دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / علمی /

آیاگل زیبایی که باعث ایست قلبی می شود رامی شناسید؟ 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
کد خبر: 366583
سال هاست پژوهشگران با تشریح ماده فوق العاده سمی و کشنده گیاه «خرزهره» که روی بافت قلب اثر می گذارد، هشدار می دهند با وجود آنکه این گیاه گل های بسیار زیبایی دارد اما تماس با آن می تواند موجب ایست قلبی، ایجاد ضربات نامنظم قلب و حتی در مواردی منجر به مرگ شود. همه‌ی دوستان خصوصاعلاقمندان به گل رابه مطالعه این مطلب توصیه می کنیم. باماهمراه شوید.

خرزهره ، گل زیبایی که باعث ایست قلبی می شود!

سال هاست پژوهشگران با تشریح ماده فوق العاده سمی و کشنده گیاه «خرزهره» که روی بافت قلب اثر می گذارد، هشدار می دهند با وجود آنکه این گیاه گل های بسیار زیبایی دارد اما تماس با آن می تواند موجب ایست قلبی، ایجاد ضربات نامنظم قلب و حتی در مواردی منجر به مرگ شود.

آمارها نشان می دهد مسمومیت با گیاه خرزهره به خصوص در کشورمان ایران، اتفاقی بسیار شایع است، زیرا این گیاه به صورت گسترده در دسترس عموم قرار دارد. بسیاری از افراد این گیاه را در باغچه خود می کارند، زیرا معتقدند که خرزهره موجب می شود پشه ها از محیط منزل دور شوند، همچنین این گیاه به وفور در خیابان ها و پارک ها نیز مشاهده می شود، بنابراین آگاهی از خطراتی که می تواند سم موجود در آن داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سم خرزهره

لازم به ذکر است تمامی قسمت های این گیاه اعم از گل، دانه ، برگ و ساقه حاوی یک ماده سمی است که اثری شبیه به دارویی مانند دیگوکسین (دارویی که نیروی انقباضی قلب را افزایش و هدایت الکتریکی آن را کاهش داده و در درمان آرتیمی های قلبی از آن استفاده می شود) دارد که می تواند برای قلب مشکلاتی جدی ایجاد کند و حتی منجر به مرگ شود، به همین جهت توصیه می شود که اگر در باغچه منزل این گیاه را دارید و یا اگر در پارک آن را کاشته اند، به کودکان آموزش دهید تا آن را بو یا به دهانشان نزدیک نکنند چرا که در صورت تماس با این ماده به شدت سمی، نیاز به درمانی اختصاصی است که هزینه بسیار بالایی دارد و گاهی ممکن است تا شروع درمان زمان زیادی برده و منجربه مرگ شود.

پ.پیام./.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ رمزگشایی از نمادهای ایران باستان در نقوش درختان سرو و گل‌های 12 پر حکاکی شده در تخت‌جمشید
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل سابمیت مقاله
(ویدیو) روزی که اشک تختی درامد!/ خاطره ای دردناک از المپیک رفتن جهان پهلوان تختی که شما نمیدانستید!!
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) وقتی از سوتی های عجیب مادربزرگ ها در برنامه جوکر 2 میگن / متین ستوده و گیتی قاسمی یه سوتی از مامان بزرگشون گفتن که بقیه تا مرز ترکیدن رفتن 😂😂
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه