عایق الاستومری چیست؟ (معرفی کامل)

  شنبه، 19 خرداد 1403   زمان مطالعه 9 دقیقه
عایق الاستومری چیست؟ (معرفی کامل)
عایق الاستومری (Elastomeric insulation) معرفی کامل محصولات عایق های الاستومری (رولی ، لوله ای و شانه تخم مرغی) ، انواع نوار درزگیر ، چسب عایق و معرفی برترین برند های عایق الاستومری در کشور

عایق الاستومری (Elastomeric insulation) یا فوم الاستومری نسل جدیدی از عایق‌های حرارتی ، برودتی و صوتی است که امروزه نیاز اساسی بسیاری از پروژه های تاسیساتی را تامین میکند.

در اصل ، عایق های فوم الاستومری یک نوع ترکیب مواد فوم لاستیکی هستند که از موادی مانند نئوپرن ، بوتادین و نیتریل (Nitrile Butadiene Rubber – NBR)، سیلیکون و پلاستیک‌هایی مشابه که به الاستومر ها معروف هستند تولید می‌شوند. این مواد دارای خصوصیات خود اطفاء یا ضد حریق هستند و مقاومت بالایی در برابر روغن، حلال‌ها (اسید ها) و بسیاری از مواد شیمیایی از خود نشان میدهند. ساختار آن ها سلول بسته است و در اشکال لوله ، ورق یا رول ها (ساده و شانه تخم مرغی) تولید میشوند. لبه بیرونی شامل یک سطح صاف یا به اصطلاح "پوست عایق" است که به عنوان یک بازدارنده از ورود گرما ، سرما ، صدا و رطوبت به داخل عایق جلوگیری میکند.

انواع عایق های الاستومری

عایق الاستومری رولی یا پتویی

عایق الاستومری رول

این عایق ها معمولا با عرض 1000 میلیمتر تولید میشوند و عموما برای عایقکاری کانال ها ، سطوح بزرگ و لوله هایی با قطر بزرگ استفاده میشوند. با کاهش تعداد مراحل مورد نیاز جهت عایقکاری، نصب ساده تر و صرفه جویی در زمان و هزینه کار را خواهیم داشت

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای مانع از یخ زدگی در لوله های آب سرد شده و همچنین در سیستم های گرمایشی مانع از کاهش دما می گردد.عایق های لوله ای الاستومری، به دلیل سلول بسته بودن مانع از انتقال رطوبت به لوله ها شده از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی ممانعت می کنند.این عایق ها موجب صرفه جویی انرژی در سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه می گردند.

عایق الاستومری شانه تخم مرغی

عایق الاستومری شانه تخم مرغی

از اشکال دیگر این عایق ها ، میتوان به پنل های آکوستیک شانه تخم مرغی الاستومری (عایق صدا) اشاره نمود. این پنل ها به دلیل سلول بسته بودن از انتقال صدا جلوگیری کرده و موج صدا بعد از برخورد به انحنا و شیب قسمت خارجی عایق شکسته شده و به محیط داخلی برمیگردد ، فرم شانه تخم مرغی مانند این عایق ها باعث شده که صدا در محیط به صورت یکسان پخش شده و در محیط هایی مثل سینما و تئاطر به صورت یکسان شنیده شود. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که پنل آکوستیک الاستومری شانه تخم مرغی یک نوع دیفیوزر صدا محصوب شده و با فوم شانه تخم مرغی که یک جاذب صدا است متفاوت است.

انواع نوار های درزگیر برای عایق های الاستومری

نوار درزگیر الاستومری

این نوع از نوار درزگیر از جنس عایق الاستومری ساخته می شود به دلیل یکسان بودن جنس نوار درزگیر و جنس عایق راندمان کاری بسیار بالا میرود. هرچه ضخامت این نوار بیشتر باشد راندمان نیز بالاتر می رود. همچنین استفاده از نوار درزگیر الاستومری باعث زیبایی کار نیز میشود.

نوار درزگیر آلومینیومی

از این نوار درزگیر برای درزبندی و پوشاندن نقاط محل اتصال لبه های عایق الاستومری با روکش آلومینیوم ساده و مسلح استفاده می شود. جنس این نوع نوار از فویل آلومینیومی ساده و آلومینیوم مسلح است که به روی آن آستری برای تقویت کشیده شده است. جنس چسب این نوار درزگیر برای عایق الاستومری از چسب هایی است که پایه رزین دارند. ساختار نوار درزگیر آلومینیومی به صورت رل شده می باشد. یکی از ویژگی های خوب این نوع نوار این است که به راحتی می توان آن را با دست برش داد.

نوار درزگیر برزنتی

این نوار درزگیر از یک نوار پی وی سی آغشته به چسب پایه رزین تشکیل شده و علاوه بر درزبندی عایق الاستومری از آن برای هوابندی و آب بندی نیز استفاده می کنند. معمولا از این نوع نوار برای درزبندی عایق الاستومری روی کانال های هوا و روی لوله های گرم و سرد استفاده می کنند. این نوار در مقابل رطوبت، آب و بخار مقاومت خوبی دارد. نوار درزگیر برزنتی مقاومت خوبی در برابر سایش دارد به همین علت به آن چسب ضد سایش هم می گویند و در سطح های روغنی نیز از آن استفاده می کنند.

چسب عایق الاستومری

چسب عایق الاستومری

آمیزه ای است از پلیمرهای لاستیکی ، رزین های صنعتی و پایدار کننده ها که در مخلوطی از حلال ها ، حل شده اند . این چسب از مقاومت حرارتی و رطوبتی بالا برخوردار بوده و برای چسباندن عایق های الاستومری به یکدیگر و به سایر سطوح ، طراحی شده است.

مزایای استفاده از عایق الاستومری

· نصب سریع، آسان و کم هزینه

. سلول بسته و ضریب انتقال حرارت پایین

· عمر مفید بسیار بالاتر نسبت به انواع سنتی

.مقاوم در برابر تجزیه شدن در هوای آزاد

· سهولت تعمیر و نگهداری

· عدم ایجاد بوی بد ، قارچ ، باکتری و خوردگی زیرعایق

.مقاوم دربرابر رطوبت و اسید ها

.مقاوم در برابر آتش سوزی و خاصیت خود اطفاء

· محدوده کاری بسیار بالا و انعطاف پذیر نسبت به عایق‌های سنتی

عملیات های ارتقاء عایق های الاستومری

جهت سهولت در نصب و همچنین افزایش طول عمر و استفاده عایق ها در محیط های مختلف آب و هوایی متنوع ،عملیات هایی روی عایق های الاستومری انجام میگیرد که این عملیات ها شامل چسبدار کردن و روکش دار کردن عایق ها میشود.

چسبدار کردن عایق های الاستومری

اگر در پروژه شما سرعت و راحتی نصب در اولویت قرار دارد . شما میتوانید عایق های الاستومری مورد نظر خود را به صورت پشت چسبدار تهیه کنید. عایق های پشت چسبدار به دو صورت چسبدار ساده و چسبدار مسلح یا نخ دار ارائه میشوند.

عایق های چسبدار ساده جهت نصب عایق در محیط های آب و هوایی مطلوب و غیر خشن کاربرد دارد اما اگر قصد نصب عایق ها در محیط های خشن آب و هوایی را دارید شما باید از عایق های پشت چسبدار مسلح استفاده کنید. چسب مسلح از نخ های فایبرگلاس تهیه شده که توانایی تحمل دما تا 700 درجه سانتیگراد را دارند و همچنین مقاومت بالایی در مقابل تغییر شکل دادن ازخود نشان میدهند.

روکش دار کردن عایق های الاستومری

همیشه محیط نصب عایق های الاستومریک از نظر آب و هوایی مطلوب نیست. گاهی شما مجبور به استفاده از عایق ها زیر نور مستقیم خورشید ، دمای هوای بالا ، کنار کوره ها و ... هستید. در این فضا ها جهت محافظت و بالا بردن طول عمر عایق ها ، آن ها را روکش دار میکنند. روکش های آلومینویمی ساده و مسلح در ضخامت های مختلف دست خریداران را برای انتخاب در محیط های متنوع آب و هوایی باز گذاشته است. همچنین چون عایق ها معمولا در محیط های اکسپوز نصب میشوند ، روکش های آلومینیومی علاوه بر استحکام بالا در زیبایی عایق نیز نقش مهمی دارند.

اگر محیط شما از نظر آب و هوایی خشن است پیشنهاد ما روکش های آلومینیومی مسلح یا نخ دار میباشد. این روکش ها مسلح به نخ فایبرگلاس بوده که تحمل فوق العاده ای در مقابل گرما و تغییر شکل دادن عایق از خود نشان میدهند.

برترین برند های عایق های الاستومری

عایق های الاستومری در برند های متنوع داخلی و خارجی تولید میشوند. ما در اینجا بهترین برند ها را به شما معرفی میکنیم.

عایق الاستومری سوپرفلکس

عایق الاستومری سوپرفلکس (superflex) تحت لیسانس شرکت سوپرفلکس در ایران تولید شده و تمام استاندارد ها و تاییدیه های لازم را اخذ نموده ، این عایق که از کیفیت و قیمت مطلوبی برخوردار است توانسته تاثیر بسیاری در بازار کشور گذاشته و اعتماد مهندسین ساختمان سازی را جلب کند.

عایق الاستومری کی فلکس (K-flex)

کمتر کسی است که در صنعت عایق های الاستومری نام شرکت کی فلکس یا کافلکس را نشنیده باشد. این شرکت که به عنوان بزرگترین تولید کننده عایق های الاستومری در جهان شناخته میشود ، در اکثر کشور های جهان کارخانه تولید عایق با همین برند را تاسیس کرده که در ایران نیز این محصول با همان کیفیت و استاندارد ها تولید میشود.

عایق الاستومری کلینت ونتا (clintveneta)

عایق الاستومری کلینت ونتا در ایران تحت لیسانس شرکت اصلی تولید میشود . محصولات کلینت ونتا شامل : عایق الاستومریک ، عایق های صوتی ، کانال از پیش عایق شده ، بست و ساپورت ، کانال های تهویه مطبوع شامل عایقدار و بدون عایق ، کانکتور و متعلقات تهویه و … دارای گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی می باشد.

عایق الاستومری پافلکس (pa-flex)

عایق الاستومری سلول بسته PA-FLEX از جنس NBR بوده که در کشور ترکیه با مدرن ‌ترین تکنولوژی روز دنیا و بر پایه پلی ویل کلراید (PVC)، نیتریل بوتادیل رابر (Nitrile Butadiene Rubber, NBR) و سایر افزودنی‌های پلیمری تولید می‌گردد که به دلیل مزایای گسترده جایگزین مناسبی برای عایق‌های سنتی و قدیمی می‌باشد و در عایق‌کاری سیستم‌های حرارتی و برودتی، ساختمانی، تاسیساتی، بهداشتی، خودروسازی و صنایع نفت و گاز و ... جهت صرفه‌جویی در انرژی کاربرد دارد.

عایق الاستومری وان فلکس

شرکت Das Kauçuk در سال 2010 درشهر بورسا واقع در ترکیه و در مسافت 8000 مترمربع تاسیس گردید.این شرکت در بخش تاسیسات و در زمینه عایق های حرارتی و برودتی فعالیت می نماید .تولیدات این شرکت فوم های الاستومریک می باشد.
این شرکت با افزایش فعالیت های خود در بازار ترکیه و جهان ، با ارتقای کیفیت محصولات خود به شکل سیستماتیک در پیشبرد اهداف خود پیشرفت چشمگیری نشان داده است.
شرکت Das Kauçuk به دلیل کیفیت بالای محصولات در سال 2011 موفق به کسب جوایز محصول برتر در بخش عایق و موفق ترین سرمایه گذاری سال نائل گردیده است.همچنین این شرکت به علت سیاست های صادراتی و نگاه تحقیقاتی در عرصه فعالیتی خود در سال 2012 کاندیدای کسب جوایز محصول برتر در بخش عایق و موفقیت در بخش عایق گردیده است.

عایق الاستومری اکو فلکس

این شرکت در سال 1998 در ترکیه تاسیس شد. محصولات شرکت اکوفلکس نیز استاندارد های کیفی و تاییدیه های مختلف را دارا میباشد. و جز عایق های با کیفیت و قیمت مناسب در بازار شناخته میشوند.

عایق الاستومری لینکران

این شرکت در زمینی به مساحت 13000 مترمربع در شهرک صنعتی شمس آباد مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا تاسیس شد. شرکت لینکران با توجه به دستگاه های به روز و مدیریت حرفه ای خود امکان تولید محصولات با کیفیت در سطح جهانی را فراهم آورده است. این شرکت اقدام به تولید سیستم های ساپورت و نصب تاسیسات ، لرزه گیر های مکانیکی و عایق های الاستومری حرارتی ، برودتی و صوتی با نام تجاری لینکران نموده است.

عایق الاستومری آذروفلکس

این شرکت با هدف تولید انواع عایق‌های الاستومریک در سال 1389 اقدام به اخذ مجوز تاسیس از وزارت صنایع نمود و پس از آن شرکت تامای آذربایجان با مسئولیت محدود در همان سال تاسیس گردید. در آبان ماه سال 1391 با ورود و نصب ماشین آلات مربوط به تولید عایق، موفق به تولید آزمایشی و از اول بهمن ماه تولید انبوه عایق حرارتی، حضور خود در این صنعت را اعلام نمود. شرکت تامای آذربایجان مفتخر است با استفاده از فناوری روز دنیا، عایق‌های آذروفلکس که بهترین و مقرون به صرفه‌ترین عایق با کاربرد وسیع در صنایع، اماکن عمومی و واحدهای مسکونی را دارد، معرفی نماید.

عایق الاستومری اینسوفلکس

این شرکت در سال 1397 کارخانه خود را به مساحت 7000 متر مربع در شهرک صنعتی مشهد که مجهز به پیشرفته ترین ماشین آلات روز اروپا است تاسیس نمود. مجهز بودن این کارخانه به مدرن ترین تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه تولید محصولات لاستیکی، امکان تولید محصولات با کیفیت در سطح جهانی را فراهم کرده است.

عایق الاستومری ایروفلکس

این شرکت در کشور تایلند اقدام به تولید عایق های الاستومری نموده است ، محصولات الاستومریک این شرکت در سطح جهانی از محبوبیت بالایی برخوردار است و همواره به کیفیت بالا و رعایت استاندارد های بین المللی معروف بوده .

کاملترین مرکز پخش عایق های الاستومری

انبار فروشپاه پروسازه

شرکت پروسازه با تاسیس انباری به مساحت 14000 متر مربع به عنوان نماینده انحصاری پخش برترین برند های عایق های الاستومری شناخته میشود. شعار این شرکت ارائه عایق های الاستومری با تضمین بهترین قیمت بازار است.

همچنین این شرکت جهت تسهیل دسترسی مشتریان اقدام به تاسیس سایت PROSAZEH.COM نموده است که شما میتوانید قیمت به روز عایق های الاستومری با بالاترین درصد تخفیف را در این سایت به صورت جدول و لیست قیمت مشاهده نمایید.

تلفن های تماس :

02168154605 - 02168154604 -02168154603 -02168154602 -02168154601 -02168154600

09051095130


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (346 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (180 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (126 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (75 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (58 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (57 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (35 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (35 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (30 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار راننده اصفهانی، با نوشته جالب پشت کُمپرس حماسه ساز شد/ سلطان ادب و معرفت جاده🤣 (18 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (15 نظر)