آموزش تعمیر انواع کفش

  جمعه، 27 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آموزش تعمیر انواع کفش
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کفشی را خریده باشید و پس از مدتی استفاده متوجه شده باشید که قسمتی از آن پاره شده است. حالا نمی‌دانید با این کفش چه کار کنید. نه آنقدر کهنه شده است که بتوانید آن را دور بیندازید و نه آنقدر سالم است که بتوانید از آن استفاده کنید. تنها راهی که به نظرتان می‌رسد این است که آن را تعمیر نمایید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که کفشی را خریده باشید و پس از مدتی استفاده متوجه شده باشید که قسمتی از آن پاره شده است. حالا نمی دانید با این کفش چه کار کنید. نه آنقدر کهنه شده است که بتوانید آن را دور بیندازید و نه آنقدر سالم است که بتوانید از آن استفاده کنید. تنها راهی که به نظرتان می رسد این است که آن را تعمیر نمایید.

یکی از روش های تعمیر کفش کهنه این است که آن را به یک پینه دوز یا همان کفاش خودمان بسپارید تا آن را برای شما تعمیر کرده و قابل استفاده نمایید یا این که خودتان دست به کار شوید و با فوت و فن هایی که بلد هستید کفش خودتان را تعمیر کنید. البته در بسیاری از موارد ترجیح می دهید راه دوم را انتخاب کنید، چرا که هم پول تعمیرکفش در جیبتان می ماند و هم مجبور نیستید که هِلِک و هِلِک راه افتاده و از این و آن آدرس یک کفاش ماهر را بپرسید و تعمیر کفشهای نازنین تان را به او بسپارید.

تعمیر پاشنه شکسته

گاهی اوقات ممکن است پاشنه کفش شما لق شود و یا بشکند، برای این که جلوی کنده شدن آن را بگیرید، سعی کنید روی پنجه ها راه بروید. با این کار وزن بدن خود را از روی پاشنه برداشته اید. به محض رسیدن به خانه با استفاده از راهکارهای زیر پاشنه کفش خود را تعمیر نمایید:

اگر میخ پاشنه کفش شما از جا درآمده است، آن قسمت از میخ که در بیرون قرار گرفته است را چسب بزنید، سپس میخ را در داخل سوراخ فرو کنید و پاشنه کفش را محکم نگه دارید تا چسب به طور کامل خشک شود.اگر در ساخت پاشنه کفش شما از چسب به جای میخ استفاده شده است، ابتدا باید چسب های خشک شده را از روی آن تمیز کنید، سپس روی آن دوباره چسب بزنید و پاشنه را محکم در جای خودش نگه دارید تا خوب بچسبد.برای تعمیر پاشنه شکسته باید محل مورد نظر را با دقت تمیز و خشک کنید، کف آن و نیز پاشنه را خوب سمباده بکشید و در نهایت از چسب مخصوص کفش برای چسباندن پاشنه استفاده کنید. برای این که مطمئن شوید پاشنه محکم خواهد چسبید، از یک چکش استفاده کنید. همچنین برای اطمینان بیشتر می توانید از یک محکم کننده پاشنه که کف و زیره کفش را به هم متصل می کند به مدت ۲۴ ساعت استفاده کنید. بعد از ۲۴ ساعت می توانید نگه دارنده را جدا کنید. با کمک انگشتان خود مرز کف کفش و پاشنه را بررسی نمایید.

تعمیر کفش سوراخ

کهنه شدن کفش باعث پارگی و سوراخ شدن سطح کفش می شود. برای برطرف کردن این مشکل از دستورالعمل زیر پیروی کرده و خودتان کفش قدیمی را به بهترین شکل ممکن تعمیر نمایید.با استفاده از یک دستمال مرطوب، تمام سطح و مخصوصاً کف کفش را تمیز کنید. خاک و گِل اطراف سوراخ کفش را بیشتر پاک کرده و با استفاده از یک سمباده اطراف سوراخ ایجادشده را سمباده بزنید.کف کفش را تمیز کنید و نزدیک سوراخ آن را سمباده بزنیدکفی درونی کفش را از آن خارج کنید. کف درونی کفش خود را با استفاده از نوارچسب داکت بپوشانید. داکت را به اندازه ای درون کفش بزنید که تمام کف کفش را بپوشاند. این چسب مانع ورود چسب مایع به درون کفش می شود.با استفاده از چسب مخصوصی که در روش های قبل معرفی کردیم، روی سوراخ را چسب بزنید. این چسب بعد از خشک شدن، سفت شده و مانع ورود مایعات به داخل کفش می شود.روی سوراخ را چسب بزنید.پس از اینکه یک روز کفش را در محلی قرار دادید تا خشک شود، چسب های اضافی اطراف سوراخ کفش را سمباده بزنید تا یکدست شود.

کفش های پارچه ای

اگر می خواهید ظاهر کفش های پارچه ای خود را مثل روز اولش حفظ کنید، مخصوصاً اگر کفش های پارچه ای شما دارای رنگی روشن باشند، باید مدام آن ها را تمیز نمایید. برای تمیز کردن آن می توانید طبق روش زیر عمل کنید:

  • مقداری هیدروژن پراکسید، جوش شیرین و آب را در یک تشت ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید.
  • یک مسواک تهیه نمایید.
  • می توانید از مسواک های قدیمی که در منزل دارید و از آن ها استفاده نمی کنید برای این کار بهره بگیرید.
  • مسواک را به ترکیب فوق آغشته کنید و روی کفش خود بکشید.
  • با استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز خیسی و رطوبت کفش را بگیرید تا لکه ای روی کفش باقی نگذارد.
  • سپس آن را در معرض نور آفتاب قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.
  • به این ترتیب کفش شما تمیز خواهد شد و مثل روز اول به نظر خواهد رسید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (198 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (153 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (31 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس