دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / کارشناسی ارشد /

آشنایی با مجموعه زبان فرانسه و بازار کار آن 

یکشنبه، 30 اردیبهشت 1397
کد خبر: 7018
ساعد نیوز: معرفی مجموعه زبان فرانسه و موقعیت های شغلی آن

معرفی مجموعه زبان فرانسه

مجموعه زبان فرانسه در مقطع کارشناسي داراي دو گرايش ادبي و مترجمي است که ما در اينجا به معرفي اين دو گرايش مي پردازيم فقط در آغاز لازم است بگوئيم که برنامه درسي دوره ليسانس زبان فرانسه با برنامه درسي زبان انگليسي متفاوت است چرا که بيشتر دانشجويان زبان فرانسه در هر دو گرايش ادبي و مترجمي، در بدو ورود با اين زبان آشنايي ندارند و حتي بسياري از آنها با شرکت در آزمون زبان انگليسي، در رشته زبان فرانسه پذيرفته مي شوند. به همين دليل در دانشگاه، زبان فرانسه از ابتدا آموزش داده مي شود و دانشجويان در ابتدا درسهايي را تحت عنوان پيش نياز مي گذرانند و سپس در ترم هاي بالاتر دروس تخصصي خود مثل مکالمه ساده و پيشرفته، نگارش ساده و پيشرفته و دروس ادبيات را مطالعه مي کنند.

 گرايش مترجمي دانشجوي مترجمي زبان فرانسه با تئوري هاي ترجمه آشنا شده و يک نگرش نظري کلي نسبت به ترجمه پيدا مي کند همچنين طي ترم هاي متعدد، به مرور ترجمه جملات کوتاه و بلند، جملات پيچيده و مرکب و بالاخره ترجمه متون ادبي يا متوني که محتواي سنگيني دارند، را فرا مي گيرند و در نهايت مي تواند با سرعتي مناسب و کيفيت مطلوب، به ترجمه کتبي يا شفاهي زبان بپردازد.

گرایش‌های مختلف مجموعه زبان فرانسه به شرح زیر است:

۱- آموزش زبان فرانسه

۲- زبان و ادبیات فرانسه

۳- مترجمی زبان فرانسه

موقعیت شغلی مجموعه زبان فرانسه

يک فارغ التحصيل توانمند مترجمي زبان فرانسه مي تواند در مطبوعات، صدا و سيما، صنعت توريسم يا شرکتهايي که نياز به مترجم يا منشي زبان فرانسه دارند، مشغول به کار گردد و در صورت تبحر کافي نيز مي تواند به صورت آزاد به کار ترجمه بپردازد. يک فارغ التحصيل زبان و ادبيات فرانسه نيز علاوه بر فرصت هاي شغلي فوق مي تواند در آموزشگاههاي آزاد زبان تدريس کند.
مهم تر از همه اين که يک فارغ التحصيل زبان مي تواند از تحصيلات خود در زندگي شخصي اش بسيار استفاده کند چون آشنايي با يک زبان خارجي، دريچه اي بر روي انسان مي گشايد که به ياري آن مي توان تازه ترين اطلاعات را به دست آورد و از ميان کتب و رسانه هاي گروهي امکان انتخاب داشت.

 


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله