برای پاک کردن لکه ها از یک حوله کاغذی خشک استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که آن را نمالید، زیرا ممکن است لکه را گسترش دهد و بدتر شود، سپس از یک پارچه نرم که در سرکه سفید غوطه ور شده، به آرامی برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.

استفاده از آب ممکن است به کفش های جیر آسیب برساند. برای گرفتن رطوبت کفش های جیر، از دستمال نرم یا حوله کاغذی استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش جیر و پاک کردن لکه های خشک ازروی آن، از مدادپاک کن استفاده کنید. لکه های مقاوم را با کمک سرکه سفید پاک کنید. بعد از خشک شدن کفش، به کمک برس مخصوص کفش جیر، روی کفش را برس بکشید تا بافت پارچه کفش به حالت اول برگردد.

برای پاک کردن لکه های زردرنگ ازروی کفش سفید، می توانید از الکل یا آب اکسیژنه استفاده کنید. اگر لکه های زرد مقاوم هستند، مقداری رنگ بر را با آب مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه روی لکه قرار دهید و سپس، به کمک پارچه، کفش را پاک کنید.برای پاک کردن لکه های زرد ایجادشده در زیره کفش، روی لکه ها خمیردندان سفید بمالید.گاهی شستن کفش سفید با آب گرم باعث تغییر رنگ آن می شود. این تغییر رنگ طبیعی است و بعد از خشک شدن کفش برطرف می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (165 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (131 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس