7 ترفند کاربردی و جدید تلگرام / جدیدترین قابلیت‌های تلگرام که شاید نمی‌دانستید

  دوشنبه، 07 آبان 1403 ID  کد خبر 415434
7 ترفند کاربردی و جدید تلگرام / جدیدترین قابلیت‌های تلگرام که شاید نمی‌دانستید
ساعدنیوز: قابلیت‌های جدید تلگرام باعث شده است که اپلیکیشن پرکاربردی باشد و روزانه میلیاردها کاربرد از آن استفاده می‌کنند که به طور مداوم با آخرین ویژگی‌ها به روز می‌شود تا تجربه کاربری و عملکرد برنامه را بهبود بخشد که اگر از کاربران همیشگی تلگرام هستید، در این مطلب به جدیدترین ویژگی‌های اپلیکیشن تلگرام اشاره شده است.

به گزارش سرویس علم و فناوری ساعدنیوز، قابلیت‌های جدید تلگرام باعث شده است که اپلیکیشن پرکاربردی باشد و روزانه میلیاردها کاربرد از آن استفاده می‌کنند که به طور مداوم با آخرین ویژگی‌ها به روز می‌شود تا تجربه کاربری و عملکرد برنامه را بهبود بخشد که اگر از کاربران همیشگی تلگرام هستید، در این مطلب به جدیدترین ویژگی‌های اپلیکیشن تلگرام اشاره شده است.

قبل از اینکه این مطلبرا مرور کنید، مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه تلگرام در گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید و اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید برنامه را در فروشگاه Google Play و اگر از دستگاه iOS استفاده می‌کنید، برنامه را از App Store اپل به‌روزرسانی کنید.

همچنین اگر تلگرام یکی از مهمترین ابزارهای پیام رسان در گوشی شما است. هم اکنون میتوانید با خرید اکانت پرمیوم تلگرام بصورت سریع و معتبر و با پرداخت ریالی از تمامی تلگرام پرمیوم که فوق العاده جذاب و کاربردی است استفاده کنید.

قابلیت‌های جدید تلگرام چیست؟

تلگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های دنیا، همواره با ارائه قابلیت های تلگرام نوآورانه و کاربردی، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. در جدیدترین به‌روزرسانی‌های خود، این اپلیکیشن مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب و منحصر به فرد را معرفی کرده است که کاربران را قادر می‌سازد تا پیام‌های خود را به شیوه‌های خلاقانه‌تری ارسال کنند، مدیریت چت‌ها و دانلودها را ساده‌تر کنند و از ابزارهای جدید برای حفظ حریم خصوصی و شخصی‌سازی بهره ببرند. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین قابلیت های تلگرام می‌پردازیم که می‌تواند تجربه‌ی استفاده از این پیام‌رسان را به سطح جدیدی ارتقا دهد.

1. افکت‌های مختلف هنگام ارسال پیام در تلگرام

پس از نوشتن پیام خود، می‌توانید با نگه‌داشتن دکمه‌ی ارسال، یک ایموجی خاص را انتخاب کنید و این کار افکت انیمیشنی مربوط به آن ایموجی را فعال می‌کند، به طوری که وقتی طرف مقابل صفحه‌ی چت را باز می‌کند، این انیمیشن را مشاهده می‌کند.

در نسخه‌ی رایگان تلگرام، این افکت‌های انیمیشنی به 6 مورد محدود می‌شوند؛ اما در نسخه‌ی پریمیوم، امکان انتخاب از میان صدها افکت متنوع وجود دارد، که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های خود را با جذابیت بیشتری ارسال کنید.

2. قرار دادن کپشن در بالای عکس‌ها

در قابلیت‌های جدید تلگرام، می‌توانید کپشن‌های خود را در بالای عکس‌ها نمایش دهید و برای این کار، پس از انتخاب عکس و نوشتن کپشن، کافی است دکمه‌ی ارسال را کمی نگه دارید تا گزینه‌ی تغییر محل کپشن ظاهر شود و آن را به بالای تصویر منتقل کنید.

3. مدیریت دانلودها در تلگرام با استفاده از دانلود منیجر

اپلیکیشن تلگرام اکنون دارای مدیریت دانلود با دانلود منیجر است که به کاربران امکان می‌دهد دانلودهای خود را در یک جای مشخص به راحتی مدیریت کنند و این به ویژه برای کسانی که اغلب چندین فایل، فیلم و موارد دیگر را دانلود می‌کنند مفید است که با دانلود منیجر، می‌توانید تمام دانلودها را متوقف یا از سر بگیرید.

همچنین می‌توانید دانلودها را اولویت بندی کنید و پس از دانلود فایل، نماد دانلود در بالای صفحه ظاهر می‌شود و برای مشاهده و مدیریت دانلودها می‌توانید روی نماد ضربه بزنید همچنین، می‌توانید روی نوار جستجو ضربه بزنید و Downloads را انتخاب کنید تا فایل‌های دانلود شده فعلی خود را در برنامه تلگرام مشاهده و مدیریت کنید.

نحوه استفاده از دانلود منیجر در اپلیکیشن تلگرام:

برنامه تلگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید و فایلی را دانلود کنید.یک آیکون دانلود جدید در بالا مشاهده خواهید کرد.

  • برای مشاهده تمام دانلودهای فعلی خود در برنامه تلگرام روی آن کلیک کنید.همچنین می‌توانید روی جستجو ضربه بزنید و روی تب Downloads کلیک کنید.

  • در اینجا می‌توانید تمام دانلودهای خود را مدیریت کنید.می‌توانید روی فایل‌های جداگانه ضربه بزنید، دانلود را متوقف کنید، فایل را اولویت‌بندی کنید و موارد دیگر.

4. وارد کردن چت به تلگرام از اپلیکیشن‌های دیگر

تلگرام قابلیت وارد کردن چت را ارائه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد چت خود را از سایر برنامه‌های پیام رسان از جمله واتس اپ به تلگرام وارد کنند.

تمام مکالمات شما به طور خودکار در چت‌های تلگرام بارگذاری می‌شود و می‌توانید از همان جایی که چت را متوقف کرده‌اید شروع کنید. این ویژگی تلگرام برای برنامه‌هایی مانند Line و KakaoTalk مورد استفاده است.

5. پوشه‌های چت تلگرام (Telegram Chat Folder) خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

با این ویژگی تلگرام می‌توانید اشتراک‌گذاری پوشه‌های چت خود را با سایر افراد در تلگرام به اشتراک بگذارید. پوشه‌های چت به شما کمک می‌کند تا چت‌های خود را در برنامه تلگرام سازماندهی کنید. می‌توانید یک پوشه چت برای کار، اخبار یا برای گروه دوستان خود ایجاد کنید و تمام چت‌های فردی مرتبط با آن را به پوشه اضافه کنید. پس از ایجاد، پوشه‌های چت به طور خودکار به صفحه اصلی تلگرام اضافه می‌شوند.

به تازگی تلگرام قابلیت اشتراک گذاری فولدرهای چت را در اپلیکیشن معرفی کرده است. ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا پوشه‌های چت را با یک لینک به اشتراک بگذارند. گیرندگان می‌توانند فوراً با ضربه زدن روی این لینک به همه چت‌های داخل پوشه به اشتراک گذاشته شده بپیوندند.

برای هر پوشه چت می‌توان چندین لینک دعوت ایجاد کرد. هنگام ایجاد پیوند، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام چت را می‌خواهند در پوشه اشتراک گذاری شده قرار دهند. آنها همچنین می‌توانند به لینک یک نام منحصربه‌فرد مانند «اخبار» یا «به‌روزرسانی‌های فیلم» بدهند.

6. تنظیم تایمر جهانی (Global Timer) برای چت‌های تلگرام

ویژگی حذف خودکار همه چت‌ها (Auto Delete All Chats) به شما امکان می‌دهد تایمر حذف خودکار جهانی (global auto delete timer) را تنظیم کنید که به طور خودکار پیام‌ها را در همه چت‌های جدید حذف می‌کند. این بدان معناست که در هر چت جدیدی که شروع می‌کنید یا به آن ملحق می‌شوید، پیام‌ها پس از زمان تعیین‌شده به‌طور خودکار حذف می‌شوند.

با رفتن به منوی جدید در Settings > Privacy & Security > Auto-Delete messages، به راحتی می‌توانید تنظیمات حذف خودکار را به هر یک از چت‌ها انجام دهید.

تلگرام همچنین به شما امکان می‌دهد سابقه چت در یک روز یا در محدوده زمانی خاص را در یک چت حذف کنید. چت را باز کنید، روی تاریخ کلیک کنید، تاریخ‌های دلخواه خود را انتخاب کنید و روی Delete chat history برای آن روزها کلیک کنید. چت به طور خودکار برای یک تاریخ خاص حذف می‌شود.

7. مخفی کردن عکس و فیلم هنگام اشتراک گذاری در تلگرام

برای جلوگیری از ارسال اسپویلرها در چت‌های گروهی تلگرام خود یا غافلگیر کردن شخصی، می‌توانید از قابلیت جدید Hide with Spoilers استفاده کنید که این قابلیت تلگرام به شما امکان می‌دهد قبل از اشتراک گذاری مدیا با دیگران در برنامه تلگرام، آن را مخفی کنید. تلگرام همچنین گزینه قالب بندی اسپویلر را در پیام‌های گروهی ارائه می‌دهد و وقتی مدیایی را با اسپویلر ارسال می‌کنید، تلگرام یک افکت تاری به تصویر اضافه می‌کند که گیرنده می‌تواند برای دیدن آن ضربه بزند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز