دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

8 نشانه که می‌گوید خانواده همسرتان پنهانی از شما متنفر هستند! 

چهارشنبه، 20 تیر 1403
کد خبر: 396745
ساعدنیوز: تعامل با خانواده همسر گاهی اوقات می‌تواند بسیار دشوار باشد بر اساس روانشناسی، هشت نشانه وجود دارد که ممکن است خانواده همسرتان به طور مخفیانه از شما متنفر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، هنگامی که از خانواده همسر خود ناراحت هستید ممکن است فکر کنید آن ها از شما متنفر هستند، با خواندن ادامه مطلب میتوانید تشخیص دهید آیا این فکر واقعیست یا فقط حدس و گمان است.

انتقاد غیرضروری و مداوم از شما

یکی از نشانه‌های کلیدی که نشان می‌دهد خانواده همسرتان ممکن است خیلی از شما خوششان نیاید، این است که انتقادهای مداوم و غیرضروری داشته باشند. این نقد می‌تواند حول سبک زندگی، انتخاب‌های شغلی یا حتی نحوه تربیت فرزندانتان باشد.

انتقاد، به‌ویژه زمانی که سخت‌گیرانه یا مداوم باشد، اغلب مظهر بیزاری یا رنجش است. زمانی که انتقاد به طور مداوم بر سر مسائل بی‌اهمیت متوجه شما می‌شود، احتمال زیادی وجود دارد که این انتقاد بیشتر ناشی از شخصیت آنها باشد.


تلاشی برای شناخت شما نمی‌کنند

اگر خانواده همسرتان علاقه واقعی به شناختن شما نشان نمی‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از نوعی بیزاری باشد. آنها ممکن است برای مکالمه تنها سؤالات سطحی بپرسند، اما درگیر جزئیات موضوعاتی که برای شما مهم است نمی‌شوند یا آنها را به خاطر نمی‌آورند.

این بی‌علاقگی مربوط به این است که آنها ارزش‌ها و علایق شما را درک نکرده یا به آنها علاقه‌ای ندارند.


زبان بدن منفی دارند

تا به حال این جمله را شنیده‌اید که «اعمال بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند؟» زبان بدن انتقال‌دهنده قدرتمند احساسات و نگرش‌ها است.

به عنوان مثال، اگر پدر و مادر همسرتان تماس چشمی محدودی با شما دارند، ضعیف و بی‌حال با شما دست می‌دهند یا تمایل دارند بدن خود را در طول مکالمه از شما دور کنند، می‌تواند نشان‌دهنده احساسات اساسی آن‌ها نسبت به شما باشد.

حتی اعمال به ظاهر کوچک مانند بازوهای ضربدری یا لبخند نزدن می‌تواند نشان‌دهنده ناراحتی یا بی‌علاقگی باشد. شایان ذکر است که تحقیقات نشان می‌دهد که تا 90 درصد از تمام ارتباطات غیرکلامی است. این بدان معناست که نحوه رفتار فیزیکی یک فرد می تواند گویاتر از آنچه واقعاً می گوید باشد.

بنابراین، دفعه بعد که با خانواده همسرتان هستید، به زبان بدن آنها توجه کنید. ممکن است حقیقت را در مورد احساس آنها نسبت به شما آشکار کند.


نداشتن همدلی

وقتی به کسی اهمیت می دهیم، طبیعتاً با او همدردی می کنیم. شادی ها و غم های آنها را احساس می کنیم و می خواهیم در زمان نیاز در کنار آنها باشیم.

اگر خانواده همسرتان نسبت به چالش‌ها یا دستاوردهای شما بی تفاوت به نظر می رسد، ممکن است نشانه آن باشد که نسبت به شما احساسات بدی دارند. به عنوان مثال، اگر روز بدی را در محل کار سپری کرده‌اید یا با یک مسئله شخصی درگیر هستید و به نظر نمی‌رسد که آنها اهمیتی بدهند یا حمایت عاطفی از خود نشان نمی‌دهند، این می‌تواند یک زنگ خطر قابل توجه باشد.

از طرف دیگر، اگر آنها شادی ها یا نگرانی های خود را با شما در میان نگذارند، می تواند نشان دهنده فقدان ارتباط عاطفی باشد. به یاد داشته باشید، همدلی چیزی است که ما را به عنوان انسان پیوند می دهد. فقدان آن در هر رابطه ای، به خصوص در رابطه ای صمیمی مانند خانواده، می تواند نشانه ای از مشکلات اساسی باشد.


شما را از رویدادهای خانوادگی حذف می‌کنند

گردهمایی های خانوادگی، تعطیلات و تولدها زمان هایی هستند که خانواده ها گرد هم می آیند تا جشن بگیرند و خاطره بسازند. طرد شدن از چنین رویدادهایی می تواند فوق العاده آسیب زا باشد.

این احساس به حاشیه رفتن و عدم تعلق به خانواده می تواند دلخراش باشد. موضوع فقط از دست دادن یک مهمانی نیست، بلکه قضیه احساس طرد شدن از چیزی است که به طور طبیعی باید بخشی از آن باشید.

روانشناسی به ما می گوید که طرد شدن یکی از قوی ترین اشکال تنبیه روانی است؛ راهی برای ابراز بیزاری بدون استفاده از کلمات.


بیش از حد نسبت به شریک زندگی شما احساس مالکیت دارند

این نوع مالکیت ممکن است به طرق مختلف ظاهر شود. شاید آنها اصرار دارند که تنهایی با شریک زندگی شما وقت بگذرانند، یا به نظر برسد همیشه در مورد چیزی به کمک آنها نیاز دارند. شاید هم دائماً «روزهای خوب قدیم» قبل از ورود شما به خانواده را یادآوری کنند.

این نوع رفتار می تواند باعث شود که در رابطه خود احساس غریبی کنید. مهم است که به یاد داشته باشید که این موضوع به شما مربوط نیست، بلکه به ناتوانی آنها در رها کردن و پذیرش شخص جدید مربوط می شود.


به مرزهای شما احترام نمی‌گذارند

احترام یک رکن اساسی در هر رابطه است و این شامل احترام به مرزهای شخصی است. اگر پدر و مادر همسرتان مکرراً از مرزهای شما تجاوز می کنند، چه این که بدون اعلام قبلی در خانه ظاهر شوند، چه دخالت در امور تربیتی فرزندان، یا بحث در مورد موضوعاتی که مشخص کرده اید ممنوع است، می تواند نشانه ای از تحقیر از سوی آنها باشد.

این تخلفات ممکن است در ابتدا کوچک و ناچیز به نظر برسند، اما به مرور زمان می توانند افزایش یافته و تنش ایجاد کنند. موضوع فقط در مورد عدم احترام نیست؛ بلکه در مورد این احساس است که احساسات و ملاحظات شما عمدا نادیده گرفته می شوند.

به یاد داشته باشید، حفظ مرزهای سالم برای پیشرفت هر رابطه‌ای ضروری است. بی‌توجهی به این مرزها ممکن است نشان‌دهنده چیزی بیش از نادیده گرفتن آنها باشد.


هرگز از موفقیت‌های شما خوشحال به نظر نمی‌رسند

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است: اگر پدر و مادر همسرتان هرگز برای موفقیت‌ها یا دستاوردهای شما خوشحال به نظر نمی‌رسند، ممکن است نشانه‌ای از عدم علاقه پنهان آنها نسبت به شما باشد.

خواه ارتقای شغلی باشد، هدف شخصی به دست آمده، یا حتی شادی های ساده زندگی، اگر نتوانند در شادی شما سهیم باشند یا دستاوردهای شما را کم اهمیت جلوه دهند، نشانه آشکاری از احساسات آنهاست.

خانواده واقعی پیروزی های یکدیگر را جشن می گیرند، مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک. فقدان اشتیاق یا نادیده گرفتن کامل پیروزی های شما نه تنها آسیب رسان است، بلکه نشانه آن است که چیزی درست نیست.


15 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
لیست جهیزیۀ جالب عروس در عصر قاجار؛ از سنگ‌پای نقره تا شربت‌خوری و چای‌خوری پاریسی+عکس
شاهکار مهندسی در هلند؛ عبور کشتی‌ها از روی بزرگراه در آبگذر ولئومیر/ از تعجب انگشت به دهان می‌مانید!
(فیلم) پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس: اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور می‌کنم کسی شدم ...
(عکس) تصویر جالبی از مسعود پزشکیان و امام جمعه شهید تبریز / وقتی رئیس‌ جمهور منتخب مارک لباسش را نشان آیت‌الله آل‌هاشم می‌دهد
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پادشاه اسپانیا و دختر شیک‌پوشش، سوفیا در جشن قهرمانی یورو 2024+عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اولین واکنش احمدی‌نژاد به ترور نافرجام ترامپ به زبان انگلیسی+عکس