9 ویژگی مشاور کنکور که برای موفقیت دانش آموز ضروریست

  دوشنبه، 01 دی 1399 ID  کد خبر 123517
9 ویژگی مشاور کنکور که برای موفقیت دانش آموز ضروریست
ساعدنیوز: مشاوران تحصیلی افرادی هستند که به دانش آموزان در حل مشکلات تحصیلی و شخصی ، آماده شدن برای امتحانات و کنکور ، پیشرفت تحصیلی ، انگیزه ، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر کمک می کنند و در نهایت آن ها را برای رسیدن به هدف نهایی که همان موفقیت تحصیلی و قبولی در کنکور است، کمک می کنند.

مشاوره با افراد باتجربه و آگاه در هر زمینه ای می تواند به موفقیت فرد کمک کند و سبب شود که فرد به نتیجه مطلوب برسد. در حیطه آموزش و یادگیری نیز داشتن مشاور کنکور بسیار مهم است. مشاوران تحصیلی افرادی هستند که به دانش آموزان در حل مشکلات تحصیلی و شخصی ، آماده شدن برای امتحانات و کنکور ، پیشرفت تحصیلی ، انگیزه ، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر کمک می کنند و در نهایت آن ها را برای رسیدن به هدف نهایی که همان موفقیت تحصیلی و قبولی در کنکور است، کمک می کنند.

تصویر

اهمیت مشاور کنکور:

امروزه داشتن مشاور کنکور به یکی از مهمترین ارکان سیستم آموزشی تبدیل شده است. اگرچه در کشور ما و سیستم آموزشی آن توجه خاصی به مشاوره تحصیلی نمی شود و در مدارس بزرگ و کوچک فقط یک مشاور برای همه دانش آموزان در نظر گرفته می شود ، با این حال وجود مشاور کنکور خوب برای دانش آموزانی که نزدیک به کنکور هستند بسیار حیاتی و مهم است. داوطلبان باید همراه با یک مشاور خوب ، آگاه و باتجربه دوران کنکور را طی کنند. مشاوران کنکور می توانند با برنامه ریزی در درس دانش آموزان و داوطلبان، آموزش نحوه ی یادگیری دروس، برنامه ریزی گام به گام، تعیین اهداف، نحوه ی تست زنی و شرکت در کنکور و... کمک شایان به آن ها در مسیر کنکور کنند. لازم به ذکر است که علاوه بر مسائل درسی، میتوانند در رابطه با مشکلات مربوط به روح و روان داوطلبان و دانش آموزان به آنها کمک می کنند.

آسیب های نداشتن مشاور کنکور:

تصویر

بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکور، به دلیل نداشتن برنامه ریزی و نداشتن مشاور خوب در سال کنکور، دچار آسیب های فراوانی می شوند. آنها حتی علی رغم تلاش هایی که میکنند، نتیجه ی دلخواهشان را نمیگیرند که باعث نارضایتی انها می شود. همچنین خیلی از خانواده ها به دنبال یک مشاور کنکور خوب و قابل اطمینان هستند و به دلیل آینده ی فرزندانشان به سادگی به هر مشاوری اعتماد نمیکنند.

برای این که انتخاب یک مشاور تحصیلی در زمینه کنکور، باید به نکات مهمی توجه شود تا در این مرحله ی حساس به خوبی نتیجه حاصل شود. در این مقاله سعی می کنیم در مورد ویژگی ها و وظایف یک مشاور تحصیلی کنکور بیان کنیم.

ویژگی های مشاور تحصیلی خوب:

امروزه افراد زیادی هستند که فارغ از رشته تحصیلی، خود را به عنوان مشاور تحصیلی و مشاور کنکور معرفی می کنند! اما باید بدانید که همه توانایی مشاوره دادن به داوطلبان کنکور را ندارند و فقط کسی که ویژگی های زیر را دارد می تواند راهنمای خوبی باشد.

1- شناخت اولیه صحیح و کافی از دانش آموز توسط مشاور:

در هر زمینه ای ، بدون شناخت کافی در آن ، نمی توان نتیجه مطلوبی گرفت. در کار مشاور تحصیلی نیز به همین صورت است. به عبارتی یک مشاور کنکور ابتدا باید اطلاعاتی از دانش آموز داشته باشد سپس با تحلیل صحیح و لحاظ کردن تمام این اطلاعات تصمیمی در خور و نتیجه بخش اتخاذ کند و نتیجه موفقیت آمیزی به دانش آموز بدهد. این اطلاعات می تواند شامل حالات و علایق دانشجویی، شرایط خانوادگی و شرایط آموزشی باشد.

2- شناخت عادت های دانش آموز:

یکی از بزرگترین غول های زندگی هر فرد ، غول عادات است. این عادت می تواند سخت ترین کار را تسهیل کند یا سبک زندگی فرد را بر اساس راحتی یا اهداف غلط تنظیم کند. این بدان معناست که شما ممکن است به دلیل عادت های روزمره ، وقت زیادی را از دست دهید یا کاری در زمان کمتری را انجام دهید. به عنوان مثال ، ممکن است به شبکه اجتماعی اینستاگرام عادت کرده باشید و پست های دوستان یا اقوام خود را چک کنید ، بنابراین این فعالیت را بیشتر روزها با از دست دادن وقت و زمان خود در مدت بسیار طولانی انجام می دهید. از طرف دیگر ، ممکن است شما به تمرین صبحگاهی عادت کرده باشید به گونه ای که ناخودآگاه صبح از خواب بیدار شوید و بدون اینکه این فعالیت برایتان سخت باشد ، انجام می دهید. بنابراین سعی کنید فعالیت های مثمر را به عادت خود تبدیل کرده و عادت های بد را از برنامه روزانه خود حذف کنید. یک مشاور کنکور خوب قطعاً عادات روزانه ، هفتگی و ماهانه شما را پوشش خواهد داد.

3-تسلط مشاور کنکور بر روی مباحث انگیزشی:

یکی از مهمترین فاکتور های یک مشاور تحصیلی خوب دادن امید و انگیزه به دانش آموزان است. در صورتی که دانش آموزی دچار مشکل شده باشد، مشاور تحصیلی باید بتواند بر روی دانش آموز تاثیر گذاشته و انگیزه ی ادامه کار را در دانش آموز ایجاد کند.

4- علم و دانش کافی در مورد روش های صحیح مطالعه و یادگیری:

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مشاور تحصیلی باید داشته باشد، این است که به دانش آموزان یاد بدهد چگونه هدفمند مطالعه کنند. تکنیک های مطالعه و یادگیری، یادداشت برداری، خلاصه نویسی و چگونگی پاسخ به تست های کنکور را بلد باشد و این دانش و مهارت خود را به افراد منتقل کند.

5- پیگیر بودن مشاور کنکور و ندادن برنامه ی درسی مشترک:

یک مشاور تحصیلی خوب نباید به تمامی دانش آموزانش برنامه ی یکسانی دهد. اگر به این شکل باشد نشان می دهد مشاور برای دانش آموز زمان کافی را نمیگذارد. در واقع حتی اگر در ابتدای کار برنامه ها مشترک بود بعد از گذشت مدتی از زمان مشاوره نباید برنامه های اشخاص با یکدیگر یکسان باشد. پیگیر بودن مشاور نیز بسیار مهم میباشد. سعی شود با مشاور تحصیلی انتخاب شود که حداقل در بازه های زمانی کوتاه با دانش آموز در تماس بوده و آنها را فراموش نکند. مشاور خوب کسی است که از شرایط های فردی تک تک دانش آموزانش آگاهی داشته باشد.

6- تسلط به مباحث برنامه ریزی تحصیلی:

یکی دیگر از ویژگی های مهم مشاور کنکور این میباشد که به مسائل برنامه ریزی تحصیلی احاطه ی کامل داشته باشد. یک مشاور در صورتی که به این موضوعات تسلط کافی نداشته باشد ، در صورتی که دانش آموز در موضوعات مختلف برنامه ریزی مشکلی پیدا کند ، راهکار های آکادمیک و مناسبی به این دانش آموز داده نمی شود.

7- تجربه بالا در کنار آگاهی از تکنیک های جدید مشاوره تحصیلی:

تصویر

بدون شک ، توجه به قدمت مراکز مشاوره تحصیلی و تجربه غنی مشاوران کتکور یکی از بزرگترین معیارها در هنگام انتخاب مرکز مشاوره تحصیلی است. در حقیقت ، مشاورانی با سالها تجربه در برنامه ریزی درسی و ردیابی دانش آموزان می توانند موثرتر باشند. سطح بالای تجربه مشاور تحصیلی به ویژه در روزهای دشوار و مواقعی که دانش آموز خسته و ناامید است مهم است. این تجربه بالا در گفتگوهای مشاور و در جلسات مشاوره تحصیلی منعکس شده و به دانش آموزان اطمینان خاطر می بخشد. اما متأسفانه برخی از مشاوران تحصیلی قدیمی که سالها تجربه مشاوره در کنکور را دارند ، به همان تجربه و رزومه چندین ساله راضی هستند و بر این اساس خود را بهترین مشاور تحصیلی کشور می دانند. در حالی که روش های تدریس و مشاوره اولیه به طور مداوم در حال به روز شدن است ، هر روز تکنیک های جدید آموزشی در سراسر جهان ارائه می شود. بنابراین ، ملاک بعدی برای انتخاب یک مشاور علمی خوب ، داشتن تجربه گسترده همراه با دانش فنون مدرن مشاوره تحصیلی است.

8- مدیریت استرس و فشار:

مسئله بعدی که در برنامه کنکور و آزمون کنکور بسیار مهم است، کنترل استرس و فشار روانی است که به دانش آموزان وارد می شود. یک مشاور کنکور خوب باید بتواند این استرس ها و تنش ها را مدیریت کند و روش های روبه رو شدن با کنکور، مدیریت استرس در طول درس خواندن یا آزمون های آنلاین کنکور و کنکور اصلی را به دانش آموز آموزش دهد.

9- تربیت یک شخص خودآگاه و توانا توسط مشاور کنکور:

مشاور کنکور خوب ، مشاوره ای است که دانش آموز را پس از مدتی از جهت و وابستگی خارج می کند. این به این معنی است که یک مشاور تحصیلی خوب علاوه بر کمک به بهبود توانایی علمی دانش آموز ، باید از او فردی توانمند و قدرتمند بسازد که دیگر نیازی به برنامه ریزی مشاور ندارد و درمطالعه به خودشناسی رسیده است و می تواند مسیر را به خوبی تحلیل کند و همچنین قادر به کنار آمدن با مشکلات تحصیلی باشد. بنابراین مشاوره تحصیلی باید با خودشناسی و اعتبار دانش آموز همراه باشد.

وظایف مشاور کنکور:

از طریق مشاوره تحصیلی می توان توانایی ها و محدودیت های دانش آموزان را شناسایی و از امکانات موجود نهایت استفاده را برد. یک مشاور کنکور می تواند دانش آموزان را به سمت رشته تحصیلی و دانشگاه مربوطه سوق دهد و استعدادها و توانایی های آنها را به درستی شناسایی کند. مشاور آموزشی باید جهت رفع برای حل مشکلات تحصیلی ، خانوادگی ، روانی و اطمینان از ثبات عاطفی افراد.با معلم ، خانواده و افراد مربوط در ارتباط باشد. همچنین مشاوران کنکور علاوه بر کوشش در حل مشکلات دانش آموزان ، باید با خانواده داوطلب خود رابطه دوستانه برقرار کنند. داوطلب در در خانه و در کنار خانواده تحصیل می کند ، بنابراین جو در خانواده و مسئولیت های والدین در این زمینه بسیار تأثیرگذار است. بنابراین ، مشاوران کنکور باید با خانواده دانش آموزان دیدار کنند و درباره مسائل خانوادگی که بر تحصیل دانش آموز تأثیر می گذارد و شرایط را برای دانش آموزان فراهم می کنند ، بحث و گفتگو کنند.

بهترین موسسه مشاوره کنکور :

موسسه آیدی نوین در کنکور ۹۸ و ۹۹ بیش از ۵۰ دانش آموز رو توانسته به رتبه های ۲ رقمی و ۳رقمی و قبولی های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی ، مهندسی های تاپ، حقوق و روانشناسی و … برساند. در صورتیکه قصد ارتباط با مشاورین رتبه برتر آیدی نوین را دارید و میخواهید با بهترین موسسه مشاوره کنکور در ایران و تهران همگام شوید وارد سایت آیدی نوین شوید.

idnovin.com

چه کسانی از طریق این مشاوره کنکور موفق شدند؟

اسامی قبولی ها و رتبه های برتر موسسه را میتوانید در تصاویر زیر مشاهده کنید:

رتبه های برتر:

تصویر

قبولی های برتر:

تصویر

دانش آموزان عزیز تهرانی جهت دریافت مشاوره میتوانند هم بصورت حضوری در دفتر مرکزی موسسه آیدی نوین و هم بصورت غیرحضوری و آنلاین از خدمات مشاوره و برنامه ریزی آیدی نوین استفاده نمایند. عزیزانی که در سایر شهرهای ایران (بجز تهران) نیز قرار دارند میتوانند برنامه ریزی خود را تحت نظارت مستقیم بهترین مشاورهای تحصیلی آیدی نوین، بصورت تلفنی و آنلاین دریافت نمایند.

نتیجه گیری:

حال که با نیاز به مشاور کنکور آشنا و از ویژگی های یک مشاور حرفه ای مطلع شدید ، می توانید مشاوران را ارزیابی کرده و بهترین مشاور علمی را مطابق خواسته خود انتخاب کنید. بنابراین ، شما باید بدانید که داشتن مشاور تنها راه عبور سریع و آسان در کنکور است و شما هستید که موفقیت اصلی را تعیین خواهید کرد. پس امید ، انگیزه و تلاش خود را از دست ندهید و برای رسیدن به هدف از تمام ابزارهای اطراف خود استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین عکس از رییس جمهور شهید قبل از پرواز آسمانی برای تشییع پیکرت همین یک عکس کافیست ...+عکس/ جهان گریست با این قاب (تصویر) کدام یک از مقامات به مراسم تشییع رئیس جمهور آمدند؟ آخرین تصویر از چهره آیت الله آل هاشم در تابوت +عکس/ هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای خانه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم سلیمانی+ویدیو شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه در جوانی+عکس قابی سنگین از داغداری دختر سردار سلیکانی و شهید رئیسی/ اشک های جگرخراش دختر برای پدر چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور آماده سازی محل خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس آیت الله علم الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید رئیسی+عکس اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
تیتر امروز   
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟