دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

عادات عجیب و غریبی که افراد مشهور داشتند! 

چهارشنبه، 08 اسفند 1397
ستاره‌ها از دور روشن و زیبا می‌درخشند. اما وقتی نزدیکتر شوید، غیرقابل تحمل می‌شوند. همین درمورد افراد مشهور و خلاق‌ترین نابغه‌هایی که روی این سیاره زندگی می‌کنند هم صدق می‌کند.

استنلی کوبریک

استنلی کوبریک کمال گرای سرسختی بود که فیلم‌هایی مثل ادیسه فضایی، پرتقال کوکی و درخشش را کارگردانی کرده است. اما با اینکه در زندگی شخصی‌اش بسیار منزوی و گوشه گیر بوده، واقعا عاشق حیوانات بوده است. در برهه‌ای از زندگیش ۱۶ گربه در خانه او زندگی می‌کردند و حتی وارد اتاق کارش می‌شدند. اما علاقه او به حیوانات به همین جا محدود نشد و مجموعه اش را با ۷ سگ گلدن رتریور و ۴ الاغ کامل کرد.

 

لئوناردو داوینچی

داوینچی نقاش، مهندس، نویسنده، مجسمه ساز، مخترع، معمار، پیشگام در آناتومی انسان، عاشق حیوانات و احتمالا یکی از مشهورترین گیاهخوارانی تاریخ بوده است. به نظر می‌رسد هیچ کاری نیست که داوینچی انجام نداده باشد، جز یک چیز: خواب! او علاقه زیادی به خواب نداشت و بعد از انجام تحقیقات دقیق، چرخه خواب چندمرحله‌ای را آغاز کرد. به عبارت دیگر، خواب داوینچی از چند چرت کوتاه در شبانه روز تشکیل می‌شد. مرد رنسانس بودن آسان نیست.

 

لئو تولستوی

غول ادبیات روسیه، لئو تولستوی نه تنها کتاب‌های بزرگی نوشت بلکه زمانی که زنده بود هم اهمیت تاریخی داشت. باوجود اینکه به بالاترین طبقات اجتماعی تعلق داشت، شروع به تحقیق درباره روحیه جامعه‌ای کرد که در آن زندگی می‌کرد و مسیر خودش را آغاز کرد. او گیاهخوار شد و ثروتمند بودنش را نادیده گرفت. او لباس‌ها و کفش‌های فقیرانه می‌پوشید که خودش درست کرده بود، هرچند ماهرانه نبود.

 

میکلانژ

کلیسای سیستین در شهر واتیکان شاید پاک و آسمانی باشد، اما خالق آن میکلانژ یکی از مهمترین نام‌ها در تاریخ هنر غرب این طور نبود و بهداشت را رعایت نمی‌کرد. میکلانژ با کفش‌ و لباس‌‌های بیرون می‌خوابید، بدون اینکه آن‌ها را چند روز از تن درآورد. او از حمام کردن اجتناب می‌کرد و حتی آن را برای سلامتی خطرناک می‌دانست. البته شاید حق با او باشد، چون ۸۹ سال عمر کرد

 

آلبرت کامو

ستاره فرانسوی قرن بیستم، آلبرت کامو بود که سیگار کشیدن را جذاب کرد و گربه‌ای به نام سیگار داشت. او نویسنده‌ برنده جایزه نوبل، فیلسوق، فعال سیاسی، ژورنالیست، عاشق فوتبال و و یکی از طرفداران واقعا بزرگ حیوانات بود. وقتی او به نیویورک سیتی رفته بود، از باغ وحش پارک مرکزی دیدن کرد، آن هم نه یک بار، نه دوبار، بلکه بیست بار!

 

ویرجینیا وولف، فردریش نیچه

اگرچه این دو شخصیت ظاهرا چیز‌ مشترک زیادی ندارد، اما مدرنیست بریتانیایی، ویرجینیا وولف و فیلسوف آلمانی نیچه هر دو ایستاده می‌نوشتند و این را تنها راه درست دستیابی به معنا می‌دانستند.

 

پابلو پیکاسو

اول از همه نام کامل این هنرمند است که عجیب است: «Pablo Diego José Francisco de Paula Juan Nepomuceno María de los Remedios Cipriano de la Santísima Trinidad Ruiz y. Picasso» او هنر را برای همیشه تغییر داد، منتقدان را نادیده گرفت و حتی از پلیس مخفی نازی نمی‌ترسید. اما در زندگی شخصی خود نفوذناپذیر بود، چون همه جا با خودش اسلحه حمل می‌کرد، بنابراین افراد زیادی جرات نداشتند به این ستاره اسپانیایی عصبانی نزدیک شوند.

 

لودویگ ون بتهوون

بتهوون «سمفونی نهم» را نوشت که اکنون سرود اتحادیه اروپاست. او ناشنوا بود و برای اینکه به چنین ستاره‌ای در تاریخ موسیقی تبدیل شود به نظم نجومی نیاز داشت. بتهوون هر روز صبح ۶۰ دانه قهوه را با دست می‌شمرد و با آن قهوه درست می‌کرد. همچنین بعد از کار، آب سرد روی سرش می‌ریخت.

 

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !