دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / نظام وظیفه / قوانین و مقررات / معافیت تحصیلی /

آیین نامه اجرائی معافیت تحصیلی دانش آموزی خدمت نظام وظیفه عمومی 

پنجشنبه، 23 آذر 1396
کد خبر: 1140
ساعدنیوز:آئین نامه اجرائی معافیت تحصیلی دانش آموزی قانون خدمت نظام وظیفه عمومی ناجا که در تاریخ 1364/05/09تصویب شده است.

آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی قانون خدمت سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

ماده 1 آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی:

دانش آموزان دانشسراها و دانش آموزان چهارساله آخر دوره متوسطه و هنرجویان هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به کسانی اطلاق می‌شود که طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش به طور روزانه یا شبانه به تحصیل اشتغال داشته و ارزش تحصیلی آنان به تایید وزارت آموزش و پرورش دیپلم کامل متوسطه یا معادل آن شناخته شود.

ماده 2 آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی:

اشخاص مذکور در ماده 1 این آئین نامه که به سن مشمولیت (ورود به 19 سالگی) رسیده به تحصیل اشتغال داشته باشند می‌توانند تا پایان دوره تحصیلی که حدکثر تا سن 24 سال تمام خواهد بود از معافیت تحصیل استفاده نمایند.

ماده 3 آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی​​​​​​​:

تقاضای معافیت تحصیلی دانش آموزان و هنرجویان و دانش آموزان دانشسراها که در مؤسسات آموزشی تابع وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال دارند از طریق ادارت و نواحی و مناطق ان وزارتخانه به عمل آمده و معافیت تحصیلی به وسیله سازمان‌های وظیفه عمومی مستقر در محل سازمان‌های آموزشی مذکور صادر می‌گردد.

ماده 4 آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی​​​​​​​:

ادارات و نواحی و مناطق آموزش و پرورش موظفند به محض اینکه دانش آموزش به سن مشمولیت رسید به طور انفرادی برای او از سازمان وظیفه عمومی مستقر در محل تقاضای معافیت تحصیلی آنان را صادر و به مرجع متقاضی ارسال و حوزه وظیفه محل تولد مشمول را در جریان امر قرار دهند. 
معافیت تحصیلی صادره در سال‌های بعد بدون نیاز به اعلام با سازمان‌های وظیفه عمومی توسط ادارات و نواحی مناطق آموزش و پرورش کنترل و تمدید خواهد شد.

تبصره: محصلینی که ضمن تحصیل در دوره راهنمائی به سن مشمولیت برسند حق استفاده از معافیت تحصیلی را ندارند به استثنای دانش آموزان دوره راهنمائی و همچنین آن عده از دانش آموزان دوره راهنمائی که عقب افتادگی ناشی از حضور در جبهه داشته یا خواهند داشت که در این صورت برای جبران عقب افتادگی مذکور معادل سال‌های حضور در جبهه با تشخیص معاونت امور جنگ وزارت آموزش و پرورش به سقف سن تحصیلی آنها افزوده می‌شود و پس از ورود به دبیرستان در مورد آنان برابر ماده 4 و با رعایت ماده 2 این آئین نامه اقدام و مدت اضافی از هر سال نیز یک سال محاسبه خواهد شد.

ماده 5 آیین نامه معافیت تحصیلی دانش آموزی​​​​​​​:

ادارات و مناطق و نواحی آموزش و پرورش موظفند به محض فراغت از تحصیل یا ترک تحصیل دانش آموزان مراتب را ضمن اعاده کارت معافیت تحصیلی به سازمان وظیفه عمومی صادر کننده آن اعلام دارند تا معافیت تحصیلی لغو و به وضع مشمولیت آنان رسیدگی شود.

تبصره: تبصره عدم حضور غیر موجه دانش آموزان بیش از 3 ماه متوالی در مؤسسه آموزشی یا اخراج از آن از نظر مشمولیت ترک تحصیل تلقی خواهد شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان