چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید

  یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
چند روش مؤثر و طبیعی برای پوشاندن موهای سفید
در این مقاله از مجله‌ی ساعد نیوز قرار است چند روش طبیعی فوق‌العاده برای پوشاندن موهای سفید را در اختیارتان قرار دهیم. تا پایان این مقاله در کنار ما باشید.

بسیاری از افراد، به‌ویژه زنان با دیدن موهای سفید خود در آینه حسابی ناراحت می‌شوند و احساس پیری می‌کنند. ظاهر شدن موهای سفید یک موضوع طبیعی است که همه‌ی افراد دیر یا زود آن را تجربه می‌کنند. اگر شما هم از موهای سفید خود متنفر هستید و می‌خواهید هر طور شده آن‌ها را بپوشانید، مقاله‌ی درستی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید.

ترفندهای طبیعی برای پوشاندن موهای سفید


اگر می‌خواهید موهای سفید خود را بپوشانید، از روش‌های ذکر شده در ادامه‌ی مقاله استفاده کنید.

1. ماسک حنا و آمله

آمله و حنا هر دو مو را به‌طور طبیعی رنگ می‌کنند. علاوه بر این در مرطوب کردن مو مفید هستند و مو را تغذیه می‌کنند. می‌توانید برای پوشاندن موهای سفید خود از ماسک زیر استفاده کنید.

مواد لازم

  • خمیر حنای تازه: یک فنجان

  • پودر آمله: سه قاشق چای‌خوری

  • پودر قهوه: یک قاشق چای‌خوری

  • دستکش

  • براش

طرز استفاده

  1. یک کاسه‌ی پلاستیکی بردارید و خمیر حنا‌ی تازه، پودر آمله و پودر قهوه را خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. اگر خمیر ایجاد شده خیلی غلیظ شد، می‌توانید مقداری آب به آن اضافه کنید.

  2. دستکش دست کنید و مخلوط را با استفاده از براش روی موهای خود قرار دهید. حتما مخلوط را روی موهای سفید خود بمالید.

  3. اجازه دهید مخلوط به مدت تقریبا 60 دقیقه روی موهایتان بماند‌ تا خشک شود.

  4. در پایان موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات ملایم بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

ماهی یک بار از مخلوط بالا استفاده کنید.

حنا

2. چای سیاه


چای سبز مو را تیره می‌کند و علاوه بر این به موها درخشندگی هدیه می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود چای سیاه یک گزینه‌ی عالی برای رفع کدری مو به شمار برود. اگر می‌خواهید موهای سفید خود را بپوشانید، از مخلوط زیر استفاده کنید‌.

مواد لازم

  • چای سیاه: دو قاشق چای‌خوری

  • آب جوش: یک فنجان

طرز استفاده

  1. چای سیاه را در یک فنجان آب داغ قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا چای رنگ پس دهد.

  2. چای را کنار بگذارید تا خنک شود.

  3. زمانی که چای خنک شد، آن را روی موهای خود بمالید‌.

  4. 60 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را با آب بشویید. لازم نیست از شامپو استفاده کنید.

هر چند وقت یک بار؟

هر دو هفته یک بار برای استفاده از روش خانگی ذکر شده در بالا کافی است.

چای

3. حنا


حنا به‌عنوان یک رنگ موی خانگی شناخته می‌شود. این ترکیب حاوی خواص ضدقارچی و ضدباکتریایی است و نه تنها موهای شما را تیره می‌کند، بلکه PH کف سر را به حالت عادی برمی‌گرداند و تولید چربی را متعادل می‌کند.

مواد لازم

  • چای سیاه: دو قاشق چای‌خوری

  • پودر حنای خالص: چهار قاشق غذاخوری

  • آب لیموترش تازه: یک قاشق غذاخوری

  • پودر آمله: یک قاشق غذاخوری

  • برس

  • دستکش

طرز استفاده

  1. پودر حنا را در یک فنجان آب بریزید و اجازه دهید به مدت 8 ساعت در آب خیس بخورد. می‌توانید حنا را طی شب در آب قرار دهید‌.

  2. صبح روز بعد چای سیاه را در آب جوش بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا رنگ پس دهد. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

  3. زمانی که چای خنک شد، مخلوط حنا را به آن اضافه کرده و مواد‌ را با هم مخلوط کنید. آب لیموترش تازه و پودر آمله را درون مواد بریزید و آن‌ها را خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و یک‌دست ایجاد شود.

  4. بعد از اینکه دستکش دست کردید، مخلوط را با استفاده از براش روی موهای خود، به‌ویژه قسمت‌هایی که سفید شده‌اند بمالید‌.

  5. 60 دقیقه صبر کنید تا مخلوط خشک شود‌.

  6. موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

یک بار در ماه از مخلوط بالا برای پوشاندن موهای سفید خود استفاده کنید.

حنا

4. برگ مریم گلی


برگ‌های مریم گلی یکی از مفیدترین ترکیبات برای پوشاندن موهای سفید به شمار می‌روند. این گیاه رنگ طبیعی مو را به حالت اولیه برمی‌گرداند و به رشد موهای تیره کمک می‌کند.

مواد لازم

  • برگ مریم گلی: یک مشت

  • آب: دو فنجان

طرز استفاده

  1. برگ‌های مریم گلی را در دو فنجان آب بجوشانید. اجازه دهید مخلوط برای چند دقیقه در آب بماند. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

  2. مخلوط خنک شده را روی موهای خود بمالید. حتما اطمینان حاصل پیدا کنید که مخلوط روی کل موهایتان قرار گیرد.

  3. اجازه دهید مخلوط به مدت 2 ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

برای پوشاندن موهای سفید خود یک بار در هفته از روش خانگی بالا استفاده کنید.

مریم گلی

5. روغن نارگیل و آب لیموترش


روغن نارگیل و آب لیموترش جلوی سفید شدن مو را نمی‌گیرند، بلکه از طریق حفظ سلول‌های رنگدانه‌ی موجود در فولیکول‌های مو عارضه‌ی ذکر شده را به تأخیر میندازد‌.‌

مواد لازم

  • روغن نارگیل: دو قاشق غذاخوری

  • آب لیموترش تازه: یک قاشق غذاخوری

طرز استفاده

  1. روغن نارگیل و آب لیموترش تازه را در یک کاسه بریزید و مخلوط به دست آمده را روی موهای خود بمالید.

  2. مخلوط را به‌خوبی روی کف سر خود ماساژ دهید و کم‌کم به سمت نوک موهایتان بروید.

  3. زمانی که مخلوط را روی موهایتان مالیدید، 30 دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو بار در هفته از مخلوط بالا استفاده کنید.

مو

6‌. برگ‌های کاری


برگ‌های کاری می‌توانند به حفظ ملانین موجود در فولیکول‌های مو کمک کنند. علاوه بر این از طریق افزایش سلامت کف سر رشد مو را زیاد می‌کند.

مواد لازم

  • روغن نارگیل: سه قاشق غذاخوری

  • برگ‌های کاری: یک مشت

طرز استفاده

  1. یک قابلمه بردارید و روغن نارگیل و برگ‌های کاری را درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید مخلوط برای چند دقیقه روی حرارت بماند تا یک ته‌مانده‌ی سیاه رنگ شکل بگیرد.

  2. زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مخلوط خنک شود.

  3. زمانی که روغن خنک شد، آن را روی کف سر خود ماساژ دهید. از کف سر خود شروع کنید و به سمت نوک موهایتان بروید.

  4. زمانی که کل موهایتان را با مخلوط ذکر شده پوشاندید، 60 دقیقه صبر کنید.

  5. در پایان موهایتان را با یک شامپوی بدون سولفات بشویید.

هر چند وقت یک بار؟

دو تا سه بار در هفته برای استفاده از مخلوط بالا کافی است.

برگ

توصیه‌هایی برای پوشاندن موهای سفید


اگر قصد دارید موهای سفید خود را بپوشانید، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

موی سفید

1. مواد غذایی غنی از ویتامین را مصرف کنید


دنبال کردن رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای حفظ سلامت موها ضروری است. اگر تغذیه‌ی درستی نداشته باشید، دچار سفید شدن زودرس موها می‌شوید.

2. بدنتان را هیدراته نگه دارید


نوشیدن مقدار زیادی آب سموم را از بدن خارج می‌کند و موها را سالم و نرم نگه می‌دارد.

3. سیگار کشیدن را ترک کنید


به احتمال زیاد در مقالات مختلف درباره‌ی مضرات وحشتناک سیگار کشیدن خوانده‌اید. سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی سفید شدن مو به شمار می‌رود. ترک سیگار به پیشگیری از سفید شدن مو کمک می‌کند.

4‌. جو دوسر بخورید


جو دوسر یکی از منابع عالی بیوتین به شمار می‌رود. بیوتین یک ویتامین ضروری محسوب می‌شود که بدن برای حفظ سلامت موها به آن نیاز دارد.

سخن آخر


وقتی موهای سفیدمان را می‌بینیم، حسابی احساس پیر شدن می‌کنیم. سفید شدن مو اتفاقی است که با افزایش سن برای تمام زنان و مردان رخ می‌دهد. اگر می‌خواهید موهای سفید خود را بپوشانید، می‌توانید از ترفندهای خانگی استفاده کنید. در مقاله‌ای که امروز در مجله‌ی ساعد نیوز برای شما آماده کردیم، شما را با این راهکارها آشنا کردیم. از جمله ترفندهای آسان و اثرگذار برای پوشاندن موهای سفید می‌توانیم به استفاده از پودر حنا، آمله، روغن نارگیل و آب لیموترش، چای سیاه، آب گیاه مریم گلی و… اشاره کنیم. حتما از این راهکارها استفاده کنید و نظر خود را درباره‌ی اثربخشی آن‌ها در بخش کامنت‌ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات! (3 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (2 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) اسامی 20 نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره جالب «نرگس» سریال خانه به دوش بعد 20 سال در کنار همسرش+ عکس صحبت های زیبا و قابل تامل شهرام قائدی + ویدیو/ با این 2 دقیقه میشه ساعتها اشک ریخت فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 تغییر چهره «سمیه» فیلم ابد و یک روز بعد 9 سال+ عکس روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از روزی که ترور شد+ویدیو/ از نحوه اصابت گلوله تا بردن به بیمارستان و عمل جراحی فقط کدبانو ها این جاهای خونه رو جاروبرقی میکشن انتقاد صریح آیت الله آل هاشم از تعطیلی برنامه های پربازدید صداوسیما+ویدیو/ میدان دادن به نیروهای انقلابی رونق شبکه های ماهواره را کم میکند اولین سفر خارجی شهید خدمت، سیدابراهیم رئیسی به کدام کشور بود؟ تغییر چهره جذاب یوسف سریال لحظه گرگ و میش بعد از 6 سال/ از زمین تا آسمون فرق کرده+عکس رونمایی جورجینا از کیف و جواهرات لوکس و لاکچری‌اش/ رستوران گردی خاص در عربستان+عکس راه های آسان برای برق انداختن دیوار آرزوی خواننده معروف که بعد از 45 سال توسط سیدابراهیم رئیسی برآورده شد+ویدیو استایل زیبا و جذاب سامان صفاری، امیر دلدادگان در رُندترین تاریخ سال/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس سلفی خاص و جدید ستاره سادات قطبی روبروی آینه اتاق گریم+عکس سورپرایز آیت الله آل هاشم، امام جمعه شهید و محبوب برای دختر هنرمند و جوان تبریزی خاطره جالب شهید موسوی سرتیم حفاظت شهید رئیسی از یک اتفاق بامزه روی آنتن زنده تلویزیون+ویدئو لحظه ورود فرزندان شهید سلیمانی به مراسم تشییع شهید رئیسی +عکس مواد آرایشی مضر و خطرناک برای زنان باردار+ عکس فال قهوه با نشان روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 + فیلم لیست اموال شهید ابراهیم رئیسی از زبان خودش‌+ویدیو/ خبری از ویلا و ماشین لوکس نبود ماجرای خرید 12 بالگرد دید در شب از روسیه توسط شهید رئیسی+فیلم فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403 عکس زیبا و خاصی که همسر نرگس محمدی از حامد بهداد و مسعود کیمیایی ثبت کرد! اصفهان در قله‌ی افتخار به استقبال خلبان بلند پروازش آمد فال شمع روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 از خدمت تا شهادت ، روایت آخرین وداع خاطره خواندنی ضرغامی از شهید رئیسی/وقتی شهید جمهور گفت سور و سات چه اشکالی دارد؟!+ فیلم برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در زینبیه سوریه+ویدئو اَبَرساعت پایتخت منقش به تصاویر شهیدان حاج قاسم و رئیس‌جمهور+فیلم دستِ راستِ شهید آیت الله رییسی در حال حمل پیکر ایشان؟!+عکس ماه عسل شیرین حسین سلیمانی و همسرش +عکس عاشقانه با عروس خانم فال ابجد روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 آیت الله آل هاشم: یک بار به من گفتند: شما پیش دانشجویان بدون اطلاع نروید پرسیدم چرا؟ گفتند: چون دانشجویان در خوابگاه شلوارک می‌پوشند مستندی که درخصوص شهید آل هاشم تولید شد/امام جمعه ای که اعتبار بود از کجا آهن بخریم؟ دیدار خصوصی همسر و دختر و خانواده مالک آذربایجان با رهبر انقلاب+عکس بهترین صبحانه را در کجای تهران بخوریم؟ یوسف سلامی خبرنگار صدا و سیما هم به جرگه متاهلین پیوست دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد 1403
فقط کدبانو ها این جاهای خونه رو جاروبرقی میکشن
راه های آسان برای برق انداختن دیوار
فال ابجد روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403
مستندی که درخصوص شهید آل هاشم تولید شد/امام جمعه ای که اعتبار بود
از خدمت تا شهادت ، روایت آخرین وداع
یوسف سلامی خبرنگار صدا و سیما هم به جرگه متاهلین پیوست
آیت الله آل هاشم: یک بار به من گفتند: شما پیش دانشجویان بدون اطلاع نروید پرسیدم چرا؟ گفتند: چون دانشجویان در خوابگاه شلوارک می‌پوشند
تخریب دو خواننده معروف برای دوقطبی کردن جامعه / سالار عقیلی و محمد معتمدی زیر ذره بین!
شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب است / تشییع باشکوه شهدا نشان داد که ملت ایران زنده است
شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات!
منتخب روز   
روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور!