دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / کارشناسی ارشد /

آشنایی با رشته زیست شناسی گیاهی و بازار کار آن 

یکشنبه، 29 بهمن 1396
کد خبر: 2911
ساعد نیوز: معرفی رشته زیست شناسی گیاهی و موقعیت های شغلی آن

معرفی رشته زیست شناسی گیاهی

زیست شناسی یکی از علوم پایه و اساسی و بسیار جذاب است. با مطالعه در هر یک از زمینه های زیست شناسی به قدرت منشأ عالم هستی پی میبریم و انگشت حیرت به دندان میگزیم ازاین همه نظم و دقت و مدیریت. برای ورود به ورطه این علم، علاقه، امید و پشتکار بسیار ضروری است. چرا که علم زیست شناسی علمی تجربی است و صبر و حوصله بسیار برای رسیدن به نتیجه و هدف می طلبد. زیست شناسی گیاهی را به جرأت می توان جزو شیرین ترین و ملموس ترین مباحث زیست شناسی معرفی کرد. دنیای گیاهان بسیار سبز و شناختش ضروری است.

بعلت گستردگی علم زیست شناسی، در مقطع کارشناسی ارشد این رشته به شاخه های متعددی تقسیم می شود و این امکان برای داوطلبان کارشناسی ارشد زیست شناسی فراهم است که در هر زمینه ای که بیشتر علاقه دارند، به ادامه تحصیل بپردازند. زیست شناسی- علوم گیاهی خود به زیرشاخه هایی تقسیم می شود که جنبه های گوناگون حیات گیاهان را بررسی و مورد مطالعه قرار می دهند.

طول دوره درسی در کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی

متوسط طول دوره کارشناسی ارشد زیست شناسی- علوم گیاهی، دو سال است که می تواند کمتر و یا بیشتر نیز به طول بیانجامد. معمولاً دو ترم اول، واحدهای تئوری ارائه می گردد و در ترم های آخر دانشجو باید بر روی پروژه پایان نامه خود کار کند. در شیوه آموزش محور واحد عملی(پایان نامه) ارائه نمی گردد و تمامی واحدها به صورت تئوری هستند.

وضعیت ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی گیاهی

فارغ التحصیلان تمامی گرایش های زیست شناسی- علوم گیاهی می توانند در ادامه رشته خود و یا در رشته های مرتبط ادامه تحصیل دهند. علاقه مندان به ادامه تحصیل می توانند هم در دانشگاه های داخل کشور دانش آموخته شوند و هم در صورت تمایل فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد میتوانند از دانشگاه های خارج از کشور برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری درخواست پذیرش کنند. بسیاری از دانشگاه های معتبر کشور در علوم پایه دانشجوی مقطع دکتری می پذیرند ولی سالانه تعداد پذیرش در گرایشهای مختلف می تواند متفاوت باشد و یا به عنوان مثال یک دانشگاه در یک گرایش خاص برای مقطع دکتری پذیرش نداشته باشد.

بازار کار کارشناسان ارشد زیست شناسی گیاهی

 کارشناسان ارشد رشته زیست شناسی علوم گیاهی می توانند در آزمایشگاههای تحقیقاتی نظیر انستيتو پاستور، مركز تحقيقات غدد درون ريز و متابوليسم و ... مشغول بکار شوند. همچنین امکان تدریس در مدارس و نیز دانشگاه های کشور برای این عزیزان فراهم است. شاید کاری که پیدا می کنید، آن کار ایده آلی نباشد که همیشه در رویاهایتان فکر می کنید، ولی پیشنهاد ما این است که به همین راضی باشید! چرا که ابتدای کار همیشه همینطور است و مطمئن باشید که با سعی و تلاش و با کسب هرچه بیشتر دانش، به مراتب عالی ترخواهید رسید.

اگر در طول تحصیل هر یک از گرایش های زیست شناسی- علوم گیاهی در مقطع کارشناسی ارشد، توشه علمی خود را پربارتر کنید و نیز در انجام کارهای عملی پایان نامه خود در تمام حد توان خود مهارت کسب کنید، بیکار نخواهید ماند. زیست شناسی عالم میطلبد!


47 پسندیدم 18 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
۳۳۳
2 سال پیش

واقعا؟
پاسخ
مریلا
3 سال پیش

چه سازمانها و ارگانهای رشته ی زیست شناسی با گرایش علوم گیاهی رو استخدام میکنند
پاسخ
دکتر هاشمی
3 سال پیش

رشته خوبی هست اگر دانش اموز تلاش کند و به لیسانس و دکترا فکر کنه
پاسخ
X
3 سال پیش

اشتباه نکنید و وارد این رشته نشید اگر هم میخواید زیست بخونید وارد رشته های میکروبیولوژی ، ژنتیک بشید ، بقیه فقط وقتتون رو تلف کردید
پاسخ
علیرضا
3 سال پیش

دوستان کنکوری خودتون رو محدود به کنکور نکنید همه دانشجوهای های زیست شناسی و علوم آزمایشگاهی و حتی پزشکی و دندون و دارو تو ارشد و دکترا سر یسری از رشته ها با هم رقابت میکنند مثل بیوتک و ژنتیک انسانی و... پس اینجوری هم فک نکنید که زیست شناسی به درد نمیخوره !!! بزرگترین تغییرات رو تو جهان علم زیست شناسا هستند که رقم زدند و خواهند زد 🙌🏻
پاسخ
علیرضا
3 سال پیش

بله استاد دبیرستان بنده فارق التحصیل این رشته از دانشگاه گلستان بودن که درحال حاضر دبیر هستند .
پاسخ
علیرضا
3 سال پیش

دانشگاه های تاپ که رتبه نسبتا خوبی میخواد مثل بهشتی . تهران .خوارزمی. االزهرا و دوستان اگه قبول شدین بنظرم بخونینش اگه علاقه دارین کلا همه رشته های زیست شناسی کار براشون نیست اما تو ارشد اگه تلاش کنید هماتو و ایمونولوژی یا از این دست رشته ها قبول بشید کار هست تو آزمایشگاه های تشخیص طبی البته همه کنکوریا باید بدونن که بیوتکنولوژی دانشگاه تهران که زیرشاخه زیست شناسی محسوب میشه رتبه سه رقمی و زیر صد میخواد ولی حیف که ظرفیتش کمه و فقط تعداد بسیار کمی قبول میشن هرساله.
پاسخ
محدثه
3 سال پیش

من رشته علوم انسانیه و میخوام باسوابق تحصیلی ثبت نام کنم ایاامکانش هس?
پاسخ
مکرم
3 سال پیش

من این رشته قبول شدم دوره روزانه اگه نرم میتونم سال اینده در ازمون شرکت کنم ؟؟ یا این رشته خوبیه میتونم ادامه بدم
پاسخ
زیتون
3 سال پیش

شما دانشجوی این رشته هستید
پاسخ
مهتاب
4 سال پیش

این رشته هیچ اینده شغلی ندارد و اصلن بدرد نمیخورد و عمر تلف کردن است
پاسخ
E
4 سال پیش

میشه دبیر زیست شناسی شد با لیسانس
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

بیکارترین رشته حتی با گرفتن دکتری
پاسخ
سعیده
4 سال پیش

سلام اگه توی این رشته تحصیل کنم بعد لیسانس میتونم مغازه داروی گیاهی باز کنم و از این طریق درآمد کسب کنم یعنی درمورد داروهای گیاهی میخونم یا فرق داره؟
پاسخ
کنکوری
4 سال پیش

با سلام خدمت شما اگر من بعد از فارغ التحصیلی ازمون استخدامی بدم وقبول بشم میتونم به عنوان دبیر زیست شناسی در مدارس فعالیت داشته باشم؟
پاسخ
Zahra
4 سال پیش

نه عزیزم.آینده شغلی وحشتناکی داره.اصلا سمت این رشته نیا.برای این رشته هیچ جا کاری نیست و تو آزمونای استخدامی معمولا هر سال یکی دو نفر میخوان که هیچ وقتم معلوم نمیشه کی قبول شده
پاسخ
سوگل
5 سال پیش

بدرد بخور هست؟میتونیم بد از لیسانس سر کار بریم یا ن؟
پاسخ
Sara
5 سال پیش

سلام میشه درباره رشته زیست شناسی گیاهی وبازار کارش توضیح بدین
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI