دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

9 دلیل اصلی و تاثیرگذار حجم بالای سفر ایرانیان به ترکیه 

چهارشنبه، 17 آبان 1402
ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و در دسترس بودن آن مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است.افزایش چشمگیر آمار انتخاب این کشور از سوی ایرانیان برای گردشگری، ما را بر آن داشته است تا به مهم ترین دلایل حجم این سفر اشاره کنیم.

ترکیه در سال‌های اخیر برای ایرانیان تبدیل به یکی از مقاصد اصلی گردشگری، سرمایه‌گذاری، کار و تحصیل شده است. بطوری که طی 9 ماه نخست سال 2023 شمار گردشگران خارجی واردشده به ترکیه به حدود 39.2 میلیون نفر رسید که از این رقم 1.9 میلیون نفر به مسافران ایرانی اختصاص دارد. دلایل زیادی برای این حجم از وجود گردشگران ایرانی در ترکیه وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت های مناسب


ترکیه یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری است و رستوران‌ها غذایی با قیمت مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهند. غذا و اقامت در ترکیه قیمت‌های پایینی نسبت به کشورهای اروپایی داشته و همچنین جاذبه‌های رایگان زیادی برای بازدید در این کشور وجود دارد. به عنوان مثال در انتخاب هتل، هتل های مختلف با قیمت های متنوعی وجود دارد که همین تنوع قیمت‌ این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید مدت زمان بیشتری در ترکیه بمانید و بیشتر در این کشور گشت و گذار کنید. به دلایل مختلف دولت و نهادهای تصمیم گیری در حوزه گردشگری در ترکیه با تعریف پکیج‌های مختلف، قیمت تورها را بسیار پایین تعریف و با سود کمتر تعداد بالایی گردشگر را جذب می‌کنند.

غذای بی نظیر ترکیه


شاخص مهم دیگر برای ایرانیان غذای حلال است. غذای اکثر رستوران‌ها در این کشور متنوع است و افراد می‌توانند بر اساس دائقه خود غذای مورد نظرشان را انتخاب کنند. در سراسر ترکیه رستوران های فوق العاده‌ای وجود دارد که غذاهای لذیذ، گوشت خوابانده شده و نان بسیار تازه سرو می کنند. همچنین استفاده از مواد اولیه و سبزیجات در غذا ها و سالاد های ترکی بسیار چشمگیر می باشد. از دلچسب ترین خوردنی های ترکیه ” کباب ترکی و باقلوا ” می باشد. البته غذاهای دریایی لذیذ و پیش غذاهای بسیار خوشمزه و صبحانه های سنتی مفصل این کشور از جمله مواردی است که گردشگران را بارها و بارها به سوی خود می کشاند .

خرید


کشور ترکیه از جمله کشورهای معروف در صنعت مد و پوشاک جهان شناخته می شود بطویکه ترکیه دومین تامین کننده پوشاک در اروپا می باشد. خرید پوشاک و لباس های برند ترک از ترکیه چند سالی است که در کشور ما نیز رواج یافته تا حدی که علاوه بر تجار داخلی، مردم عادی نیز با سفرهای شخصی و کوتاه مدت خود به ترکیه سعی دارند به وسیله محدودیت های حمل بار خطوط هوایی لباس و پوشاک برند ترک را به کشور وارد نموده و کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند. از جمله دلایل برای خرید از ترکیه مخصوصا در حوزه پوشاک می توان به تنوع در قیمت، نوآوری و خلاقیت در طراحی لباس و کیفیت بالا و رعایت استانداردهای بین المللی در تولید پارچه و دوخت لباس اشاره کرد. البته ناگفته نماند که برخی از برندهای مطرح اروپایی که بنا به دلایلی اجازه حضور در ایران را ندارند باعث کشیده شدن ایرانیان برای خرید از این برندها از ترکیه هستند.

فعالیت‌های متنوع


در دسترس بودن سرگرمی‌های زیاد و متنوع یکی دیگر از پتانسیل‌های ترکیه است، از جمله فعالیت های جذاب می توان به قایق سواری، حمام ترکی، وجود زیباترین سواحل در شهرهای ساحلی از جمله بدروم، آنتالیا، ازمیز و فتحیه، تماشا و بازدید از کوه های زیبا در کنار ساحل، جشن های ساحلی ویژه، بالن سواری بر فراز شهر کاپادوکیه اشاره کرد که همه می توانند در طی سفر گردشگران را غرق لذت کنند. همچنین نباید از وجود تفریحات در فضای باز غافل شد که گزینه‌های زیادی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

هتل‌های فوق العاده


هتل های پنج ستاره این کشور با قیمت مناسب در دسترس مسافران است که اکثر این هتل‌ها خدماتی نظیر تفریحات سنتی، حمام ترکی و غذاهای عالی ارائه می‌دهند. بهترین هتل‌های ایران را با هتل‌های معمولی ترکیه می‌توان مقایسه کرد؛ به عنوان مثال هتل 4 ستاره تخصصی اسکی در ارزروم که اروپایی ها برای زمستان به آنجا می‌روند، با همه امکانات در تابستان برابر با قیمت یک هتل درجه 4 در شهر مشهد می‌شود. این تفاوت قیمت بهترین فرصت برای جذب مسافران است.

نیاز نبودن به ویزا


از مهم‌ترین دلایل مردم برای سفر، به ترکیه را شاید بتوان عدم نیاز به تهیه ویزا دانست که به افزایش تعداد گردشگران این کشور منتهی شده است. به این ترتیب، برای تور ترکیه فقط باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشید. همچنین ایرانیان بدون ویزا و اخذ اقامت ترکیه می‌توانند به مدت 3 ماه (90 روز) بدون هیچگونه مشکلی دراین کشور حضور داشته باشند.

مقاصد پروازی زیاد در ترکیه


محدودیت‌های وضع‌شده برای ایران و قیمت بالای هواپیمایی امارات، کیفیت بالا و خدمات مناسب خطوط هواپیمایی ترکیه، 280 مقصد پروازی به 110 کشور جهان و همچنین انجام پرواز مشترک با 40 شرکت هواپیمایی جهان همگی باعث محبوبیت آن بین ایرانیان شده است. از این رو ایرانیان برای سفرهای واسطه‌ای این ایرلاین را گزینه مناسبی می‌دانند.

محوطه‌های باستان شناسی


برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز، ترکیه گزینه‌های متعددی دارد. این کشور پر از مکان‌های باستانی است که قطعا ارزش بازدید را دارند. در مجموع، کشور ترکیه 28 سایت باستان شناسی دارد که نشانگر برخی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است. در ترکیه می‌توانید از خرابه‌های تاریخی و ویرانه‌های باستانی در افسوس، آنتالیا، شهر فراموش شده آنی، شهر باستانی تروی، پناهگاه نوسنگی گوبکلی تپه و شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا بازدید کنید. همچنین علاقمندان به باستان شناسی می توانند از حضور در کاخ ها و زیباترین مساجد استانبول لذت ببرند.

حمایت و پشتیبانی تمام قد دولت


حمایت و پشتیبانی تمام قد دولت از ارائه دهندگان خدمات سفر و گردشگری مانند معافیت‌های مالیاتی و ارائه سوبسیدها و تسهیلات بانکی برای ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی گردشگری از قبیل ایجاد هتلها، شهرکهای و قطبهای گردشگری، توسعه کمیت و کیفیت پروازهای هوایی به مناطق گردشگری داخلی، ایجاد بسترها برای جذب سرمایه گذاران بین المللی و داخلی از جمله دلایل سفر ایرانیان به این کشور است. فارغ از این‌ها باید توجه داشت که سیاست‌های گردشگری ترکیه در کابینه دولت بررسی و مورد توجه ویژه قرار می گیرد و سازمان گردشگری متولی انجام هماهنگی ها و پیگیری های لازم است. سیاستگذاری گردشگری در ترکیه از سطح وزارتخانه فراتر است و در کابینه دولت مطرح می شود. در سند ملی و برنامه های اصلی ترکیه، یکی از زیربخش های مهم، صنعت گردشگری و صنایع وابسته است که با انسجام کامل در ترکیه عملیاتی می شود.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ترجمه تخصصی کتاب
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست